Gå til innhold

Mer om "Windows 7"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Dette høres nå egentlig ikke ut som det store trekkplasteret for vanlige desktopbrukere da.

Men det er jo alltids spennende med nye funksjoner, selv om de kanskje ikke er like praktiske for brukere som meg ;)

 

Tror forresten det kommer til å bli mange fingeravtrykk på vanlige LCD-skjermer når Vienna kommer ut. ;P

Lenke til kommentar
Lionhead hadde vel gestures i Black & White også hadde de ikke det da?

 

Men det er faktisk en veldig god ide for tablet PCer, kan godt se for meg å sitte i sofaen for så å tegne en runding på en tablet-PC for å komme inn i filmlista i mediasenter.

Hvis MS lager opplegget må du sikkert tegne et filmkamera for å få det til å funke :p

 

Neida, skal ikke disse noe vi ikke vet noe om. Syntes der er litt rart at de kommentere nye windows før Vista sitter skikkelig. Nå som SP1 kommer blir det vel overgang i løpet av våren og da er jeg ikke hypp på noe klin nytt året etter.. Men det tar vel uansett årevis å utvikle en ny windowsversjon nå som de har blitt så sinnsykt omfattende. De burde heller laget modulbasert OS som kunne bygges opp etter kundens behov.

Lenke til kommentar

Ok så windows 7 er et OS som MS bygger helt opp fra bunnen av med en svært tyn kjerne og lagdelt arkitektur. Den store nyheten er at de hiver inn et nytt brukergrensesnitt som sikkert kan implementeres på et hvilket som helst OS med GUI... Høres ut som om markedsavdelingen vet inderlig godt hva folk flest vil høre.

 

Snart får vi se miljøvenlige elbiler markedsført med masasjestoler i ekte kuskinn. Folk driter i de viktige detaljene uansett.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til å se første BETA eller RC som vi testere kan kose oss med. At det allerede nå fokuseres på nyhetene bak Windows7 er vel og bra, men jeg tror at det er langt mer som kommer enn et brukergrensesnitt som lar deg gjøre ting litt annerledes. F.eks blir det nok et nytt filformat, kanskje registry endelig forsvinnner etc.

 

Det jeg gleder meg mest til er å høre folk klage over hvor kjipt Windows7 er og at de aldri skal forlate Vista...

Lenke til kommentar
Den skal bli mer brukervennlig, få bedre søkefunksjon og være sikrere enn Vista.

Jeg merker jeg begynner å bli lei av dette her. Jeg håper folk flest ikke lar seg overbevise, men heller venter og ser.

 

Blir interessant å se hvor mye av bakoverkompatibiliteten de bryter. Å bryte litt av bakoverkompatibiliteten slik de gjorde med Vista skaper bare sure kunder. Spør du meg så bør de enten holde på bakoverkompatibiliteten helt, eller bryte tvert med ny (effektiv/sikker/ren) start---og annonsere det skikkelig på forhånd---slik at programvareprodusenter får konvertert systemene sine og folk vet hva de går til etter f.eks. et par/tre år etter at programvareprodusentene har fått tilgang til OSet. På ett eller annet tidspunkt håper jeg de bryter tvert. Jeg innbiller meg at det er nødvendig, og det vil bli veldig interessant å følge med på.

Lenke til kommentar
Helt utrolig hvor negativ folk er. Windows 7 er kun på planleggingsstadiet foreløpig. Dette er kun en uttalelse som sier en "knøttliten" del av hva som vi vil få se når Windows 7 kommer. Og så blir det interessant om MS holder hva de nå uttaler.

 

De har vel hittil aldri holdt hva de har lovet med noen av de tidligere utgavene, så de gjør det nok ikke denne gangen heller.

Lenke til kommentar

Windows sju?

 

La meg se:

  1. Windows 3.x
  2. Windows NT
  3. Windows 95
  4. Windows 98
  5. Windows 2000
  6. Windows Me
  7. Windows XP
  8. Windows 2003
  9. Windows Vista

Det blir 9 stykk, og det skulle vel da blitt kalt Windows 10 eller Windows X. (Sistnevnte er vel lite trolig, med tanke på eksisterende brand-names)

 

Hvis vi ser bort ifra de rene serverutgavene (NT, 2k, 2k3), er vi nede i 6. Betyr det altså at Windows 3.x var "Windows 1" i denne tellinga? Vil ikke Microsoft vedkjenne seg de tidligere utgavene? I så fall er det jo merkelig at de vedkjenner seg Windows Me, som virkelig var dårlig. (les: ekstremt ustabilt)

 

Noen som kjenner bakgrunnen for tellinga?

Lenke til kommentar
Har nå til gode å være skuffet over et eneste Microsoft produkt jeg har brukt sett bort ifra Millenium.

 

Men folk flest er selverklærte eksperter som har bygget minst 5 datamaskiner og har timesvis i WoW bak seg, så gu bedre at folk som har jobbet i bransjen i 15-20 år kan ha rett om noe.

Det bør da være legitimt både å være misfornøyd og å ytre sin misnøye, selv om man ikke er IT-ingeniør. Husk at brukerne er kundene og det er kundene som har rett, også når det gjelder bruk av OS.

 

Jeg er helt enig i at det er mange som ikke har noen særlig velbegrunnede utsagn, og egentlig bare kommer med litt surmagete kommentarer, og at dette er unødvendig. Allikevel; når en bruker ikke liker en feature, selv om det er en veldig god begrunnelse for at featuren er slik, så bør produsenten faktisk ta det til etteretning, og enten kommunisere klarere hvorfor det er lagt opp slik, eller se på muligheter for å implementere det annerledes. (Kanskje til og med fjerne featuren.)

Lenke til kommentar
Windows sju?

 

La meg se:

  1. Windows 3.x
  2. Windows NT
  3. Windows 95
  4. Windows 98
  5. Windows 2000
  6. Windows Me
  7. Windows XP
  8. Windows 2003
  9. Windows Vista

Det blir 9 stykk, og det skulle vel da blitt kalt Windows 10 eller Windows X. (Sistnevnte er vel lite trolig, med tanke på eksisterende brand-names)

 

Hvis vi ser bort ifra de rene serverutgavene (NT, 2k, 2k3), er vi nede i 6. Betyr det altså at Windows 3.x var "Windows 1" i denne tellinga? Vil ikke Microsoft vedkjenne seg de tidligere utgavene? I så fall er det jo merkelig at de vedkjenner seg Windows Me, som virkelig var dårlig. (les: ekstremt ustabilt)

 

Noen som kjenner bakgrunnen for tellinga?

 

 

Noen kan sikkert svare Bedre enn meg, men tallet 7 henspeiler antall kjerner de har bygget. Flere av disse bygger på kjerner fra tidligere modeller. Windows 98 og ME var hvertfall bygget på 95 kjerne. Tror også windows 1.0/MS-DOS regnes som nummer 1.

 

Prøver meg på en liste:

 

1. Windows 1/MS-DOS

2. Windows 3

3. Windows NT (2000, 2003)

4. Windows 95 (98, ME)

5. Windows XP

6. Windows Vista

 

Dere får arrestere meg dere som kan dette

Endret av soul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...