Gå til innhold

Den offisielle Aion: Tower of Eternity tråden !


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke med dere, men er det et MMORPG jeg venter på, så er det Aion: Tower of Eternity. Jeg har ikke engang vurdert AoC eller WAR etter jeg hørte om dette spillet og jo fler screenshots/videoer jeg ser, jo mer gleder jeg meg.

 

En av grunnene til at jeg har så store forventninger til dette spillet er at det (ut ifra bilder/video) ligner veldig på FFXI: Online, som er et av de beste MMORPG's noensinne spør du meg.

 

Ryktene sier også at spillet bruker Crysis-motoren.

 

Screenshots:

 

 

276582_full.jpg

 

 

 

276578_full.jpg

 

 

 

276181_full.jpg

 

 

 

276175_full.jpg

 

 

Video:

 

Trailer

 

Combat Video

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fulgt med på dette en stund, og mens jeg ikke ønsker å være negativ på prinsipp så begynner jeg å miste litt troen på det.

 

Etter å ha spilt RFO hvor én rase hele tiden dominerer basert på spillernes distribusjon mellom dem, så virker pvpve-aspektet en god idé. Utenom det så har jeg ennå ikke sett den store hooken for meg.

Joda, flyvingen virker stilig, men ikke til den grad at det får meg til å ville spille det over lengre tid.

 

Utenom disse to, så har jeg inntrykk av at resten av salgsargumentene er småting som bare skulle mangle av et sistegenerasjons-mmorpg. Er det ikke på tide å prøve noe annet enn "xp for level for mer xp, repetér i et halvt år til du er sterk nok til pvp" -modellen?

Endret av Tomas SG
Lenke til kommentar
JRPG er dårlige. De er like helegjengen, og gir ingenting nytt. Bare grind grind grind.

 

Denne ser helt prikklikt 2Moons og mangen andre gratis MMORPGer der ute.

 

Feil. Forskjellen mellom Aion og diverse andre gratis japMMORPG's der ute, er at dette spillet faktisk har et stort budsjett.

 

Jeg håper nesten spillet beholder grinde-elementer. Jeg digger xp-grinding, vet ikke hvorfor. Hater PvP og questing er kjedelig. Grinding for xp og rare items er konge! :)

Lenke til kommentar
Feil. Forskjellen mellom Aion og diverse andre gratis japMMORPG's der ute, er at dette spillet faktisk har et stort budsjett.

 

Jeg håper nesten spillet beholder grinde-elementer. Jeg digger xp-grinding, vet ikke hvorfor. Hater PvP og questing er kjedelig. Grinding for xp og rare items er konge! :)

 

Vel..om du faktisk bare liker grinding, så kan du jo spille hvilket som helts JRPG. Spilt L2? Lineage2. Tror det kunne vært noe for det^^

Lenke til kommentar
Feil. Forskjellen mellom Aion og diverse andre gratis japMMORPG's der ute, er at dette spillet faktisk har et stort budsjett.

 

Jeg håper nesten spillet beholder grinde-elementer. Jeg digger xp-grinding, vet ikke hvorfor. Hater PvP og questing er kjedelig. Grinding for xp og rare items er konge! :)

 

Hm ok. Men fakta er at 2Moons ER et STOR busjett spill i japan under et annen navn, men da akklaim ville utgi den for det Amrikanske markedet bestemte de seg å heller gjøre den gratis (og få penger inn via reklamer i spillet).

 

Jeg har følgt mye med på Aion, og den gir ikke mer noe å hoppe opp og ned for.

 

Men nå sier du at du liker å grinde..så ok. Da liker du nok denne.

 

 

PS.

Og den bruker ikke Crysis motoren. Mulig FarCry...

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Grafikken skal visstnok være så god? grafikken i GW er jo minst like god, ut ifra de screenshotsene der.

 

Nåja, at det ser pent ut skal dem ihvertfall ha. Dem sparer ikke på pålygonsene. Her skal det merkes at karakterene muligens har mer polygons i nesa enn en GW-karakter har i hele ansiktet.

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
JRPG er dårlige. De er like helegjengen, og gir ingenting nytt. Bare grind grind grind.

 

Denne ser helt prikklikt 2Moons og mangen andre gratis MMORPGer der ute.

 

1.Aion kommer ikke til å bli bare grind grind grind.

2.Aion kommer til å være p2p

 

 

Standard koreansk grinder ja...men hvem vet;)

Ville faktisk heller gått for WoW/L2...

Grafikken skal visstnok være så god? grafikken i GW er jo minst like god, ut ifra de screenshotsene der.

 

*gledesegtil AoC*

 

Igjen aion = ikke grind

 

 

JRPG er dårlige. De er like helegjengen, og gir ingenting nytt. Bare grind grind grind.

 

Denne ser helt prikklikt 2Moons og mangen andre gratis MMORPGer der ute.

 

Feil. Forskjellen mellom Aion og diverse andre gratis japMMORPG's der ute, er at dette spillet faktisk har et stort budsjett.

 

Jeg håper nesten spillet beholder grinde-elementer. Jeg digger xp-grinding, vet ikke hvorfor. Hater PvP og questing er kjedelig. Grinding for xp og rare items er konge! :)

 

Hvor har du hørt at aion er gratis.

Hvis du hadde lest litt hadde du funet ut at det kommer til å bli p2p

 

 

Feil. Forskjellen mellom Aion og diverse andre gratis japMMORPG's der ute, er at dette spillet faktisk har et stort budsjett.

 

Jeg håper nesten spillet beholder grinde-elementer. Jeg digger xp-grinding, vet ikke hvorfor. Hater PvP og questing er kjedelig. Grinding for xp og rare items er konge! :)

 

Vel..om du faktisk bare liker grinding, så kan du jo spille hvilket som helts JRPG. Spilt L2? Lineage2. Tror det kunne vært noe for det^^

 

Aion = 0 Grinding

 

 

Feil. Forskjellen mellom Aion og diverse andre gratis japMMORPG's der ute, er at dette spillet faktisk har et stort budsjett.

 

Jeg håper nesten spillet beholder grinde-elementer. Jeg digger xp-grinding, vet ikke hvorfor. Hater PvP og questing er kjedelig. Grinding for xp og rare items er konge! :)

 

Hm ok. Men fakta er at 2Moons ER et STOR busjett spill i japan under et annen navn, men da akklaim ville utgi den for det Amrikanske markedet bestemte de seg å heller gjøre den gratis (og få penger inn via reklamer i spillet).

 

Jeg har følgt mye med på Aion, og den gir ikke mer noe å hoppe opp og ned for.

 

Men nå sier du at du liker å grinde..så ok. Da liker du nok denne.

 

 

PS.

Og den bruker ikke Crysis motoren. Mulig FarCry...

 

Hva er det med folk her og ordet grinding??

 

 

Enda ett typisk grindespill. Mye likt Lineage 2 vil jeg tro, der characterne også ser ganske bra ut, selv idag.

 

Igjen grindig = not true.

 

En del av Q&A med en av hovedpersonene bak Aion

Tatt fra http://www.aionglobal.com/

 

15. In terms of content, what will be done to prevent Aion from being ”just another grinder”?

 

The problem with Asian games, we believe, have been a design which is not overly complicated - very basic. With the exception of Japan, RPG’s have until recently not been a mainstream game type at all in Asia. In order to introduce players to the genre, games were deliberately made rather simple in their design. At the time, it was probably the right decision, as it introduced many new players to the genre. The demands on a game and its amount of content have, however, risen substantially lately in Asia. To survive on the market today, a very high amount of content is required. Due to this, it’s not an option to make ”just another grinder”. Players need other things to keep them occupied while developing their characters. We have approached this issue partly by putting more focus on quests, allowing people to pursue professions and gather resources, and by incorporating an advanced combat system.

 

Folk burde lære seg å lese litt før de poster synes jeg. Eller si "Jeg trur det kommer til å bli" isteden for å fare med løgn. Dere kan faktisk ødlege for folk som ser frem til et spill når dere ikke gjør jobben deres før dere poster.

En ting til, Nå må vi huske at NCSoft ikke bare er Asiatisk lengere. NCSoft har studioer i flere land nå, england for å nevne et. Og det er ikke bare studioet i Jap som jobber med spillet så det blir nokk ikke et klassisk JMMORPG. Og den som nevnte at AION har et høyt produksjons budsjet har helt rett^^ Teamet som jobber på aion er nå på over 150, det er per dags dato det spillet i historien som har hatt flest antall personer jobbende med det.

 

Og det er CryEngien 1 de bruker.

 

Så hva har vi lært i dag barn?

Les før du poster og ikke far med løgn.

 

Hvis noen faktisk vil vite noe fakta om spillet er det bare å sende meg en melding og jeg skal svare asap;)

Endret av Ramusama
Lenke til kommentar

jeg ser fram til Aion, gleder meg som et vilt u-dyr.

 

 

Men nå har det seg at Norske gamere suger noe helt sykt i å godta spill fra andre kulturer som F.eks Aion, (Som vi kan se i postene over) folk er veldig stereotypiske.

Og det værste er at norske gamer er JÆVLIG arogante og har veldig liten tiss, så når det kommer til å sette pris på et spill som kansje ikke egner dem og penis størrelsen så blir det flaming i hytt å pine.

 

Det er et ordtak "If you don't have anything good to say, don't say anything at all", men ja, det er et Diskusjons forum og folk har lov å si det de mener, som en del av ytringsfriheten, men de burde huske på at ting de sier kan Tirre andre mennesker som liker visse ting som andre hater, for eksempl skjorte med slips eller flass sjampo.

 

Jeg er norsk selv, og er klar over at jeg ikke kan stave den døyt, men jeg vil bare si, Aion kommer til å bli kjempe gøy, og hvis dere ikke liker J-MMORPG/J-RPG så trenger der ikke poste her i det heletatt. det er "Den offisielle Aion" tråden, for folk som liker dette spillet.

 

-Gainward.

 

PS; God post Trådstarter.

Lenke til kommentar

Aion = 0 grinding?

 

Imponerende. Et MMORPG spill uten noe snev av grinding for xp, loot eller reputation skulle jeg gjerne likt å se. Det er jo ikke teknisk mulig å få til, sålenge spillet ikke baserer seg KUN på PvP. Selv PvP delen i WoW kan man argumentere på at det føles som honor grind.

 

Jeg ser ikke store hypen med dette spillet kun pga det er pen grafikk. For meg er ikke det den viktige faktoren i et MMORPG spill, jeg vil heller ha dypt gameplay, mange muligheter for alle klassene, og mange klasser. Stor verden full av ting å oppdage, interessante quester og gjerne bra craftingsystem.

 

Ingen spill i denne sjangeren som har kommet ut av Asia har klart noe av dette, så jeg er skeptisk.

Lenke til kommentar
jeg ser fram til Aion, gleder meg som et vilt u-dyr.

 

 

Men nå har det seg at Norske gamere suger noe helt sykt i å godta spill fra andre kulturer som F.eks Aion, (Som vi kan se i postene over) folk er veldig stereotypiske.

Og det værste er at norske gamer er JÆVLIG arogante og har veldig liten tiss, så når det kommer til å sette pris på et spill som kansje ikke egner dem og penis størrelsen så blir det flaming i hytt å pine.

 

Det er et ordtak "If you don't have anything good to say, don't say anything at all", men ja, det er et Diskusjons forum og folk har lov å si det de mener, som en del av ytringsfriheten, men de burde huske på at ting de sier kan Tirre andre mennesker som liker visse ting som andre hater, for eksempl skjorte med slips eller flass sjampo.

 

Jeg er norsk selv, og er klar over at jeg ikke kan stave den døyt, men jeg vil bare si, Aion kommer til å bli kjempe gøy, og hvis dere ikke liker J-MMORPG/J-RPG så trenger der ikke poste her i det heletatt. det er "Den offisielle Aion" tråden, for folk som liker dette spillet.

 

-Gainward.

 

PS; God post Trådstarter.

 

God idé. La oss lage forumregler som forbyr folk som er uenige i trådstarter fra å poste i tråden. Fordi dette er en "Offisiell tråd" kan ikke folk gi sine synspunkter tydeligvis. Lag et fanboyforum om du vil ha diskusjoner med kun den ene siden av mynten, men da blir det jo egentlig bare en vill hypefest.

 

Nei la oss alle tenke på om det vi sier om et spill kan tirre en som gleder seg til det før man poster, det å være en ravende fanboy om kommende MMO'er er tydeligvis standarden. Jeg forstår ikke hvor Penis størrelse kom inn i en diskusjon om et spill, men det har kanskje litt med Gainward's evne til å argumentere i en diskusjon. Det gikk rasende nedover etter første setningen.

 

Norge som gamernasjon er egentlig veldig inkluderende når det gjelder spill fra andre kulturer. Du kan ikke putte J-MMORPG (Som det finnes utrolig få av, siden de fleste MMO'er fra Asia faktisk er koreanske)og J-RPG i samme bås. Square Enix spill er jo like populært i Norge som det er i f.eks USA. Man kan vel ikke med hånden på hjertet si at asiatiske MMORPG spill har vært noen slagere før.

Lenke til kommentar
Aion = 0 grinding?

 

Imponerende. Et MMORPG spill uten noe snev av grinding for xp, loot eller reputation skulle jeg gjerne likt å se. Det er jo ikke teknisk mulig å få til, sålenge spillet ikke baserer seg KUN på PvP. Selv PvP delen i WoW kan man argumentere på at det føles som honor grind.

 

Jeg ser ikke store hypen med dette spillet kun pga det er pen grafikk. For meg er ikke det den viktige faktoren i et MMORPG spill, jeg vil heller ha dypt gameplay, mange muligheter for alle klassene, og mange klasser. Stor verden full av ting å oppdage, interessante quester og gjerne bra craftingsystem.

 

Ingen spill i denne sjangeren som har kommet ut av Asia har klart noe av dette, så jeg er skeptisk.

 

Er både uenig og enig med deg^^

kommer litt an på hva man ser på som grinding, Jeg ser på det som å stå på samme sted over lang tid(Timer) å drepe de samme mobs omigjen og omigjen. Og hvis du ser på grinding på den måten er det fint mulig å lage spill uten. Men hvis du ser på grindig som å drepe en type mob 10-20 ganger er det nokk umulig ja.

Men som sagt kommer det ann på øyet som ser.

 

Å pvp grinding komer også ann på øyet som ser. Wow vil jeg kalle pvp grind. Mens DaOC vil jeg ikke kalle pvp grind pga. at det er castel sige så er aldri det samme som skjer omigjen og omigjen. Er også mange andre gode eksempler på pvp som jeg ikke vil kalle grind.

Endret av Ramusama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...