Gå til innhold

Kulturo: Imponert over Norge


annejohn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel aldershåndteringen er ett kapittel for seg selv.

 

men en kan på en måte si det samme om unger. fra dem er såpass gammel at dem kan ta til seg fast føde, og til dem er myndige så tilbringer dem snart mer tid i samlingordninger den sammen med sine egne foreldre.

 

jeg ser det som ett symptom på den stadig mer aktive verden vi lever i. vi skal ha mer og mer produktiv hverdag, alltid mer mer mer...

Lenke til kommentar
Tja, håper jeg ikke havner på et lager eller trim rom når jeg blir for gammel til å "stå opp for meg selv".

Skremmende forhold også her i Norge.

Pøh. Problemene vi har i norge er i veldig liten skala og det ordner seg som regel. Er litt syt i media alt som skal til for å få folk til å tro at vi ikke lever som konger?

 

Det kan alltid bli bedre, og vi har midlene til å få det bedre. Sånn vil det alltid være.

Lenke til kommentar

Det jeg synes er morsomt at Norge har de laveste strafferammene for lovbrudd (drap) i verden, og til tross for dette også lavest mordrate i forhold til antall innbyggere. Det er jo en sterk korrelasjon her. Så selv om det ikke er et årsaksforhold her må det jo være noe som gjør det? Spørsmålet er bare hva? Kan det ha noe med at det er relativt lav fattigdom og god levestandard i landet?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det har noe å si hvor lang fengsesstraffene er for drap, det er neppe slik at en potesiell drapsmann overveier hvor lenge han blir sittende inne. De tenker liksom ikke "i Norge blir det ikke så mange år, ja, ja da smeller jeg til." Og, ja, det har garantert noe med velstand å gjøre. Se bare på hvor mange fattige land som avler terrorister for eksempel.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det har noe å si hvor lang fengsesstraffene er for drap, det er neppe slik at en potesiell drapsmann overveier hvor lenge han blir sittende inne. De tenker liksom ikke "i Norge blir det ikke så mange år, ja, ja da smeller jeg til." Og, ja, det har garantert noe med velstand å gjøre. Se bare på hvor mange fattige land som avler terrorister for eksempel.

Definitivt. Er nok mange ting som påvirker mordraten.

Lenke til kommentar

Det er nå mangfoldige år siden amerikansk media satt søkelys på de positive sidene med vårt velferdssamfunn (60 minutes).

 

At en mann med mangel på ærlighet og virkelighetsoppfatning skryter av Norge kan godt slå tilbake på landet vårt. Når han sier det er såpass bra vil det nok helt klart være folk i utlandet som vil ta det som tull, da Moore har prestert å lyve så mye tidligere. Synd, siden vi har et godt velferdssamfunn. Faktisk noe vi til dels kan være stolt av.

 

Selv om det er skammelig når folk må ligge på korridoren og at det finnes mennesker som dør mens de står i helsekø. Vi må ikke bli for selvgode, det finnes klare rom for forbedringer også hos oss.

Lenke til kommentar
Selv om det er skammelig når folk må ligge på korridoren og at det finnes mennesker som dør mens de står i helsekø. Vi må ikke bli for selvgode, det finnes klare rom for forbedringer også hos oss.

 

Joda, sant det. Men vi må også ha i bakhodet at enkelte personer kan høre om hva VI klager over og tenke noe ála dette;

"HÆ?! KLAGER DERE OVER Å MÅTTE LIGGE PÅ GANGEN?! Dere har i det minste sykehus!" :p

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Selv om det er skammelig når folk må ligge på korridoren og at det finnes mennesker som dør mens de står i helsekø. Vi må ikke bli for selvgode, det finnes klare rom for forbedringer også hos oss.

 

Joda, sant det. Men vi må også ha i bakhodet at enkelte personer kan høre om hva VI klager over og tenke noe ála dette;

"HÆ?! KLAGER DERE OVER Å MÅTTE LIGGE PÅ GANGEN?! Dere har i det minste sykehus!" :p

Som er gratis attpåtil.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...