Gå til innhold

Batterier kortslutter eldretelefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når telefonen ikke kan brukes med andre batterier enn de medfølgende burde det ikke vært mulighet til å bytte ut batteriene.

 

Hele hensikten med å ha utbyttbare batterier med standardisert størrelse er jo nettopp det å kunne benytte utbyttbarheten med andre batterier i den samme størrelsen.

Lenke til kommentar

selv liker jeg veldig godt ideen om at man kan putte i AA eller AAA batterier når det medfulgte er tom. På den måten slipper man å løpe rundt med lader hele tida. Man kan også ha noen ekstra batterier med seg i lommen, og dermed ikke være redd for å miste strømmen når man er langt fra en stikkontakt.

 

Men telefonen burde selv klart å merke om det er et oppladbart eller vanlig AAA-batteri som er satt inn. Om det er mulig? Kan ikke nok om batterier jeg.. Uansett: man selger forstatt batteriladere i butikk selv om det er fullt mulig å ødelegge vanlig batterier med de. Selg heller telefonene med advarsel-lapper, kan da ikke være så vanskelig å forstå at oppladbare batterier må være insatt før man kobler til laderen?

Lenke til kommentar

For evigheter siden hadde jeg en mobiltelefon som kunne bruke 4 vanlige AA-batterier. (Ja den var stor som en leca-blokk). Dog fungerte mobilladeren kun med oppladbare batterier fra produsenten. På denne var det enkelt og greit en bryter midt mellom rekkene av batterier.

 

De originale oppladbare batteriene var "wrappet" sammen (omtrent som RC-batterier) og trykket dermed ned bryteren i midten. Ved å tape vanlige oppladbare batterier kunne man lade de også i mobilen.

Lenke til kommentar
For evigheter siden hadde jeg en mobiltelefon som kunne bruke 4 vanlige AA-batterier. (Ja den var stor som en leca-blokk). Dog fungerte mobilladeren kun med oppladbare batterier fra produsenten. På denne var det enkelt og greit en bryter midt mellom rekkene av batterier.

 

De originale oppladbare batteriene var "wrappet" sammen (omtrent som RC-batterier) og trykket dermed ned bryteren i midten. Ved å tape vanlige oppladbare batterier kunne man lade de også i mobilen.

 

Det der blir for komplisert for mange forbrukere. Om Emporia Life fungerte slik, ville forhandlere fått sinte kunder som ville levere telefonen tilbake fordi den ikke "tok lading selv om den hadde nye batterier". Dette skjer hele tiden med hustelefoner som også kan bruke vanlige batterier.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...