Gå til innhold

Video: Darkfall


Anbefalte innlegg

Trur aldri jeg har hørt uttrykket "full PvP", men ja, der har du rett.

Det er ikke "full PvP" i AoC, og det trur jeg man ikke trenger heller for at spillet skal ha bra endgame PvP.

Det var uansett World PvP vi snakket om, og det har Age of Conan, selv på PvE serverne.

 

 

Vell, det har jo tatt sine år det å lage dette spillet, så selv om de er smarte nok til å sette ideen på papir, så trenger ikke det bety at de får det til sånn i virkeligheten. Noe som vi jo har sett, de har møtt på hindringer år på år som har utsatt hele greia.

Men ja, jeg håper sannelig at de får det til.

 

Uansett, det at man kun laster inn de som er i nærheten er jo noe alle MMOs gjør, så det var ikke det jeg mente. Det jeg mente var om de klarer å gjøre det såpass "lag" fritt som det combat systemet de har trenger. Man skal jo kunne sikte som i et FPS spill, og dette ser jeg litt skeptisk på med tanke på ulempene det medfører seg i nettopp FPS spill.

 

 

En annen ting er jo det at spillet er skill based. Et system som er MYE verre å ballansere enn level based spill, så det å ende opp med en ubrukelig klasse kan være ødeleggendes for deg som spiller.

Når dette da skjer så er man nødt til å gjøre det slik at man kan resette sine skills og da har man fort gjort det slik at det ikke tar lange tiden før folk kommer opp med "I WIN builds", og med det så går liksom hele poenget med skill based systemet bort. Folk vil fly rundt og være likt "speccet" uansett.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
blablabla

 

Så du prøver å si at jeg kan gå rundt i hele AoC verden og drepe hvem jeg vil uten å måtte betale blood coins for å komme inn i et begrenset område hvor den faktiske PvPen vil foregå? Selv om man har ubegrenset PvP i en del av verden så kan du ikke kalle det "world PvP". World=verden eller oversetter du det på en annen måte? AoC verden beståer ikke kun av TBK og dermed er det IKKE World PvP selv om du har skapt din egen definisjon av ordet. Når du i tillegg ikke vet betydningen av "Full PvP" så kan man stille spørsmålstegn ved dine kunnskaper.

 

Og når det gjelder rank "King" så er mitt inntrykk at mange av disse har spammet AoC forumet med masse dritt for å få seg en penis forlenger, jeg sier dog ikke at du er en av dem men at din rank ikke nødvendigvis gir deg kred. Har stor respekt for de som har fått rank king gjennom å poste konstruktive innlegg.

 

Når det gjelder AoC Wiki besøkte jeg den siden når den var i oppstartfasen og fant den ganske uttadert. Det er godt mulig den har blitt bedre etterhvert, men jeg bruker ikke den som info kilde nr 1. Når det gjelder kampsystemet så var hovedpoenget mitt at de brukte 3 år på å finne ut at de måtte fikse det og dermed stille spørsmålstegn til FC sine erfaringer. Har ikke fått testet det på egenhånd så kan umulig kommentere om det har blitt "bedre"(Noe det forhåpentligvis har blitt), hovedpoenget var uansett at det var for vanskelig å mestre og de brukte "revamp" av combat systemet for å utsette et halvferdig spill.

 

Jeg skal også ærlig innrømme at min interesse for AoC dabbet av etter at FC kom med den ene utsettelsen etter den andre og er nok uttadert med tanke på informasjon som har kommet de siste 6 måneder. Men det jeg er 100% sikker på er at AoC ikke er et spill som er skapt med tanke på å skape en verden hvor du kan drepe dine fiender overalt. Setter jeg meg ned og spiller på en PvE server og jeg møter en idiot fra serverforumet eller lignende ute i ødemarka uten å ha mulighet til å drepe personen, da kan man IKKE kalle det for "world PvP". For meg er World PvP nesten det samme som Full PvP, jeg har dog ikke behov for å loot mine svake fiender(som er en del av Full PvP)

 

Hele poenget var jo uansett å få frem at Darkfall ikke har begrensinger når det kommer til PvP. Begrensninger er dessverre noe man vil ha når man løper rundt i Aquilonia, Cimmeria og Stygia og det er i disse områdene mesteparten av spillingen vil foregå AoC.

 

Når det kommer til diskusjonene i 2005 var det mye rykter ja, men en ting var sikkert og det var at man kun hadde planer om PvE servere hvor man kun hadde PvP i en egen sone(TBK). Jeg var selv blant personene som spammet forumet med et ønske om en PvP server noe som senere ble innvilget.

 

Om du som tror du er allvitende om AoC ønsker å belære meg ennå mer skal du få lov til det. Men denne diskusjonen bunner jo ut i at "alt er relativt" og siden vi oppererer med forskjellige definisjoner(hvor mine selvsagt er "korrekte") kan denne diskusjonen ikke føre noe fornuftig sted.

Lenke til kommentar

jeg er helt overbevist på at Darkfall kommer til å bli veldig bra. Ingen WoW killer selvsagt, men det er ikke det de fleste leter etter heller.

Det med at Darkfall har vært i produksjon så lenge er jo helt feil. Hele driten ble jo startet helt på nytt når de flyttet til Hellas og begynte for fullt. Det var i 2004, 4 år for et MMO er ikke så veldig lang tid det skjønner dere.

Lenke til kommentar
blablabla

 

Så du prøver å si at jeg kan gå rundt i hele AoC verden og drepe hvem jeg vil uten å måtte betale blood coins for å komme inn i et begrenset område hvor den faktiske PvPen vil foregå? Selv om man har ubegrenset PvP i en del av verden så kan du ikke kalle det "world PvP". World=verden eller oversetter du det på en annen måte? AoC verden beståer ikke kun av TBK og dermed er det IKKE World PvP selv om du har skapt din egen definisjon av ordet. Når du i tillegg ikke vet betydningen av "Full PvP" så kan man stille spørsmålstegn ved dine kunnskaper.

 

Haha, etter din definisjon av "World PvP" så hadde faktisk ikke Ultima Online som er PvP MMO spillets far "World PvP". Du er klar over at det var "safe zones" der også? ;)

Altså ikke "Full PvP".

 

Nå må du slutte å snakke sprøyt.

 

Jaja, jeg er spent på hvordan Darkfall blir jeg da som vil bli den første MMO spill med Full PvP og World PvP.

 

"Full PvP" er et begrep som er blitt skapt rundt Darkfall ser jeg, så der har du grunnen til at jeg ikke hadde helt fått med meg begrepet.

Darkfall er noe eg sluttet å følge med på for flere år siden.

 

 

Og når det gjelder rank "King" så er mitt inntrykk at mange av disse har spammet AoC forumet med masse dritt for å få seg en penis forlenger, jeg sier dog ikke at du er en av dem men at din rank ikke nødvendigvis gir deg kred. Har stor respekt for de som har fått rank king gjennom å poste konstruktive innlegg.

 

Ta en kikk på bymitra.com og se min gjennomsnitlige ord for hver post.

Du vil se at jeg ligger over alle andre Kings som du ser i listen der forutenom Stiler. Takk.

 

Jeg var faktisk med på PvP diskusjonene om FFA servere og Risk & Consequence som jo gav resultater for selve spillet.

 

Vi fikk FFA servere og vi fikk XP loss når man dør i PvP (mulighens også item loot).

 

 

Når det gjelder AoC Wiki besøkte jeg den siden når den var i oppstartfasen og fant den ganske uttadert. Det er godt mulig den har blitt bedre etterhvert, men jeg bruker ikke den som info kilde nr 1.

 

Den wikien har vært den største for Age of Conan helt fra starten av, så hvordan du har klart å finne den utdatert ser jeg ikke helt.

 

Det er kun to wikier som har vært bra opp igjennom tidene, og det er:

www.aocwiki.org <-- Den jeg var med på å forme som seinere ble solgt til Wikia opplaget og heter nå www.aoc.wikia.com.

 

www.wikiaoc.com.

 

 

AoCWiki.org/aoc.wikia.com har alltid hatt dobbelt så mange artikler som den andre wikien.

 

Når det gjelder kampsystemet så var hovedpoenget mitt at de brukte 3 år på å finne ut at de måtte fikse det og dermed stille spørsmålstegn til FC sine erfaringer. Har ikke fått testet det på egenhånd så kan umulig kommentere om det har blitt "bedre"(Noe det forhåpentligvis har blitt), hovedpoenget var uansett at det var for vanskelig å mestre og de brukte "revamp" av combat systemet for å utsette et halvferdig spill.

 

Haha, så du stiller spørsmål ved Funcoms erfaringer pga de utsatte spillet når de fant ut at de kunne forbedre det, men du ser ingenting galt med Razorwax/Adventurine og Darkfall etter 7 år i utvikling?

 

Din logikk forsvinner sakte men sikkert mer og mer her syns jeg.

 

 

Jeg skal også ærlig innrømme at min interesse for AoC dabbet av etter at FC kom med den ene utsettelsen etter den andre og er nok uttadert med tanke på informasjon som har kommet de siste 6 måneder. Men det jeg er 100% sikker på er at AoC ikke er et spill som er skapt med tanke på å skape en verden hvor du kan drepe dine fiender overalt. Setter jeg meg ned og spiller på en PvE server og jeg møter en idiot fra serverforumet eller lignende ute i ødemarka uten å ha mulighet til å drepe personen, da kan man IKKE kalle det for "world PvP". For meg er World PvP nesten det samme som Full PvP, jeg har dog ikke behov for å loot mine svake fiender(som er en del av Full PvP)

 

Ja, jeg skjønner at du vil ha Full PvP, og at da er Darkfall din våte drøm ettersom det er det første MMO spillet med det.

For du vet, gjennom din logikk så hadde selv ikke UO full PvP.

 

Det du da ikke helt forstår er at spillet nå har vært i utvikling i 2 år etter at de annonserte at de ville ha FFA servere.

 

Spillet er sonebasert ja, men det måtte man ofre for å få inn den fantastiske grafikken samt det å sørge for at man kan ha mange spillere i samme sone samtidigt, samt det å kunne ha en "viewdistance" som er over alt av hva vi tidligere har sett i MMO spill.

 

Darkfall vil ikke kunne gjøre dette, du vil ikke kunne se at folk kommer stormendes mot deg på 2km avstand. Isåfall må du ha en NASA monster PC, og det trur jeg neppe du har.

 

Jeg skal dog si meg enig at Darkfall er det Ultimate PvP spillet, men det er KUN hvis de får til alt det de har vist frem på papiret, og der er jeg temmelig skeptisk. 7 år i utvikling og de er fremdeles ikke i nærheten av å åpne for en større beta.

 

 

Hele poenget var jo uansett å få frem at Darkfall ikke har begrensinger når det kommer til PvP. Begrensninger er dessverre noe man vil ha når man løper rundt i Aquilonia, Cimmeria og Stygia og det er i disse områdene mesteparten av spillingen vil foregå AoC.

 

Age of Conan har heller ingen betydlige begrensninger når det kommer til PvP.

 

Det at man ikke har lov til å drepe level 1-5 folk gir jeg litt beng i. Det er ikke det PvP handler om. Når jeg ser på PvP aspekten av et spill så ser jeg på hva jeg vil oppleve i endgame, ikke når jeg levler.

Tiden jeg bruker på å levle vil være 1/100 del av tiden jeg bruker i endgame, så for min del er endgame det som betyr noe og her har Age of Conan vist at de vil score høyt, og det fra dag én.

 

Nå har jo jeg så heldig at spillet også vil ha FFA servere, så jeg vil jo også oppleve ganking o.l i levlinga. "Yay!". Altså ingen begrensninger i Aquilonia, Cimmeria og Stygia forutenom start sonene som forsåvidt kun tar 1 time å fullføre før man drar ut til PvP sonene.

 

 

Når det kommer til diskusjonene i 2005 var det mye rykter ja, men en ting var sikkert og det var at man kun hadde planer om PvE servere hvor man kun hadde PvP i en egen sone(TBK). Jeg var selv blant personene som spammet forumet med et ønske om en PvP server noe som senere ble innvilget.

 

Det du dog har missforstått er at PvP aspektet i spillet allerede fra dag én passet til en FFA server, og pga dette så har det tatt dem minimalt det å tilpasse spillet for en FFA server.

 

Det eneste de trengte å gjøre er å åpne flere soner for PvP.

 

 

Om du som tror du er allvitende om AoC ønsker å belære meg ennå mer skal du få lov til det. Men denne diskusjonen bunner jo ut i at "alt er relativt" og siden vi oppererer med forskjellige definisjoner(hvor mine selvsagt er "korrekte") kan denne diskusjonen ikke føre noe fornuftig sted.

 

Ja for din definasjon av World PvP er såpass snevre slik at selveste PvP kongen Ultima Online blir et spill uten full PvP og world PvP.

Lenke til kommentar
jeg er helt overbevist på at Darkfall kommer til å bli veldig bra. Ingen WoW killer selvsagt, men det er ikke det de fleste leter etter heller.

Det med at Darkfall har vært i produksjon så lenge er jo helt feil. Hele driten ble jo startet helt på nytt når de flyttet til Hellas og begynte for fullt. Det var i 2004, 4 år for et MMO er ikke så veldig lang tid det skjønner dere.

 

Dette er jo bare tull. Det ble ikke startet helt på nytt når de flyttet til Hellas. Hvor i allverden har lest dette?

Dessuten, de flyttet til Hellas i 2002, ikke 2004.

 

Det de dog HAR gjort er å fornye grafikkmotoren flereganger, og første gangen kan ha vært i 2004.

Lenke til kommentar
Haha, etter din definisjon av "World PvP" så hadde faktisk ikke Ultima Online som er PvP MMO spillets far "World PvP". Du er klar over at det var "safe zones" der også? ;)

Altså ikke "Full PvP".

 

Nå må du slutte å snakke sprøyt.

 

Du synker jammen ned på et lavt nivå når du tilegner meg meninger jeg ikke har. Ultima Online hadde på mange måter et perfekt PvP system før de bestemte å lansere et eget carebear kontinent.

 

Etter Trammel var ikke UO lenger et PvP spill som vi alle vet. Grunnen var at de fleste spillere samlet seg i Trammel hvor PK var fyfy.

 

Du skal få lese din egen definisjon

Jeg kan jo først definere hva jeg mener med World PvP, så får du se om du er enig eller ikke.

 

World PvP er PvP uten restriksjoner. PvP uten regler. Brutal PvP.

PvP der man fort kan møte folk 10 levler over deg, eller 10 folk fler enn deg. World PvP er PvP som foregår ute i den åpne verdenen, ikke i en instansiert sone.

 

Selve definisjonen er ok, men når du sier at serverne i AoC har PvP uten restriksjoner så er ikke det riktig. PvP uten restriksjoner=Full PvP og alt en Full PvP server innebærer. AoC har ikke Full PvP!

 

"Full PvP" er et begrep som er blitt skapt rundt Darkfall ser jeg, så der har du grunnen til at jeg ikke hadde helt fått med meg begrepet.

Darkfall er noe eg sluttet å følge med på for flere år siden.

 

"Full PvP" er et begrep som ikke er ukjent for Border Kingdoms delen av AoC forumet. Men du henger vel kanskje ikke der så mye?

 

Ta en kikk på bymitra.com og se min gjennomsnitlige ord for hver post.

Du vil se at jeg ligger over alle andre Kings som du ser i listen der forutenom Stiler. Takk.

 

Jeg var faktisk med på PvP diskusjonene om FFA servere og Risk & Consequence som jo gav resultater for selve spillet.

 

Vi fikk FFA servere og vi fikk XP loss når man dør i PvP (mulighens også item loot).

 

Nyttig å vite at du bruker mange ord i postene dine. Men det betyr ikke nødvendivis at de er konstruktive. Både mine og dine poster i denne tråden inneholder en god del ord...

 

Dessuten er det vel ikke kommet noen offisiell uttalelse angående FFA servere? PvP servere ja, FFA nei. Og når kom exp loss inn i bildet? Når FC i realiteten fjernet XP loss fra AO finner jeg det rart at man vil innføre det i AoC. Trodde det kun var snakk om tap av blood coins jeg.

 

Haha, så du stiller spørsmål ved Funcoms erfaringer pga de utsatte spillet når de fant ut at de kunne forbedre det, men du ser ingenting galt med Razorwax/Adventurine og Darkfall etter 7 år i utvikling?

 

Din logikk forsvinner sakte men sikkert mer og mer her syns jeg.

 

Jeg mener at Darkfall er vaporware. Og ja jeg stiller spørsmålstegn ved at man bruker nesten 3 år på å finne ut at man må forandre kamp systemet. De kunne vel funnet ut dette på et tidligere tidspunkt med all den "erfaringen" de har? Hvorfor tror du at jeg mener det er helt ok å bruke sju år på et spill som i tillegg har dårlig grafikk?

 

Nå har jo jeg så heldig at spillet også vil ha FFA servere, så jeg vil jo også oppleve ganking o.l i levlinga. "Yay!". Altså ingen begrensninger i Aquilonia, Cimmeria og Stygia forutenom start sonene som forsåvidt kun tar 1 time å fullføre før man drar ut til PvP sonene.

Du roper ennå om FFA servere? Er det noen fra FC som har sagt at de vil ha med slike? Sjekket til og med wiki siden din som du skryter slik av, står bare at FFA servere blir vurdert.

 

Det du dog har missforstått er at PvP aspektet i spillet allerede fra dag én passet til en FFA server, og pga dette så har det tatt dem minimalt det å tilpasse spillet for en FFA server.

 

Det eneste de trengte å gjøre er å åpne flere soner for PvP.

 

Skal et spill ha et velfungerende FFA PvP system så bør man planlegge spillet rundt FFA PvP(Noe FC ikke har gjort). I UO så fungerte et slikt system blant annet fordi items hadde veldig liten verdi men UO var langt ifra perfekt. AoC vil ha mye større fokus på items, så når du sier at AoC passet til FFA servere fra dag en viser du igjen at du ikke har fulgt med i timen. Om du ikke er klar over det så har en ekte FFA server item loot.

 

Å åpne flere soner for PvP fører bare til griefing om det ikke er riktig gjennomført

 

Men som du selv sier så vil du bruke mesteparten av tiden din i TBK? Det beviser jo bare det jeg tidligere har sagt at PvP 99% av PvP i AoC vil foregå i en begrenset sone(ihverfall for din del). Men hvorfor spille på en FFA server når det bare fører til griefing? Du får jo samme spillopplevelsen - griefing på en PvE server.

 

PS! Om du skulle velge å forsette denne underholdende krangelen, vær så vennlig å ikke tilegn meg meninger jeg ikke har.

Lenke til kommentar
Du synker jammen ned på et lavt nivå når du tilegner meg meninger jeg ikke har. Ultima Online hadde på mange måter et perfekt PvP system før de bestemte å lansere et eget carebear kontinent.

 

Etter Trammel var ikke UO lenger et PvP spill som vi alle vet. Grunnen var at de fleste spillere samlet seg i Trammel hvor PK var fyfy.

 

Du sa selv:

Selv om man har ubegrenset PvP i en del av verden så kan du ikke kalle det "world PvP".

 

Og det var dette jeg reagerte på, for med denne setningen og din definisjon av ordet "World PvP" så tilsier du at spillet Ultima Onlina ikke hadde World PvP. Det spillet har hatt "Safe zones" helt fra det var nytt, noe som jo tilsier at spillet har ubegrenset PvP i kun en del av verden gjør det ikke?

 

 

Og det er her vi to er uenige når vi snakker om World PvP.

Age of Conan har like mye World PvP som Ultima Online hadde, bare at sonen for det er mindre på en PvE server. Flaks for oss så vil det også finnes PvP servere med PvP overalt forutenom start stedene.

 

En ordentlig PvP spiller bryr seg vell uansett mest om PvP'en som vil oppstå ved endgame, ikke at det er restriksjoner på PvP'en i de første timene i spillet?

 

 

Selve definisjonen er ok, men når du sier at serverne i AoC har PvP uten restriksjoner så er ikke det riktig. PvP uten restriksjoner=Full PvP og alt en Full PvP server innebærer. AoC har ikke Full PvP!

 

Age of Conan har da PvP uten restriksjoner! Vi snakker om Player vs Player her. Det finnes ingen regler mot det å ganke low-levels, eller det å ganke folk. Det er fullt mulig, men man kan bli straffet av å gjøre det.

 

Når du snakker om Full PvP så mener du kanskje Risk vs Consequence?

 

For isåfall er jeg enig i at Darkfall ser litt bedre ut ved den diskusjonen.

 

Selv om Age of Conan har Loot av Blood Money og PvP XP ved død i PvP så vil jeg fremdeles savne Item loot.

 

Nå skal jeg kanskje ikke helt luke ut item loot i AoC totalt, ettersom det fremdeles er muligheter for at det kan komme opp, men det vil ikke være full loot, og det har jeg forståelser for.

Grunnen er jo rimelig grei, Age of Conan har en raiding del av spillet som ikke passer det. PvE gear tar rett og slett for lang tid å annskaffe til at det ville vært morro å miste det.

 

Men det betyr ikke at det kanskje vil være mulig å miste/loote "crafted items". Altså PvP items. Et "ruleset" som selveste Athelan, fyren som lager PvP aspektene av spillet har sett på.

 

"Full PvP" er et begrep som ikke er ukjent for Border Kingdoms delen av AoC forumet. Men du henger vel kanskje ikke der så mye?

 

Rundt 2000 av mine poster på AoC forumet er laget i nettopp The Border Kingdoms delen av forumet, så her bommet du igjen gitt.

 

"Full PvP" er kun et begrep som blir brukt av enkelt personer, og ikke et begrep som allmen bruker der.

Dette kan du lett se ved et lite søk med "Full PvP" som søkeord i The Border Kingdoms. Det man somregel da snakker om er muligheten for å PvP'e mens man gjør PvE for eksempel, og det er fullt mulig i Age of Conan.

 

Jeg vil gjerne at de definerer hva du setter i ordet "full PvP" så blir det litt enklere å føre diskusjonen her videre.

 

Nyttig å vite at du bruker mange ord i postene dine. Men det betyr ikke nødvendivis at de er konstruktive. Både mine og dine poster i denne tråden inneholder en god del ord...

En spammer bruker vell somregel ikke å skrive lange poster for å få opp rangen sin på kortest mulig tid?

Det jeg skulle frem til var at jeg var ingen spammer, og det er vell ganske lett å se iogmed at jeg joinet forumet mars 2006 og ble King en god del seinere.

 

Dessuten er det vel ikke kommet noen offisiell uttalelse angående FFA servere? PvP servere ja, FFA nei. Og når kom exp loss inn i bildet? Når FC i realiteten fjernet XP loss fra AO finner jeg det rart at man vil innføre det i AoC. Trodde det kun var snakk om tap av blood coins jeg.

 

FFA = Free-for-all.

Alle kan drepe alle.

PvP serveren i Age of Conan er FFA pga alle kan drepe alle hvor som helst, dog se bort ifra start stedet som alle spill har som mer eller mindre "PvP fri" av logiske årsaker.

 

Når det gjelder XP loss.

Ja, man vil miste XP når man dør i PvP. Dette vil dog kun være XP tatt fra PvP delen av spillet, altså fra de 20 PvP levlene man kan få.

 

På den måten vil man jo også kun se de beste av de beste nå de høyeste levlene. De beste vil jo også bli jaktet ned pga de vil droppe mer XP/blod penger enn vanlige folk. Et godt system som har fokuset på rett plass.

 

Når det gjelder PvP/FFA serveren, så kan det godt mulig at det vil komme en form for item loot system også.

 

Jeg mener at Darkfall er vaporware. Og ja jeg stiller spørsmålstegn ved at man bruker nesten 3 år på å finne ut at man må forandre kamp systemet. De kunne vel funnet ut dette på et tidligere tidspunkt med all den "erfaringen" de har? Hvorfor tror du at jeg mener det er helt ok å bruke sju år på et spill som i tillegg har dårlig grafikk?

 

Erfaringen til Funcom har da ingenting med combat systemet dems i Age of Conan å gjøre?

De har jo erfaring når det gjelder MMO teknologi og slike ting, men combat systemet er jo noe som er helt nytt for dem, så enda engang feiler logikken din totalt.

 

Du roper ennå om FFA servere? Er det noen fra FC som har sagt at de vil ha med slike? Sjekket til og med wiki siden din som du skryter slik av, står bare at FFA servere blir vurdert.

 

Igjen. FFA = Free-for-all.

 

I Age of Conan er det ingen factions. Alle kan drepe alle.

 

Når det er snakk om PvP'en i spillet så er PvP serverne FFA.

Man kan drepe hvem man vil hvor som helst, og da snakker jeg om aspektene som betyr noe. Altså endgame.

 

 

Skal et spill ha et velfungerende FFA PvP system så bør man planlegge spillet rundt FFA PvP(Noe FC ikke har gjort). I UO så fungerte et slikt system blant annet fordi items hadde veldig liten verdi men UO var langt ifra perfekt. AoC vil ha mye større fokus på items, så når du sier at AoC passet til FFA servere fra dag en viser du igjen at du ikke har fulgt med i timen. Om du ikke er klar over det så har en ekte FFA server item loot.

 

"Ekte FFA"? Så Vanguard hadde ikke enkte FFA på en server?

Lingeage 2 hadde heller ikke det? Heller ikke Asheron's Call Darktide servern? Selv om alle hadde en eller annen form for item loot?

 

 

Når det gjelder fokuset på items i Age of Conan så har faktisk Funcom gjort en smart ting her. De har valgt å lage to forskjellige versjoner av stats på items, slik at PvE delen av spillet samt PvP delen av spillet kan fungere ved siden av hverandre. Dette er også grunnen for at det kan være mulig for item loot i spillet, men ikke full loot.

 

Det kan godt hende at det vil være mulig å loote PvP items eller såkalte crafted items som jo vil være items brukt i PvP i PvP, men ikke PvE items. Grunnen er jo som sakt raiding systemet de bruker med forskjellige tiers o.l.

 

Å åpne flere soner for PvP fører bare til griefing om det ikke er riktig gjennomført

 

Hva er griefing? Uttrykket griefing blir jo brukt i alle slags annledninger nå omdagen, så det blir litt vanskelig å vite hva du mener.

 

Mener du low-level ganking?

Fullt mulig, men det finnes regler mot dette. Bounty Hunter systemet. Les om det.

 

Spawn camping?

Når man spawner fra en død så vil man få en "godlike" buff i noen sekunder slik at du ikke dør mens du fremdeles ser på din "loading screen". Når man dør så kan man også velge hvor i sonen man vil spawne, så det er igrunn din egen feil hvis du blir spawn campet. Du valgte feil sted å "resse" rett og slett.

 

Noe mer?

Fortell.

 

 

Men som du selv sier så vil du bruke mesteparten av tiden din i TBK? Det beviser jo bare det jeg tidligere har sagt at PvP 99% av PvP i AoC vil foregå i en begrenset sone(ihverfall for din del). Men hvorfor spille på en FFA server når det bare fører til griefing? Du får jo samme spillopplevelsen - griefing på en PvE server.

 

Hvor har jeg sakt at jeg vil være mesteparten av tiden min i TBK?

 

Verdenen i Age of Conan vil da inneholde ressurser, så det å oppholde seg utenfor the Border Kingdoms vil jo være nødvendig om du vil ha "leather" f.eks. til crafting. for NPC'er o.l. blir det nok minimalt av i TBK.

 

Raid dungeons er jo også plassert utenfor TBK, så dette vil jo også være en "hot-spot" for litt vill PvP, sted for å lage litt drama rett og slett. En fin-fin sted å være hvis du f.eks vil svekke dine fientlige guilds.

 

Player Cities vil også være utenfor TBK. Og det vil være åpent for PvP også i disse sonene, så litt sniking innom din fiendes by kan jo også være spennendes.

 

 

"Hvorfor spille på en FFA server når det kun fører til griefing"?

Hva legger du i ordet "griefing".

Lenke til kommentar
Igjen. FFA = Free-for-all.

 

"Ekte FFA"? Så Vanguard hadde ikke enkte FFA på en server?

Lingeage 2 hadde heller ikke det? Heller ikke Asheron's Call Darktide servern? Selv om alle hadde en eller annen form for item loot?

 

Jeg sier at en ekte FFA server har item loot. Både L2 og AV: DT hadde vel item loot? Vet ikke hva ståa er med Vanguards.

 

Fra wiki siden din

"Current server types considered are.

 

PvP

FFA PvP

RPVP

"

 

Hva skiller en PvP fra en FFA server? På begge servere er det jo i praksis alle mot alle...

 

Hva er griefing? Uttrykket griefing blir jo brukt i alle slags annledninger nå omdagen, så det blir litt vanskelig å vite hva du mener.

 

Mener du low-level ganking?

Fullt mulig, men det finnes regler mot dette. Bounty Hunter systemet. Les om det.

 

Spawn camping?

Når man spawner fra en død så vil man få en "godlike" buff i noen sekunder slik at du ikke dør mens du fremdeles ser på din "loading screen". Når man dør så kan man også velge hvor i sonen man vil spawne, så det er igrunn din egen feil hvis du blir spawn campet. Du valgte feil sted å "resse" rett og slett.

 

"Hvorfor spille på en FFA server når det kun fører til griefing"?

Hva legger du i ordet "griefing".

 

Har lest om Bounty Hunter systemet og det at NPCer vil stå for bounty hunting virker i mine øyne tragisk, eller har de kanskje forandret på dette? Vi har jo eksempelet fra EVE om at et player styrt bounty hunter system fungerer fett. Om BH systemet de har planer om å implementere vil fungere gjenstår å se.

 

Griefing er Griefing. Men jeg er da av typen som mener at Griefing egentlig ikke eksisterer så det blir vanskelig for meg å forklare, for selv har jeg aldri opplevd griefing relatert til PvP. Men griefing er når en spiller joiner en server han ikke bør være på og han velger å dele sine negative opplevelser om hvor vanskelig han har det på server forumet. Årsaken til den negative opplevelsen er "griefing". Whining om ganking etc, du vet sikkert hvilke opplevelser jeg snakker om, hvis ikke kan du sikkert besøke et av WoW PvP forumene for å finne eksempler.

 

Uansett, i mine øyner har ikke FC gjort nok for å skape en fullverdig PvP opplevelse som er verdig en verden som Hyboria.

 

Quote fra han andre duden (ikke oophus)

 

"Og når det gjelder Funcoms erfaring så tror jeg den er ikke eksisterende."

 

Neida...Funcom har ingen erfaring whatsoever med MMOs...

 

Tatt ut av sin sammenheng og det er samtidig satt litt på spissen fra min side. Joda de har drevet med MMOs i mange år men når de kommer med utsettelse på utsettelse så er det jo klart og tydelig at deres mange år erfaring ikke har hjulpet dem på dette området. Dessuten virker Gaute Godager som en mann som ikke har litt peiling en gang. Han bæsjet på leggen når det gjaldt AO og om historien vil gjenta seg vil bare tiden vise.

Lenke til kommentar
Jeg sier at en ekte FFA server har item loot. Både L2 og AV: DT hadde vel item loot? Vet ikke hva ståa er med Vanguards.

 

Fra wiki siden din

"Current server types considered are.

 

PvP

FFA PvP

RPVP

"

 

Hva skiller en PvP fra en FFA server? På begge servere er det jo i praksis alle mot alle...

PvP og FFA servern er den samme.

 

"Ruleset'et" er ikke ferdig enda så da gjenstår det kanskje å se om det blir "FULL PVP", eller "EKTE FFA" som du selv kalder det.

 

En skulle jo tru at et ekte FFA server kun skulle trenge å ha et skikkelig Risk & Consequence system, men det er vell for deg kun item loot? Ikke coin loot eller XP loss?

Uansett, det kan fremdeles bli item loot på PvP/FFA serverne i Age of Conan. Det hele spørs litt på hvordan det går med testinga i betaen.

 

Har lest om Bounty Hunter systemet og det at NPCer vil stå for bounty hunting virker i mine øyne tragisk, eller har de kanskje forandret på dette? Vi har jo eksempelet fra EVE om at et player styrt bounty hunter system fungerer fett. Om BH systemet de har planer om å implementere vil fungere gjenstår å se.

 

Grunnen til at det systemet bruker NPC'er er jo for å forhindre exploiting av det systemet.

 

Se for deg dette som playerstyrt, hva hadde du vell ikke gjort?

Jo du hadde drept så mange low-level folk du kunne for å få en så stor bounty som overhodet mulig, for så å få en kamerat til å drepe deg slik at dere kunne delt gevinsten.

 

Griefing er Griefing. Men jeg er da av typen som mener at Griefing egentlig ikke eksisterer så det blir vanskelig for meg å forklare, for selv har jeg aldri opplevd griefing relatert til PvP. Men griefing er når en spiller joiner en server han ikke bør være på og han velger å dele sine negative opplevelser om hvor vanskelig han har det på server forumet. Årsaken til den negative opplevelsen er "griefing". Whining om ganking etc, du vet sikkert hvilke opplevelser jeg snakker om, hvis ikke kan du sikkert besøke et av WoW PvP forumene for å finne eksempler.

 

Her er jeg enig med deg. Det må to til for å griefe.

En for å gjøre PvP på en PvP server, samt en som whiner pga han har valgt en PvP server men som hører hjemme en annen plass.

 

Uansett, i mine øyner har ikke FC gjort nok for å skape en fullverdig PvP opplevelse som er verdig en verden som Hyboria.

 

Du har fremdeles ikke beskrevet hva som er feil her, det eneste du har sakt har vært feilinformasjon.

 

Spør hvilken som helst person om hva de mener med World PvP og du vil se at din mening rundt begrepet er litt tynn.

 

Tatt ut av sin sammenheng og det er samtidig satt litt på spissen fra min side. Joda de har drevet med MMOs i mange år men når de kommer med utsettelse på utsettelse så er det jo klart og tydelig at deres mange år erfaring ikke har hjulpet dem på dette området. Dessuten virker Gaute Godager som en mann som ikke har litt peiling en gang. Han bæsjet på leggen når det gjaldt AO og om historien vil gjenta seg vil bare tiden vise.

 

Ifølge deg så har ingen spillutviklerfirmaer noen erfaring, alle utsetter jo sine spill gang på gang. "Faen for noen evneveike folk".

 

Slutt å drit deg ut.

Lenke til kommentar
PvP og FFA servern er den samme.

 

"Ruleset'et" er ikke ferdig enda så da gjenstår det kanskje å se om det blir "FULL PVP", eller "EKTE FFA" som du selv kalder det.

 

En skulle jo tru at et ekte FFA server kun skulle trenge å ha et skikkelig Risk & Consequence system, men det er vell for deg kun item loot? Ikke coin loot eller XP loss?

Uansett, det kan fremdeles bli item loot på PvP/FFA serverne i Age of Conan. Det hele spørs litt på hvordan det går med testinga i betaen.

 

Hvis PvP server og FFA PvP server er det samme, hvorfor er det da et behov for å liste opp begge under servere som er under vurdering? Hadde det vært litt futt i den wiki siden din burde man kunne trykke på de forskjellige server typene for mer utfyllende informasjon. Uansett er det en rimlig å trekke konklusjonen om at PvP og FFA er 2 forskjellige ruleset som jeg sier og det er vel derfor det er listet opp slik på wiki siden din?

Men om du mener at wiki siden din er så amatørmessig at den må liste opp samme servertype 2 ganger for å forvirre leserne så skal du få lov til det.

 

Angående coin loot eller exp loss som du snakker om(du har til gode å linke til offisielle kilder som sier noe om xp loss) så er det vel begrenset til TBK? Jeg har ihvertfall ikke fått med meg noe information som sier at man kan mist blood coins utemom TBK (når man spiller på en PvP server vel å merke). MAO risikerer karakteren ingenting på å drive med PvP utenfor TBK. Igjen er dette et bevis på at PvP i AoC ikke har ideele forhold til å drive med god PvP utenfor TBK. Men det gjenstår jo å se.

 

Grunnen til at det systemet bruker NPC'er er jo for å forhindre exploiting av det systemet.

 

Se for deg dette som playerstyrt, hva hadde du vell ikke gjort?

Jo du hadde drept så mange low-level folk du kunne for å få en så stor bounty som overhodet mulig, for så å få en kamerat til å drepe deg slik at dere kunne delt gevinsten.

 

Er fullstendig klar over at dette kan utnyttes på denne måten, og dette blir jo også gjort i EVE. Men et annet poeng er jo at høy bounty gir "status" og høy status er jo noe mange spillere ønsker å oppnå. Å ikke implementere underholdende content fordi en liten minoritet vil utnytte systemet er jo igrunn trist. Hadde FC puttet hodene i bløt kunne de nok sikkert funnet en løsning for å forhindre exploits av typen du beskriver, men som du sier er de jo "evneveike" :p

I tillegg har jo low levels som oftest ikke så mye cash å rutte med så bountyer blir vel neppe høye om en luring velger å drepe mange low levels. Det er jo heller ikke et krav å plassere bounty på noen.

Men i motsetning til EVE så riskierer man trolig veldig lite ved å være en drittsekk i AoC. I EVE kan man risikere å bli poddet og miste store verdier i form av implants(selv om dette skal mye til) og man må bruke tid på å skaffe seg et nytt skip osv.

 

Uansett, i mine øyner har ikke FC gjort nok for å skape en fullverdig PvP opplevelse som er verdig en verden som Hyboria.

 

Du har fremdeles ikke beskrevet hva som er feil her, det eneste du har sakt har vært feilinformasjon.

 

I MINE ØYNER, alstå jeg er ikke fornøyd med hvordan FC har implementert PVP i AOC med tanke på hvordan Hyboria ble beskrevet av REH. Det som er feil blant annet er at den orginale ideen var å kun ha PvE servere(dette sier litt om hvordan FC tenker når de utformer spillet) det som også er feil er at PvP utenfor TBK blir ala det vi ser i WoW, helt meningsløst. Men jeg her jo tilgode å spille spillet, så jeg kan ikke si dette med 100% sikkerhet. Mitt inntrykk av spillet er mitt intrykk av spillet og ikke ditt intrykk av spillet.

 

Spør hvilken som helst person om hva de mener med World PvP og du vil se at din mening rundt begrepet er litt tynn.

 

Kan godt være, men når jeg putter begrepet World PvP i lag med en verden som Hyboria inn i et spill, så ser jeg for meg et spill som kan gjengi den verden Conan levde i på en best mulig måte. Da snakker jeg ikke om masse tøff PvP i et begrenset område av verden slik som du, jeg vil ha masse tøff PvP overalt i tillegg til en bra PvE opplevelse i motsetning til deg som er virker fornøyde med å betale blood coins for å kunne drive god PvP.

 

Ifølge deg så har ingen spillutviklerfirmaer noen erfaring, alle utsetter jo sine spill gang på gang. "Faen for noen evneveike folk".

 

Slutt å drit deg ut.

 

Ja det er nettopp det jeg sier at ingen spillutviklere har erfaring fordi alle utsetter spillene sine. Spillutvikere som gir ut halvferdige spill derimot de har en masse erfaring. Halvferdige spill krever ikke så mange kostnader heller så disse spillutviklerne tjener jo mye mer penger i tillegg.

/sarcasm off

 

Igjen trekker du ville konklusjoner som ikke har litt rot i virkeligheten. Blizzard som var eksperter på å utsette spill var det firmaet som gav ut de beste spillene. En slik uttalelse klarer du å vri til "Alle som utsetter spill ofte, lager automatisk gode spill".

 

Jeg vet ikke hvem som driter seg ut mest her!

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
Hvis PvP server og FFA PvP server er det samme, hvorfor er det da et behov for å liste opp begge under servere som er under vurdering? Hadde det vært litt futt i den wiki siden din burde man kunne trykke på de forskjellige server typene for mer utfyllende informasjon. Uansett er det en rimlig å trekke konklusjonen om at PvP og FFA er 2 forskjellige ruleset som jeg sier og det er vel derfor det er listet opp slik på wiki siden din?

Men om du mener at wiki siden din er så amatørmessig at den må liste opp samme servertype 2 ganger for å forvirre leserne så skal du få lov til det.

 

Wikien er nettopp det, en Wikipedia. Altså, alle brukere kan skrive og forandre på hva de vil. Så her i dette tilfellet så er det en som har gjort en feil rett og slett.

Du vet kanskje ikke hva en Wiki går ut på?

 

Selv FunCom har ikke kommet ut med noen konkrete innholdsfortegnelser når det gjelder sine servere så da er det kanskje vanskelig for en wiki å ha informasjon som ikke finnes enda. Hmm, logisk dette gitt.

 

Eneste de har sakt er at det har PvE servere, PvP servere og RPvP servere, der RPvP servere er det samme som PvP serveren kun med litt strengere regler når det gjelder navn o.l.

 

Igjen, hva som vil foregå på en PvP server er ikke helt ute i det blå enda, så det er grunnen for at den informasjonen mangler der.

 

Angående coin loot eller exp loss som du snakker om(du har til gode å linke til offisielle kilder som sier noe om xp loss) så er det vel begrenset til TBK? Jeg har ihvertfall ikke fått med meg noe information som sier at man kan mist blood coins utemom TBK (når man spiller på en PvP server vel å merke). MAO risikerer karakteren ingenting på å drive med PvP utenfor TBK. Igjen er dette et bevis på at PvP i AoC ikke har ideele forhold til å drive med god PvP utenfor TBK. Men det gjenstår jo å se.

 

HER HAR DU BEKREFTELSE NÅR DET GJELDER XP LOSS I PVP.

 

Nei, XP loss er ikke begrenset for TBK, hvorfor i allverden skulle det være det? Det ligger jo litt i navnet gjør det ikke?

PvP EXPERIENCE. Hvordan får man PvP EXPERIENCE? Jo man PvP'er selvsakt.

Huh, jøss, enda en logisk tankegang du lett ikke får med deg.

 

Når det er snakk om Blood Money så har ikke FunCom kommet med noen nyheter angående det for PvP serveren, den er jo ikke ferdig "laget" enda, så det er også grunnen for at alt kan skje når det gjelder PvP serveren fra nå til release, selv Item Loot.

 

Igjen, du er feilinformert. Eller ikke informert i det hele tatt.

Men dette er jo ikke noe nytt :)

 

Er fullstendig klar over at dette kan utnyttes på denne måten, og dette blir jo også gjort i EVE. Men et annet poeng er jo at høy bounty gir "status" og høy status er jo noe mange spillere ønsker å oppnå. Å ikke implementere underholdende content fordi en liten minoritet vil utnytte systemet er jo igrunn trist.

 

Igjen så er jeg nødt til å be deg lese hva dette handler om, for du har igjen bommet totalt.

 

Hvorfor har man "bounty hunter" systemet?

Jo for å forhindre, eller lage en straff for folk som dreper low-level folk for gøy. Hvis det ville vært som du ønsket, så ville det altså vært en "status" det å ha høy bounty på seg, men da tenker du vell på det å ha høy bounty pga det å drepe folk generellt, ikke det at man kun får en bounty på seg pga man er en "ganker".

 

Isåfall, hvis det skal være høy "status" på det å drepe folk uten sjans, så forteller vell det litt om din tankegang angående PvP.

 

 

Hadde FC puttet hodene i bløt kunne de nok sikkert funnet en løsning for å forhindre exploits av typen du beskriver, men som du sier er de jo "evneveike" :p

Har vi å gjøre med en hykler her?

 

For litt siden sa du vell noe som:

PS! Om du skulle velge å forsette denne underholdende krangelen, vær så vennlig å ikke tilegn meg meninger jeg ikke har.

Ja, javist :D

 

"Selv eid er vell eid" er vell et ordtrykk jeg har hørt før som passer seg godt her. ^^

 

I tillegg har jo low levels som oftest ikke så mye cash å rutte med så bountyer blir vel neppe høye om en luring velger å drepe mange low levels. Det er jo heller ikke et krav å plassere bounty på noen.

Men i motsetning til EVE så riskierer man trolig veldig lite ved å være en drittsekk i AoC. I EVE kan man risikere å bli poddet og miste store verdier i form av implants(selv om dette skal mye til) og man må bruke tid på å skaffe seg et nytt skip osv.

 

Som sakt, Bounty Hunter systemet gjelder ikke for når du looter en person for (blod) penger. Det er en måte å forhindre "low-level farming".

 

Så det er akkurat da de ville fått en stor bounty på seg, det at de dreper mange low-level folk. Dreper man folk på sin egen level så trenger man vell ingen lov imot dette?

Så her har du feil igjen, man taper stort på å være den typen drittsekk i AoC. Fengsel blandt annet.

 

 

 

I MINE ØYNER, alstå jeg er ikke fornøyd med hvordan FC har implementert PVP i AOC med tanke på hvordan Hyboria ble beskrevet av REH. Det som er feil blant annet er at den orginale ideen var å kun ha PvE servere(dette sier litt om hvordan FC tenker når de utformer spillet) det som også er feil er at PvP utenfor TBK blir ala det vi ser i WoW, helt meningsløst. Men jeg her jo tilgode å spille spillet, så jeg kan ikke si dette med 100% sikkerhet. Mitt inntrykk av spillet er mitt intrykk av spillet og ikke ditt intrykk av spillet.

 

Få deg et korrekt bilde av hvordan spillet vil være før du lager deg et bilde av hvordan PvP'en vil være der.

 

Det blir jo bare bunnløse spekulasjoner fra din side dette, ettersom alt av hva du sier omtrent er feil.

 

 

Kan godt være, men når jeg putter begrepet World PvP i lag med en verden som Hyboria inn i et spill, så ser jeg for meg et spill som kan gjengi den verden Conan levde i på en best mulig måte. Da snakker jeg ikke om masse tøff PvP i et begrenset område av verden slik som du, jeg vil ha masse tøff PvP overalt i tillegg til en bra PvE opplevelse i motsetning til deg som er virker fornøyde med å betale blood coins for å kunne drive god PvP.

 

PvP servere. Servere som har vært under utvikling i snart 2 år.

For noen MMOs så er faktisk det halvparten av dens utviklings tid.

 

Det vil være "tøff" PvP i TBK, det vil være "tøff" PvP utenfor TBK. Det hele spørs kun på hvilken server du velger.

 

Igjen, slutt å vær slik en hykler.

 

Ja det er nettopp det jeg sier at ingen spillutviklere har erfaring fordi alle utsetter spillene sine.

 

Jepp, det var faktisk dette du sa.

 

Se på Grand Theft Auto. De har da erfaring fra 2++ slike spill fra før som er i samme sjanger, hvorfor i allverden utsetter de spillet?

Har de ikke erfaring nok de heller?

 

Har du en fjerneste anelse hva det vil si å utvikle et spill?

 

Igjen trekker du ville konklusjoner som ikke har litt rot i virkeligheten. Blizzard som var eksperter på å utsette spill var det firmaet som gav ut de beste spillene. En slik uttalelse klarer du å vri til "Alle som utsetter spill ofte, lager automatisk gode spill".

 

Jeg vet ikke hvem som driter seg ut mest her!

 

Ja, vil ikke det si at FunCom gjør noe rett her? De utsetter et spill for å gjøre det bedre, på samme måte som Blizzard gjør?

Motsier du deg selv så ofte, eller har du rett å slett ikke mye annet å rutte med i denne diskusjonen?

 

FunCom var nye når det gjaldt MMO erfaring for Anarchy Online, og ja, det spillet kom ut altfor tidlig. Men er det ikke også slik at dette spillet lever den dag i dag? Med samme utvikler som eier?

Tjener de ikke på dette spillet fremdeles?

 

Hvilken annet firma er det som har klart å prestere like godt som FunCom når det gjelder MMOs, og hvertfall med tanke på at AO egentlig var en flopp? Er det noen andre firmaer som har klart å "hente" seg opp igjen på lik linje som Funcom har kalrt?

 

Blizzard har kunnet tatt lærdom fra alle de andre MMOs som kom ut før dem.

Det er jo også grunnen for at World of Warcraft er 2're generasjons MMO, og ikke første.

 

Mythic har DAoC.

CCP Games som jo har EVE. Men de var vell også ganske seint ute? 2 år etter AO, samme som SWG var.

Origin Systems som igjen har UO. Det spillet som har levd og holdt seg oppe lengst, med Everquest som andre plass.

 

Det skal dog sies at jeg ikke tar med asiatiske MMOs ettersom de for min del kun handler om grind, grind, grind og ikke noe vi her i vesten spiller så mye.

 

Så det vi altså ser er at FunCom faktisk er en av verdens mest ledendes MMO spill skapere, en av de få pionererne når det gjelder denne sjangeren.

Hele denne "erfarings" diskusjonen blir litt teit for min del, jeg syns du graver deg lengre og lengre ned i din egen grav. Jeg sitter faktisk her å ler litt når jeg leser innleggene dine. Jeg ler AV, ikke MED om du ikke skjønte den heller. ;)

Lenke til kommentar
Wikien er nettopp det, en Wikipedia. Altså, alle brukere kan skrive og forandre på hva de vil. Så her i dette tilfellet så er det en som har gjort en feil rett og slett.

Du vet kanskje ikke hva en Wiki går ut på?

 

Selv FunCom har ikke kommet ut med noen konkrete innholdsfortegnelser når det gjelder sine servere så da er det kanskje vanskelig for en wiki å ha informasjon som ikke finnes enda. Hmm, logisk dette gitt.

 

Eneste de har sakt er at det har PvE servere, PvP servere og RPvP servere, der RPvP servere er det samme som PvP serveren kun med litt strengere regler når det gjelder navn o.l.

 

Igjen, hva som vil foregå på en PvP server er ikke helt ute i det blå enda, så det er grunnen for at den informasjonen mangler der.

 

Du får vel gå inn på wikien å forandre informasjonen som står der da. Er jo ikke noe poeng i å liste opp samme server type to ganger og du vil vel prøve å holde wikien din mest mulig oppdatert? Uansett så er personen som har redigert informasjonen om server typer sikkert en smarting, tenk å skrive opp samme server type to ganger da! LOL for en dumming.

 

Jeg er fullstending klar over hvilke servere FC har annonsert med og slik jeg har tolket informasjonen så vurderer FC å implementere en PvP server med litt mer hardcore regler ala FFA server. Når jeg fikk informasjonen fra Wiki siden din ble jeg ihverfall overbevist, men siden brukerne ikke er verdens mest oppegående personer og putter inn informasjon som du sier ikke stemmer så begynner jeg å miste troen på den siden. Tror nok jeg holder meg til den offisielle AoC siden og forumet om jeg er på jakt etter informasjon.

 

 

HER HAR DU BEKREFTELSE NÅR DET GJELDER XP LOSS I PVP.

 

Nei, XP loss er ikke begrenset for TBK, hvorfor i allverden skulle det være det? Det ligger jo litt i navnet gjør det ikke?

PvP EXPERIENCE. Hvordan får man PvP EXPERIENCE? Jo man PvP'er selvsakt.

Huh, jøss, enda en logisk tankegang du lett ikke får med deg.

 

Når det er snakk om Blood Money så har ikke FunCom kommet med noen nyheter angående det for PvP serveren, den er jo ikke ferdig "laget" enda, så det er også grunnen for at alt kan skje når det gjelder PvP serveren fra nå til release, selv Item Loot.

 

Igjen, du er feilinformert. Eller ikke informert i det hele tatt.

Men dette er jo ikke noe nytt :)

 

Du allvitende, gidder du å skrive når på filmen han sier noe om xp loss? Har ikke tid til å se igjennom hele filmen for å få med meg masse informasjon jeg allerede er klar over. Dessuten er forstår jeg ikke engelsk så godt.

 

Dessuten er det jo forskjell på PvP xp og level xp. Tolket det som om man kunne gå ned i level av å drive med PvP siden du ikke er flink nok til å presisere. Dumme meg som tolker ting feil.

 

Dessuten er det vel på tide å begynne å teste PvP serveren, de må jo finne ut om deres berømte Bounty Hunter system vil fungere.

 

Igjen så er jeg nødt til å be deg lese hva dette handler om, for du har igjen bommet totalt.

 

Hvorfor har man "bounty hunter" systemet?

Jo for å forhindre, eller lage en straff for folk som dreper low-level folk for gøy. Hvis det ville vært som du ønsket, så ville det altså vært en "status" det å ha høy bounty på seg, men da tenker du vell på det å ha høy bounty pga det å drepe folk generellt, ikke det at man kun får en bounty på seg pga man er en "ganker".

 

Isåfall, hvis det skal være høy "status" på det å drepe folk uten sjans, så forteller vell det litt om din tankegang angående PvP.

 

Så man får automatisk bounty på seg når man dreper low levels? Og er det ikke vanskelig for andre å drepe de som er level 1-5? Hvem er det som putter bounty på bandittene? Skjer det automatisk? Hvorfor forhindre at man kan drepe hverandre på en PvP server? Trodde poenget med en PvP server var å drepe hverandre.

 

Jeg har vel spilt for mye EVE og trodd at bounty systemet ville være noe lignende det bare man kun fikk NPCer på seg istede. Rart at FC ikke prøver å basere seg på et system som fungerer.

 

"Selv eid er vell eid" er vell et ordtrykk jeg har hørt før som passer seg godt her. ^^

 

Den eneste som har sagt at FC er evneveike i denne tråden er vel du? Kan ikke se at jeg har brukt det ordet i noen av postene mine bortsett fra når jeg reffererer til ditt utsagn.

 

Men jeg beklager hvis du føler at jeg har sunket ned på samme nivå som deg.

 

Som sakt, Bounty Hunter systemet gjelder ikke for når du looter en person for (blod) penger. Det er en måte å forhindre "low-level farming".

 

Looting av blood coins og Bounty Hunter systemet? Hva snakker du om?

 

At det er et forsøk på å forhindre "low level farmin" som du kaller det er vel ingen hemmlighet.

 

Få deg et korrekt bilde av hvordan spillet vil være før du lager deg et bilde av hvordan PvP'en vil være der.

 

Det blir jo bare bunnløse spekulasjoner fra din side dette, ettersom alt av hva du sier omtrent er feil.

 

Å få et 100% korrekt bilde av hvordan et spill er uten å teste det er en utfordring. Jeg har gjort meg opp et bilde utifra den informasjonen jeg har skaffet via AoC sidene, forumene, fan sider og ved å holde meg unnna wiki siden din som er full av feil. Jeg har sjekket informasjon om en ting på wiki siden din og 100% av informasjonen jeg sjekket ut viste seg å være feil ifølge deg. Utifra en litt tvilsom logikk kan jeg da konkludere med at all informasjon som finnes på wiki siden din er feil :)

 

PvP servere. Servere som har vært under utvikling i snart 2 år.

For noen MMOs så er faktisk det halvparten av dens utviklings tid.

 

Det vil være "tøff" PvP i TBK, det vil være "tøff" PvP utenfor TBK. Det hele spørs kun på hvilken server du velger.

 

Igjen, slutt å vær slik en hykler.

 

Hvordan vet du at det vil være "tøff" PvP utenfor TBK? Har du testet en PvP server kanskje?

Eller er det bare spekulasjoner? Hvorfor skal jeg slutte med å være en hykler(ikke at jeg er det)? Hvis det å være en hykler ikke skader meg på noen måte så vil det gjøre meg sterkere. Ihverfall ifølge Nietzche

 

Se på Grand Theft Auto. De har da erfaring fra 2++ slike spill fra før som er i samme sjanger, hvorfor i allverden utsetter de spillet?

Har de ikke erfaring nok de heller?

 

Har du problemer med å forstå at jeg IKKE mener dette? Jeg prøvde å mate deg med teskje og bruke Blizzard som eksempel på mitt syn på spillutviklere som bruker sin erfaring til noe posistivt. Uten hell tydeligvis....

 

 

"Har du en fjerneste anelse hva det vil si å utvikle et spill?"

 

 

Mye koding, kompetente programmerer, grafikere, testere rådgivere og endel cash? Kan ikke akkurat si at jeg er den personen med mest erfaring i å lage mmos nei. Du derimot har sikkert mye mer peiling enn meg.

 

 

Ja, vil ikke det si at FunCom gjør noe rett her? De utsetter et spill for å gjøre det bedre, på samme måte som Blizzard gjør?

Motsier du deg selv så ofte, eller har du rett å slett ikke mye annet å rutte med i denne diskusjonen?

 

Blizzard har aldri brukt 3år på å finne ut at de må finpusse kamp systemet sitt. Men siden FC har gjort det så har vel alle andre firmaer som utsetter spillene sine gjort det fordi de trenger å finpusse kampsystemene sine om man skal følge din logiske tankegang.

 

 

 

Blizzard har kunnet tatt lærdom fra alle de andre MMOs som kom ut før dem.

Det er jo også grunnen for at World of Warcraft er 2're generasjons MMO, og ikke første.

 

Mythic har DAoC.

CCP Games som jo har EVE. Men de var vell også ganske seint ute? 2 år etter AO, samme som SWG var.

Origin Systems som igjen har UO. Det spillet som har levd og holdt seg oppe lengst, med Everquest som andre plass.

 

Det skal dog sies at jeg ikke tar med asiatiske MMOs ettersom de for min del kun handler om grind, grind, grind og ikke noe vi her i vesten spiller så mye.

 

Så det vi altså ser er at FunCom faktisk er en av verdens mest ledendes MMO spill skapere, en av de få pionererne når det gjelder denne sjangeren.

Hele denne "erfarings" diskusjonen blir litt teit for min del, jeg syns du graver deg lengre og lengre ned i din egen grav. Jeg sitter faktisk her å ler litt når jeg leser innleggene dine. Jeg ler AV, ikke MED om du ikke skjønte den heller. ;)

 

Det sies at en god latter forlenger livet. Ikke at jeg ønsker at personer som deg skal leve lenge da så det er vel best at jeg slutter å svare på disse innholdsløse innleggene.

Lenke til kommentar
Du får vel gå inn på wikien å forandre informasjonen som står der da. Er jo ikke noe poeng i å liste opp samme server type to ganger og du vil vel prøve å holde wikien din mest mulig oppdatert? Uansett så er personen som har redigert informasjonen om server typer sikkert en smarting, tenk å skrive opp samme server type to ganger da! LOL for en dumming.

 

Jeg er fullstending klar over hvilke servere FC har annonsert med og slik jeg har tolket informasjonen så vurderer FC å implementere en PvP server med litt mer hardcore regler ala FFA server. Når jeg fikk informasjonen fra Wiki siden din ble jeg ihverfall overbevist, men siden brukerne ikke er verdens mest oppegående personer og putter inn informasjon som du sier ikke stemmer så begynner jeg å miste troen på den siden. Tror nok jeg holder meg til den offisielle AoC siden og forumet om jeg er på jakt etter informasjon.

 

Som sakt, det er en Wiki. Du vil aldri kunne finne en Wiki som er 100% korrekt 100% av tiden. Alle kan redigere og oppdatere info, så da er det jo ganske logisk at det vil være en viss feil prosent på slike sider.

 

Nei, Funcom har da aldri sakt at de har vurdert å lage flere forskjellige PvP servere.

Det har alltid vært kun en PvP server og reglene for denne.

 

Du allvitende, gidder du å skrive når på filmen han sier noe om xp loss? Har ikke tid til å se igjennom hele filmen for å få med meg masse informasjon jeg allerede er klar over. Dessuten er forstår jeg ikke engelsk så godt.

 

Nei, nå har jeg først gitt deg link ettersom du krevde et "bevis", så da får du virkelig ta dette til deg eller få morra di til å oversette engelsken for deg.

 

Dessuten er det jo forskjell på PvP xp og level xp. Tolket det som om man kunne gå ned i level av å drive med PvP siden du ikke er flink nok til å presisere. Dumme meg som tolker ting feil.

 

Man kan ikke miste en level, men man mister XP når man dør i PvP fra PvP XP "poolen".

Dette vil jo si at jo lengre opp i levlene man kommer jo fler kamper må man vinne før man taper for at man skal klare å levle lengre. På den måten så vil kun de beste kunne få se de største PvP levlene også.

 

Dessuten er det vel på tide å begynne å teste PvP serveren, de må jo finne ut om deres berømte Bounty Hunter system vil fungere.

PvP serveren i beta har kommet opp. Dog med veldi få regler slik at det er spillerne i betaen som vil si ifra hvis de vil ha lettere/strengere straffer, andre regler osv osv slik at det er spillerne selv som forteller hvilke "risk and consequence" systemer de vil ha i spillet. Dette er noe Gaute Godager foralte om i en av de siste konferanse videoene.

 

Så man får automatisk bounty på seg når man dreper low levels? Og er det ikke vanskelig for andre å drepe de som er level 1-5? Hvem er det som putter bounty på bandittene? Skjer det automatisk? Hvorfor forhindre at man kan drepe hverandre på en PvP server? Trodde poenget med en PvP server var å drepe hverandre.

 

Jeg har vel spilt for mye EVE og trodd at bounty systemet ville være noe lignende det bare man kun fikk NPCer på seg istede. Rart at FC ikke prøver å basere seg på et system som fungerer.

 

Det skjer ingenting om du dreper 4-5 low-level folk, for de kan jo ha fortjent det.

Men hvis du drar til et low-level sone og camper og dreper alle folka der, så er det jo ganske klart at du kun gjør det for å være en idiot og er en griefer.

Så man vil kun få et bounty på seg hvis man dreper mange low-level folk under en kort periode.

 

Den eneste som har sagt at FC er evneveike i denne tråden er vel du? Kan ikke se at jeg har brukt det ordet i noen av postene mine bortsett fra når jeg reffererer til ditt utsagn.

 

Les hva jeg skrev og hva jeg svarte til så henviste jeg jo til hva du selv tenker, ikke hva jeg mente.

Du skrev noe som at spillutviklere som utsetter og utsetter ikke har peil, da sa jeg at alle spillutviklere utsetter spillene sine, så utifra din logikk så ville vell det da si at alle var "evneveike", altså et annet ord for "det å ikke ha peil".

 

 

100% korrekt bilde av hvordan et spill er uten å teste det er en utfordring. Jeg har gjort meg opp et bilde utifra den informasjonen jeg har skaffet via AoC sidene, forumene, fan sider og ved å holde meg unnna wiki siden din som er full av feil. Jeg har sjekket informasjon om en ting på wiki siden din og 100% av informasjonen jeg sjekket ut viste seg å være feil ifølge deg. Utifra en litt tvilsom logikk kan jeg da konkludere med at all informasjon som finnes på wiki siden din er feil :)

 

Ja, for vi har vell bevist her i denne diskusjonen om hvem som har mest peil angående age of conan. :)

 

Som sakt, skaff deg korrekt informasjon om spillet så kan du lage deg et bilde for hvordan det er.

Det bilde du har skaffet deg er jo helt feil på grunnlag av du har lavet det på feilinformasjon.

 

 

Hvordan vet du at det vil være "tøff" PvP utenfor TBK? Har du testet en PvP server kanskje?

Eller er det bare spekulasjoner? Hvorfor skal jeg slutte med å være en hykler(ikke at jeg er det)? Hvis det å være en hykler ikke skader meg på noen måte så vil det gjøre meg sterkere. Ihverfall ifølge Nietzche

 

Hvordan jeg vet at det vil være "risk and consequence" utenfor TBK er fordi jeg har snakket med Athelan, samt at han har sakt det flere ganger.

Han sier det selv i den videoen jeg gav deg. Han nevner aldri at man kun vil miste XP f.eks i TBK, så da er man da nødt til å bruke logikken sin og gå utifra at han snakker om alle tilfeller av PvP.

 

På PvP server så vil altså dette gjelde for World PvP også.

 

Har du problemer med å forstå at jeg IKKE mener dette? Jeg prøvde å mate deg med teskje og bruke Blizzard som eksempel på mitt syn på spillutviklere som bruker sin erfaring til noe posistivt. Uten hell tydeligvis....

 

Det som jo er da, er jo at FunCom gjør det samme. De bruker sin erfaring og utsetter spillet pga de ikke ønsker en ny AO lansering.

Du brukte jo utsettelsene til FunCom angående combat systemet som noe dårlig, for så å komme med det samme eksempelet med Blizzard som plutselig er bra.

Dobbeltmoral?

 

 

Blizzard har aldri brukt 3år på å finne ut at de må finpusse kamp systemet sitt. Men siden FC har gjort det så har vel alle andre firmaer som utsetter spillene sine gjort det fordi de trenger å finpusse kampsystemene sine om man skal følge din logiske tankegang.

Blizzard trengte heller ikke bruke tid på å lage et nytt combat system. Er det NOE i WoW som faktisk var nytt? Ikke som jeg kommer på hvertfall, de gikk for noe som var prøvd ut før og som fungerte. Greit nok, men for min del er jeg glad for at noen har baller nok for å teste ut noe nyt..

 

 

Ja, det er vell for ditt eget beste at du slutter å svare. Du driter deg da ut gang på gang.

Ta ihvertfall å innrøm at du hadde null peil angående Age of Conan og si at ditt "bilde" av spillet var laget på feil grunnlag.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...