Gå til innhold

Hittil kraftigste Mac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Apple skriver i egen pressemelding at maskinen er opp til dobbelt så kjapp som sin forgjenger (PowerMac G5).
..men forgjengeren er jo Mac Pro med Intel, ikke PowerMac med PPC? Ja ja, marketing marketing. :) Virker som om maskinen er mellom 15-20% raskere enn den forrige Mac Pro, som er mer enn greit nok i en oppgradering av den spesifikke produktporteføljen.
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er nå. På den gamle gode PPC tiden måtte man flashe kortene med PPC boot kode för man kunne bruke de i en Mac. Men nå så burde det fungere hvis man bare får kjöpt samme kortet som Apple putter i maskinene selv. Gjerne fra en produsent som benytter refereanse designet (regner med at det er dette Apple bruker). Driveren som er med OSX må jo brukes.

 

Jeg trodde att det skulle bli bedre grafikk på Apple maskiner siden de gikk over fra PPC til x86, men det virker ikke å ha gitt noe särlig utslag. Selv om de nå burde kunne skaffe billigere grafikkort. Å drive den 1680x1050 med GMA950 er ikke det morsomeste, men det går.

 

Jeg lurer på hvor man får tak i Fulle Buffered (FB-DIMM) minnemoduler. Jeg finner det ikke noe sted. Å kjöpe minne hos Apple, er jo som å rive i stykker tusenlapper i kalddusjen.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvordan det er nå. På den gamle gode PPC tiden måtte man flashe kortene med PPC boot kode för man kunne bruke de i en Mac. Men nå så burde det fungere hvis man bare får kjöpt samme kortet som Apple putter i maskinene selv. Gjerne fra en produsent som benytter refereanse designet (regner med at det er dette Apple bruker). Driveren som er med OSX må jo brukes.

 

Jeg trodde att det skulle bli bedre grafikk på Apple maskiner siden de gikk over fra PPC til x86, men det virker ikke å ha gitt noe särlig utslag. Selv om de nå burde kunne skaffe billigere grafikkort. Å drive den 1680x1050 med GMA950 er ikke det morsomeste, men det går.

 

Jeg lurer på hvor man får tak i Fulle Buffered (FB-DIMM) minnemoduler. Jeg finner det ikke noe sted. Å kjöpe minne hos Apple, er jo som å rive i stykker tusenlapper i kalddusjen.

Du bruker FB-dimm på xenon systemer, fordelen er at du kan ha mer en fire dimm slott og mer minne samt at de er mer stabile.

komplett selger disse http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10559

Er usikker hvilken type denne maskinen bruker.

Lenke til kommentar
Du bruker FB-dimm på xenon systemer, fordelen er at du kan ha mer en fire dimm slott og mer minne samt at de er mer stabile.

komplett selger disse http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10559

Er usikker hvilken type denne maskinen bruker.

Det der er vanlig DDR2-minne med feilkorrigering som blir brukt i AMD-servere, workstations (blant annet de basert på 975X) samt Intels enveisservere (en prosessorsokkel). FB-DIMMs i Prisguiden.

 

Forøvrig var innlegget ditt veldig unøyaktig, hvis du vil vite litt mer om minnestandarden, kan lese Wikipedia-artikkelen om emnet eller - kanskje litt lettere - Anandtechs forklaring.

Endret av haalo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...