Gå til innhold

Video: Darkfall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Darkfall er vel det eneste lovende mmo spillet som har et "ekte" pvp system. Warhammer blir vel faction basert og AoC blir trolig zone basert.

 

Husker at Funcom drev og fantaserte om at det var PvP som var hovedfokus når de laget Conan, dette var på samme tid som all PvP i AoC var planlagt i egne zoner. Og når det gjelder Funcoms erfaring så tror jeg den er ikke eksisterende. Bruke 3 år på å skryte av et utfordrende combat system bare for å finne ut at systemet er for vanskelig og må utsette spillet for å fikse på combat systemet(Les:fikse på hele spillet som er langt fra ferdig).

 

Darkfall derimot har faktisk hatt PvP i fokus fra starten av og her er det ikke snakk om noen egne zoner hvor man skal fange flagg eller annet dilldall for å stjele kunder fra Blizzard. Ser man en dust man vil slakte, så er det bare å slakte han. Her ligger essensen i et bra spill og åpner for mye større frihet når det gjelder rollespill.

 

Konklusjonen er vel at når Funcom klarer å mekke sammen et carebear spill ala AoC så bør vel Razorwax klare å mekke sammen et hardcore spill ala Darkfall. Men det er vel en stor fare for at Darkfall vil lide samme skjebne som Shadowbane, ekstremt potensiale men kommer til å mangle det lille ekstra. Darkfall skiller seg også litt for mye fra WoW, noe som kan være med på å skremme uvitende investorer fra å spytte penger inn i selskapet.

 

Gleder meg uansett til begge! Men å valget mellom vaporware og carebearware blir nok vanskelig så kanskje jeg ender opp med å teste ut Vanguard istede :)

Lenke til kommentar
SNIPP...

Snakk om å være uvitende angående Age of Conan.. ^^

 

Uansett: Darkfall har da hvertfall ideene i orden. Hvis de får til allt så blir dette en PvP'ers drøm.

Eneste jeg setter meg litt på bakbeina for er denne faksjons greiene, selv om man kan drepe sine egne.

Det at det er en eneste stor sone kan også være litt skummelt med tanke på "lag", også særlig pga combat systemet demmes. Har man "lag" så er man fucket rett og slett med et slikt combat system.

Lenke til kommentar
SNIPP...

Snakk om å være uvitende angående Age of Conan.. ^^

 

På hvilket område er jeg uvitende?

 

AoC blir trolig sonebasert selv om man velger å spille på en PvP server. Alle som har fulgt med AoC siden starten vet at PvP orginalt kun var planlagt i soner, men etter press fra fansen valgte FC å lansere muligheter for flere servere hvor man hadde åpen PvP utenfor de planlagte sonene. Problemet her er at man ikke hadde åpen PvP som en ide fra starten av! PvP utenfor borderkingdoms blir derfor neppe like underholdene som PvP i borderkingdoms. Folk spiller hvor de har det gøy, konklusjon: sonebasert PvP. WoW er for eks sonebasert siden 99% av all PvP foregår i soner.

 

Og FC utsatte spillet i fjor pga fjotter som fant combat systemet for vanskelig.

 

Istede for å slenge ut løse ord som "du har ikke peiling" så kan du kanskje presisere på hvilket område jeg tar feil?

Lenke til kommentar
SNIPP...

Snakk om å være uvitende angående Age of Conan.. ^^

 

På hvilket område er jeg uvitende?

 

AoC blir trolig sonebasert selv om man velger å spille på en PvP server. Alle som har fulgt med AoC siden starten vet at PvP orginalt kun var planlagt i soner, men etter press fra fansen valgte FC å lansere muligheter for flere servere hvor man hadde åpen PvP utenfor de planlagte sonene. Problemet her er at man ikke hadde åpen PvP som en ide fra starten av! PvP utenfor borderkingdoms blir derfor neppe like underholdene som PvP i borderkingdoms. Folk spiller hvor de har det gøy, konklusjon: sonebasert PvP. WoW er for eks sonebasert siden 99% av all PvP foregår i soner.

 

Og FC utsatte spillet i fjor pga fjotter som fant combat systemet for vanskelig.

 

Istede for å slenge ut løse ord som "du har ikke peiling" så kan du kanskje presisere på hvilket område jeg tar feil?

Grunnen til at jeg ikke ville svare på hvorfor du hadde feil var fordi jeg ikke ville avspore denne tråden, og ja, du har fremdeles feil inntrykk av "soner" når det gjelder Age of Conan.

 

Arena PvP som i World of Warcraft = Instansiert PvP.

Border Kingdoms PvP i Age of Conan = Ikke instansiert PvP.

 

Ergo, Age of Conan hadde World PvP heeeelt fra starten av, og det var der du hadde feil.

 

Du aner tydlighvis heller ikke hvorfor det ble forandret med tanke på combat systemet.

 

Vil du ha en mer utfyldenes svar så send meg PM eller spør på en av AoC trådene på forumet.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg ikke ville svare på hvorfor du hadde feil var fordi jeg ikke ville avspore denne tråden, og ja, du har fremdeles feil inntrykk av "soner" når det gjelder Age of Conan.

 

Arena PvP som i World of Warcraft = Instansiert PvP.

Border Kingdoms PvP i Age of Conan = Ikke instansiert PvP.

 

Ergo, Age of Conan hadde World PvP heeeelt fra starten av, og det var der du hadde feil.

 

Du aner tydlighvis heller ikke hvorfor det ble forandret med tanke på combat systemet.

 

Vil du ha en mer utfyldenes svar så send meg PM eller spør på en av AoC trådene på forumet.

 

Hehe. Så siden PvP i AoC er begrenset til en liten del av verden klarer du å trekke konklusjonen om at border kingdoms=world PvP? Du har tydeligvis misforstått betydningen av "world PvP". Jeg har dessuten vært medlem av AoC forumet siden juli 05 og hos medlemmene den gang var det en felles forståelse for at "world PvP" ikke var en del av spillet. Så slutt å spre usannheter om at AoC har hatt World PvP siden starten, siden det er ren løgn.

 

De forandret combat systemet fordi mange testere mente det var for vanskelig å lære?

 

Kunnne nok sendt dette som PM, men da ville kanskje noen ta usannhetene dine for god fisk. Dessuten er AoC PvP diskusjon relevant for en Darkfall diskusjon iom begge spillene kjemper om samme kundegruppe og best mulig riktig kunnskap om begge spillene vil være relevant for mange lesere.

Lenke til kommentar
Hehe. Så siden PvP i AoC er begrenset til en liten del av verden klarer du å trekke konklusjonen om at border kingdoms=world PvP? Du har tydeligvis misforstått betydningen av "world PvP". Jeg har dessuten vært medlem av AoC forumet siden juli 05 og hos medlemmene den gang var det en felles forståelse for at "world PvP" ikke var en del av spillet. Så slutt å spre usannheter om at AoC har hatt World PvP siden starten, siden det er ren løgn.

 

Det hjelper lite om du har vært medlem på AoC forumet siden 2005 når du ikke helt har fått med deg hvordan systemet er og fungerer. Jeg selv har vært medlem siden Mars 2006 og ble rang King for snart 8-9 måneder siden, ergo jeg har fulgt med på debattene og sett hvilke diskusjoner som har truffet og andre som har vært skivebom. Din påstand om at spillet ikke er tilpasset World PvP er den siste, en skivebom.

 

Jeg kan jo først definere hva jeg mener med World PvP, så får du se om du er enig eller ikke.

 

World PvP er PvP uten restriksjoner. PvP uten regler. Brutal PvP.

PvP der man fort kan møte folk 10 levler over deg, eller 10 folk fler enn deg. World PvP er PvP som foregår ute i den åpne verdenen, ikke i en instansiert sone. The Border Kingdoms er levendes, ingenting blir resatt eller gjort noe om. Det er spillerbassert så det er spillerne selv som former og lager endgame PvP'en i spillet.

Siege PvP f.eks er World PvP. PvP uten restriksjoner.

 

Hvordan du klarer å få frem til at The Border Kingdoms er en "liten del" av verdenen sier jo litt hvor uviten du har blitt med åra.

Det er ikke bare èn men tre STORE soner hvor man har FFA World PvP.

Det vil være plass til 3 Battle Keeps, 6 Fort og 8 Resource Nods i hver sone. Dette i seg selv vil være på rundt 2-4km2 stort.

Gang dette med 3 så har vi jo de "bittesmå" sonene dine.

 

Dette er slik det vil være på PvE serverne, på PvP serverne vil det jo selvfølgelig være flere soner som er åpne for PvP.

Uansett, både PvE og PvP serverne har World PvP i seg og det har de hatt fra dag èn.

 

Jeg vil råde deg å ta en kikk i linken jeg har i signaturen min, så ser du også en side jeg har vært med på å få frem. Der vil du få oppdatert infoen din, noe du viser at du trenger angående spillet.

 

De forandret combat systemet fordi mange testere mente det var for vanskelig å lære?

 

Vet du hva forskjellen mellom den gamle måten og den nye måten er?

 

Eneste forskjellen mellom den gamle og den nye måten er at man nå trykker en "start knapp". Man har på ingenmåte forminsket knapper man skal trykke eller gjort det "dummere". Man har faktisk gjort combat systemet "smartere".

 

Vil du vite hvorfor? Klarer du å finne ut av det selv eller skal jeg forklare det også?

 

Kunnne nok sendt dette som PM, men da ville kanskje noen ta usannhetene dine for god fisk. Dessuten er AoC PvP diskusjon relevant for en Darkfall diskusjon iom begge spillene kjemper om samme kundegruppe og best mulig riktig kunnskap om begge spillene vil være relevant for mange lesere.

 

Oppdater deg litt rundt spillet så ser vi hvem som kommer med "usannheter". Diskusjon som ble gjort i 2005 var nettopp det, diskusjon rundt rykter. Ting har for lengst kommet frem til lyset og ting som i dette eksemplet viste seg å være falskt, mens andre ting rett.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Det er jo uansett ikke full pvp!

Full pvp vil jo si at man ikke er trygg noe sted.

Slik som i darkfall. Til og med i starter byene er man ikke 100% safe.

 

Det at det er en eneste stor sone kan også være litt skummelt med tanke på "lag", også særlig pga combat systemet demmes. Har man "lag" så er man fucket rett og slett med et slikt combat system.

 

I og med at det er et pvp spill det er snakk om, regner jeg med at utgiverne er smarte nok til å innse dette også. og selv om det hele er en stor sone, vil man jo ikke sitte å laste inn annet enn det som er innen for en viss radius rundt deg selv. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...