Gå til innhold

Forumets første offisielle avatarsamling for frembringelse av juleglede og håp! (Advarsel: Enorme bilder!)


fargoth

Anbefalte innlegg

God morgen godtfolk!

 

La meg først få presentere, den eneste i sitt slag, den første og største begivenheten siden opprettelsen av avatartråden v1.0: forumets første offisielle avatarsamling for frembringelse av juleglede og håp!

 

Så litt alvor. Det var behov for litt ekstra juleglede her i den ellers så trauste delen av forumet og jeg tenkte som så at hva passer vel da bedre enn nissen selv? For å understreke og styrke dette budskapet enda mer ønsket jeg å integrere forumets identitet i selve bildet, og siden ord vanskelig kan omgjøres til et bilde var det å ta i bruk forumbrukernes avatarer den nest beste løsningen. Resultatet ble som dere ser under, en kollektiv julehilsen som ene og alene består utelukkende av avatarer som er i bruk av dere, her og nå, på diskusjon.no! God Jul! :xmas:

 

 

Mosaikk_hw.no_2007_miniatyr.png

[Klikk på bildet for å vise fullversjonen, 4783x7760 piksler]

 

 

 

 

Spørsmål og informasjon:

 

 

Hvordan bruker jeg AndreaMosaic?

 

Her finner du noen tuorials som forklarer hvordan du bruker AndreaMosaic. Et eget forum for AndreaMosaic hvor du kan stille spørsmål og lese poster relatert til programmet finner du Her. Du kan også spørre om hjelp i denne tråden eller sende meg en PM om du har noen spørsmål.

 

 

Hvor kan jeg laste ned AndreaMosaic og hvor finner jeg avatarene som har blitt brukt?

 

 

AndreaMosaic:

AndreaMosaic kan du laste ned her.

 

Avatarer:

Alle avatarene for 2007 finnes i et zippet arkiv her. (62,9 MB) Merk at alle avatarer som ikke var iJPG-formatet har blitt konvertert til dette og blitt kopiert til en egen mappe for å kunne brukes med AndreaMosaic. Se filen "les meg" som følger med arkivet for mer informasjon rundt dette.

 

avatareroo8.th.png

 

 

Teknisk informasjon:

 

Avatarer som er lagret på forumets servere den 5. desember 2007 beløper seg til 8735 avatarer, 3600 av disse finner du i det første bildet. 11 av disse ble ikke tatt i bruk på grunn av problemer med konvertering til JPG. Ingen avatarer er brukt mer enn en gang. Ser man en avatar mer enn en gang skyldes dette at mer enn en bruker har tatt i bruk den samme avataren. Når bildet skues i forholdet 1:1 utgjør hver avatare 80x80pixler. Originalavatarer som har en lavere oppløsning enn dette er skalert opp bikubisk til 80x80 piksler. Ingen avatarer ble ekskludert på grunn av oppløsning eller filformat: hvis din egen ikke er til stede i bildet er det fordi den ikke var like egnet som de andre, eller at din avatar ikke er lagret på forumets server. Bildene ble til som resultatet av en automatisert prosess med programmet AndreaMosaic. Jeg har ikke påvirket hvilke avatarer som ble brukt i mosaikken.

 

 

Edit:

 

Edit1: Etter forespørsel vil jeg legge ut et par bilder til frem mot jul. Samtlige vil inneha et julemotiv.

 

Edit2: På grunn av stor pågang på PM vil jeg redigere denne posten med litt praktisk informasjon rundt programmet og prosessen. Foreløpig finner du nå en direktelink til programmet samt et arkiv med alle avatarene.

 

Edit3: Har oppdatert posten med informasjon og nye bilder. Rettet opp i en død link.

 

Edit4: La til et siste testbilde:

 

w2df5.jpg

 

Edit5: Jeg ser at flere av bildene nå gir en 404-error. Jeg har ikke lykkes i å finne en host som klarer bilder i denne størrelsen (10+ MB). Har du noen tips til host, send en PM.

 

Edit 27.11.2009: Jeg har nå fått en ny host og den originale mosaikken er derfor lastet opp på nytt til glede for nye lesere.

 

Det ble laget flere alternative bilder i den påfølgende tiden frem mot jul, men disse har dessverre gått tapt og de opprinnelige linkene fra 2007 er nå døde.

 

 

Mosaikk nummer 2: (11/12/07)

Med denne mosaikken håper jeg å fange inn flere av brukerene som har mørke avatarer. Selv de med nesten helt svarte avatarer vil med stor sansynelighet finne sin egen. Er din der?

 

Mosaic-2007-2-by-Fargoth-thumb1.jpg

 

 

Mosaikk nummer 3: (15/12/07)

Denne mosaikken ble laget som en del av den tidligere eksperimenteringen med AndreaMosaic. I motsettning til mosaikk nummer 2 inneholder denne mange lyse avatarer.

 

thumb_mosaic2007-3_by_fargoth.JPG

 

 

Mosaikk nummer 4: (20/12/07)

Her prøver vi oss på en julehunk, til glede for alle kvinner og de spesielt interesserte. Forhåpentligvis er de fleste avatarer dekket inn med disse fire bildene.

 

mosaic20074thumbbyfargoon1.jpg

 

 

Mosaikk nummer 5: (26/12/07)

Dette blir den siste mosaikken jeg laster opp. Jeg håper dere har fått en viss glede ut av disse bildene, og jeg ser frem til mulige kreasjoner laget av dere.

 

w1ot8.jpg

 

 

 

 

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å få tilsendt en fullversjon av bildet? :)
Versjonen på 4783x7760 piksler som er tilgjengelig om du klikker på bildet er fullversjonen. Bildet er konstruert slik at samtlige avatarer vises i sin nøyaktige oppløsning på 80x80 piksler. Det er ikke mulig å få en større versjon uten å skalere opp kildematerialet digitalt eller bruke flere avatarer for å gjengi samme informasjon som originalbildet. Ingen av delene vil gi et mer nøyaktig resultat, kun et mer høyoppløst bilde.

 

Edit: Det tok fire måneder i Photoshop.. :xmas:

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Edit: Det tok fire måneder i Photoshop.. :xmas:

Seriøst? Må ha gått med noko ekstremt med timar på dette, men du har gjort ein fabelaktig jobb, eg er svært imponert.

 

Takk så mykje for dette bidraget fargoth. :yes::w00t:

 

Edit: Korleis fekk du tak i alle avatarene forresten?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...