Gå til innhold

17. April 2008: Kommer noe ekstraordinært til å skje?


Anbefalte innlegg

Nytt: En mer nøyaktig dato er nå kommet. 17. April om jeg forstår han rett blir det hevdet at USA kommer til å få 1/3 av landet sitt ødelagt:

 

www.ronaldweinland.com

ISRAEL VISIT:

 

April 3, 2008

 

My wife and I, as well as Johnny and Myrtle Harrell, will be visiting Israel from April 14th through April 21st. We will be in Jerusalem on April 17th which is the day the First Trumpet of the Seventh Seal sounds. The process of all that will occur, with the sounding of the First Trumpet, will begin on April 17th and continue to increase in destructive power (consequences) for the following seven weeks. The Second Trumpet will not sound until after the Day of Pentecost. This does not mean it is near that date, but it means it cannot happen until after that day.

 

The actual beginning of the specific job God has for His two end-time witnesses (two end-time prophets) begins to unfold on April 17th. As I have already stated, I am one of those witnesses and the spokesman of both. While in Israel, I plan to reveal publicly the identity of the second witness in the sermon to be given on the Sabbath of April 19th from Jerusalem.

 

Hei. Dette har jeg tatt opp tidligere, men i en annen kategori og vil nå ta opp dette på nytt i religionsdelen av forumet. Jeg regner ikke meg selv som kristen på nåværende tidspunkt.

 

Det hele dreier seg om personen Ronald Weinland som sier han er en av to profeter sendt av gud, forfatteren (eller gud) har skrevet to bøker, Prophesied End-Time (Last ned gratis) og 2008: God's final Witness (Last ned gratis) til sammen utgjør dette i overkant av 400 sider som kan lastes ned gratis fra bøkenes felles hjemmeside.

 

Jeg har igjen begynt lesingen av den andre boken som visstnok fungerer som et "veikart" for årene 2008 til 2012 og vil ta for seg røpelsen av hendelser som vil skje. Noe av det første som er å se etter og som nevnes flere ganger i bokens start er ødeleggelsen av 1/3 av USA og det at det blir etterfulgt av en 3. verdenskrig, dette har med et "syvende segl" som skal bli åpnet i April 2008 og som en konsekvensens vil altså dette skje. Om jeg har forstått det riktig skal visstnok et "sjette segl" være åpnet og det skjedde 9. September 2001. Flyene som krærsjet inn i WTC som resultat.

 

La debatten mellom religiøse, ikke religiøse og tvilere fyres av!

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel. Han tjener ingen penger på det og mannen ser i det minste seriøs ut og fremstår med både navn og bilde (Jaaaa... Det kan sikkert diskuteres hvorvidt det er hans virkerlige identitet, yadda yadda)

 

Han har skrevet større bøker om det og blitt intervjuet flere ganger om emnet og bruker mye tid på det hele. Han har (visstnok) vært:

a minister in the Church of God for more than twenty-five years.

 

ronald_weinland.jpg

 

Han virker hvertfall overbevist om det hele selv.

 

Jeg har ikke grav på amazon, for ett år siden søkte jeg på noe på google hvor det dukket opp som resultat, lenge siden jeg har tenkt på boken.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

For en som har ventet på "the end of days" i lengre tid, er dette strålende nyheter. Håper bare Satan har lagt merke til hvor iherdig Hans tro tjener (me, me, me) har gjort Hans arbeid her på jorden. Når Satan endelig slakter Gud i den siste kampen, skal det bli andre boller her. (Forutsatt at de kristne har rett da naturligvis)

Lenke til kommentar
Han virker hvertfall overbevist om det hele selv.

Neimen om jeg tviler. Men jeg kunne godt tenke meg å få en kjapp forklaring på hvordan planlegger å overbevise meg. Feilen med de fleste religiøse "seriøse" folk er jo at de er fullstendig blinde for åpenbare huller i bevisbyrden deres som forutsetter at man til en viss grad tar gospelet for vedtatt sannhet, når de legger frem sin sak.

 

Type: x kan ikke stemme pga bibelen sier y. at noe er avansert er bevis for at det må være en skaper osv.

Lenke til kommentar

Det skal de ha, disse dommedagsprofetene: Deres ubegripelige selvhøytidelighet er uslåelig humor. Denne boken skal jeg lese med glede. Sci-fi slår jo an; se bare Elron Hubbard. (Fun fact og veldig OT (ikke følg mitt dårlige eksempel!): "El ron" er på spansk bestemt form av "ron", som er en alkoholholdig drikk. L. Ron. Hubbard var en ivrig drukkenbolt. "El" på hebraisk betyr "gud", så vidt jeg husker fra religionsforelesningene. Nuvel; tilbake til topic.)

Lenke til kommentar
Neimen om jeg tviler. Men jeg kunne godt tenke meg å få en kjapp forklaring på hvordan planlegger å overbevise meg.

 

I korte trekk: "Gud taler gjennom meg. Alt du tidligere har hørt er feil. Alle tidligere dommedagsprofetier var feil, denne er ekte. Jeg har fått høre Sannheten, og dere gjør best i å lytte. Jorden er 6000 år gammel. ... none of the Book of Revelation was written so that just anyone reading it could understand. It has to be revealed through God’s servants, and most of it was reserved to be revealed at this end-time through God’s end-time prophet—me."

Lenke til kommentar

Han mener altså seriøst at vi skal ta dette for god fisk uten noe andre beviser for at dette er fakta annet enn at Gud sa at HAN kom til å si det (ergo som jeg nevnte over at han fokuserer på argument b, som forutsetter argument a - uten at argument a adresseres med et eneste ord?). Dette gjør han uten å tjene en krone eller andre materielle goder...? Høres ut som noe de burde ha funnet navn på i psykologien...

 

Kan noen bekrefte dette?

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...