Gå til innhold

- Få vekk ringetone-haiene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg visste ikke at problemet var så stort, men så er jeg en av de få ungdommene som verken bruker, eller har tv.

den nynnende nokia-ringetonen fikk jeg lyst til å høre, kanskje den er på tv en gang jeg er hos noen kamerater?

 

litt ot, men jeg trives med disse komentarene, og dere kan gjerne fortsette med dem, så ofte som det er naturlig å ha dem ;)

Lenke til kommentar

Amen, Halleluja og alt sammen!

 

Jeg er så enig og jeg kjenner den samme "kokende" følelsen inni meg hvergang jeg ser dem. Jeg har ikke barn selv, men har en nevø som om ikke lenge er i riktig målgruppe og han har allerede illustrert meget godt at han er kan få fem på den type tilbud (Men så er man jo utrolig glad i fjotten også da!). Jeg har faktisk gått å tenkt ofte for meg selv hvordan jeg kan på en måte han forstår forklare at tilbudene er bare tull og fanteri!! Det nærmeste jeg har kommet er å måtte sitte ned og faktisk vise han hvordan han kan overføre en MP3 eller WAV fil til mobilen selv via en PC så han kan se at det andre betaler for, kan han gjøre selv gratis for seg og kompisene.

 

Men staten og bransjen MÅ ta annsvar og se hvor riv ruskende galt dette er og drar hele mobil bransjen ned i slummen!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Er helt enig i kommentaren!

Noe som har sjokkert/irritert meg den siste tiden er at det reklameres for et program du kan få på mobilen, som hvis nok fungerer som en radar og "oppdager" mobiler rundt deg i umiddelbar nærhet!

Alle med IQ over normal romtempratur vet jo at dette ikke er en funksjon som kan fåes på mobilen ved bare å laste ned et java program.

 

Kan det være lov?? Noe fler somhar sett/prøvd dette programmet?

 

(Legger meg naturligvis helt flat hvis det viser seg at dette er noe som faktisk fungerer)

Endret av Werable
Lenke til kommentar
Er helt enig i kommentaren!

Noe som har sjokkert/irritert meg den siste tiden er at det reklameres for et program du kan få på mobilen, som hvis nok fungerer som en radar og "oppdager" mobiler rundt deg i umiddelbar nærhet!

Alle med IQ over normal romtempratur vet jo at dette ikke er en funksjon som kan fåes på mobilen ved bare å laste ned et java program.

 

Kan det være lov?? Noe fler somhar sett/prøvd dette programmet?

 

(Legger meg naturligvis helt flat hvis det viser seg at dette er noe som faktisk fungerer)

 

Denne har jeg også stusset over. Det nærmeste jeg kan skjønne dette må være er en screen saver som kanskje flytter rundt på noen prikker. Kan ikke fatte og begripe at en mobil kan ha den type teknologi. Da må det vel være ulovilig reklame...?

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Det er bare en screensaver ja. Står ikke direkte på siden deres. Men det står at screensaver nr. 2 er gratis. Dette er for dumt!!

 

En annen som virker svært tvilsom er den med ekstra sterk vibrator. Sikkert mange som tror at mobilen vil vibrere sterkere, lureri! :no:

 

Og så er det denne: "Få di mest plagsomme lydene som ringetone på din mobil!!" Hvem vil ha det? Faktisk så ligger det mange plagsomme lyder på mobilen når du kjøper den! :!:

Lenke til kommentar
Er helt enig i det som er skrevet. Ganske rart at disse reklamene blir godkjent å vise på tv, med skrift som er så liten at man må bruke mikroskop for å se hva som står.

Går mye på kanaler som ikke sendes fra Norge (skurkekanaler fra Viastat, som f.eks. TV3). Som også sender reklame fra diverse "shady" nett-poker selskaper. Sendte en mail til tv3.no en gang angående PartyPoker som snøt meg for ca 300kr, hvordan de kunne reklamere for et slikt selskap. Fikk bare til svar at de ikke hadde noe med det i Norge.

 

Men egentlig selger ringetonebransjen på ren uvitenhet. Det er en smal sak og overføre biter av en låt til mobilen sin om man har den enten på cd eller et annet elektronisk format. Det følger som regel alltid med software til alle nye telefoner i dag som lar deg overøre både bilder, film, musikk og annen media til mobilen. Så hvem er da så dumme at de KJØPER dette til blodpris? De som er uvitende om dette. Edit: Vi kan ikke alle ha mastergrad i mp3 snutting...

 

Hadde ikke plaget meg det minste om disse ringetonefirmaene hadde blitt kastet ut av det norske mobilnettet; Vi klarer fint selv å legge inn mp3 snutter... Bransjen burde vært død, i "gamle dager" måtte disse firmaene i det misnte sitte å knotte inn midi-spor, bitmaps o.a. selv før de solgte det.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...