Gå til innhold

Nokia N95 8GB. Diskuter den her!


ksvens1

Anbefalte innlegg

TRÅDEN OM

 

Nokia N95 8GB

 

 

 

 

Spesifikasjoner

 

Driftsfrekvens

WCDMA2100 (HSDPA), EGSM900, GSM850/1800/1900 MHz (EGPRS)

Automatisk skifte mellom bånd og modi

 

Mål

Volum: 96 cm3

Vekt: 128 g

Lengde (maks.): 99 mm

Bredde (maks.): 53 mm

Tykkelse (maks.): 21 mm

 

Minne

Opptil 100 MB internt dynamisk minne for meldinger, ringetoner, bilder, videoklipp, kalendernotater, huskeliste og programmer

Opptil 8 GB internt flash-minne for multimedieinnhold som musikk, bilder, ringetoner og kartdata

* Endringer i produktinformasjon er mulig uten forhåndsvarsel. Programvaretilbudet kan variere. Dynamisk minne betyr at det tilgjengelige minnet deles mellom dynamiske minnefunksjoner. Når noen av disse funksjonene brukes, er det mindre tilgjengelig minne for andre funksjoner som også er avhengige av det dynamiske minnet.

 

Batteri

Modell: BL-6F (1200mAH)

Taletid: Opptil 210 min. (WCDMA), opptil 300 min. (GSM)*

Standby-tid: Opptil 280 timer (WCDMA og GSM)*

* Driftstid kan variere avhengig av teknologien som brukes for radiotilgang, operatørens nettverkskonfigurasjon samt bruken.

 

Display

2,8 tommers TFT-display med QVGA-oppløsning (240 x 320 piksler), lyssensor og opptil 16 millioner farger

 

Brukergrensesnitt

Operativsystem: Symbian OS 9.2

Brukergrensesnitt: S60 tredje utgave

Medietaster

Multimediemeny

Aktiv standby-skjerm

 

Samtalehåndtering

Kontakter: Avansert kontaktdatabase med støtte for flere telefon- og e-postdetaljer per oppføring. Støtter også miniatyrbilder og grupper

Hurtigvalg

Logger: Fører lister over utgående samtaler samt mottatte og tapte anrop

Automatisk ny oppringing

Automatisk svar (fungerer med kompatibelt headset eller bilmonteringssett)

Støtter faste anrop, som tillater anrop bare til forhåndsbestemte numre

Konferansesamtale

Trykk og snakk

 

Talefunksjoner

Brukeruavhengig taleoppringing

Talekommandoer

Taleinnspilling

Snakkende ringetoner

Innebygd handsfree-høyttaler

 

Meldinger

Tekstmeldinger: Støtter sammensatt SMS, bildemeldinger, SMS-distribusjonsliste

Multimediemeldinger: Kombiner bilde, video, tekst og lydklipp og send som MMS til en kompatibel telefon eller PC. Bruk MMS-maler til å lage en presentasjon med mange bilder.

Automatisk nedskalering av megapikselbilder slik at de passer MMS (maks. 300 kB, avhengig av nettverk)

Intelligent ordbok: Støtte for alle de vanligste språkene i Europa og Stillehavsområdet i Asia

 

Dataoverføring*

WCDMA 2100 (HSDPA) med samtidig tale og pakkedata (PS maksimalhastighet UL/DL= 384/3,6 MB, CS maksimalhastighet 64 kbps)

Dobbelt overføringsmodus med støtte for samtidig tale- og pakkedatatilkobling i GSM/EDGE-nettverk. Enkel klasse A, multispor klasse 11, maksimalhastighet DL/UL: 177,6 / 118,4 kbps

EGPRS, klasse B, multispor klasse 32, maksimalhastighet DL/UL= 296 / 177,6 kbps

GPRS, klasse B, multispor klasse 32, maksimalhastighet DL/UL= 107 / 64,2 kbps

*Faktiske hastigheter kan variere avhengig av nettverksstøtten.

 

Digitale tjenester

Java™- og Symbian-programmer tilgjengelige fra Nokia Software Market

 

Bildebehandling og video

Kamera med opptil 5 megapiksler (2592 x 1944 piksler), Carl Zeiss-optikk, Tessar-linse, MPEG-4 VGA-videoinnspilling med opptil 30 bilder per sekund

Direkte tilkobling til kompatibelt TV via Nokia-kabel CA-75U, inkludert i salgspakken, eller trådløs LAN/UPnP

Kamera på forsiden, CIF-sensor (352 x 288)

Støtte for videokonferanser og videodeling (WCDMA-tjenester)

Integrert blits

Digital stereomikrofon

Blitsmodi: På, av, automatisk og reduksjon av røde øyne

Elektronisk album/blogg: Opplasting av fotografier/videoer fra Galleri

Støtter Nokia Lifeblog 2.0

Redigeringsprogrammer for video og stillbilder

 

Video-opptak

Videooppløsning: Opptil VGA (640 x 480 piksler) med 30 bilder per sekund

Lydopptak: AAC mono

Digital videostabilisering

Video-opptak: Opptil 215 min (VGA, 30 bilder per sekund)

Videofilformat .mp4 (standard), .3gp (for MMS)

Hvitbalanse: Automatisk, sol, overskyet, lampelys, fluorescerende lys

Scene: Automatisk, natt

Fargetoner: Normal, sepia, svart-hvitt, negativ eller livaktig

Digital zoom opptil 10x (VGA opptil 4x)

 

Fotografering

Bildeoppløsning: Opptil 5 megapiksler: (2592 x 1944 piksler)

Filformat for stillbilde: JPEG/EXIF

Autofokus

Autoeksponering - konsentrert mot sentrum av søkeren

Eksponeringskompensasjon: Fra +2 til -2 EV med trinn på 0,5

Hvitbalanse: Automatisk, sol, overskyet, lampelys, fluorescerende lys

Scene: Automatisk, bruker, nærbilde, portrett, landskap, sport, natt, nattportrett

Fargetone: Normal, sepia, svart-hvitt, negativ eller livaktig

Opptil 20x digital zoom (5 megapiksler opptil 6x)

Søkerrutenett

 

Spesifikasjoner for kamera

Sensor: CMOS, 5 megapiksler (2592 x 1944 piksler)

Carl Zeiss-optikk: Tessar-linse

Brennvidde på 5,6 mm

Fokuseringsavstand: 10 cm til uendelig

Makrofokuseringsavstand: 10-50 cm

Lukkerhastighet: mekanisk lukker: 1/1000-1/4 s

 

Musikkfunksjoner

Digital musikkspiller støtter MP3/AAC/AAC+/eAAC/eAAC+/WMA/M4A med spillelister og equalizer

Innebygd handsfree-høyttaler

OMA DRM 2.0- og WMDRM-støtte for musikk

Stereo FM-radio (87,5-108 MHz / 76-90 MHz)*

* Stereolyd kan bare høres med et kompatibelt stereoheadset.

 

Visuell radio *

Lytt til musikk og kommuniser med radiostasjonene du liker best

Finn ut hvilken sang som spilles, hvem som synger den, og annen informasjon om artisten

Meld deg på konkurranser og svar på spørreundersøkelser - stem på favorittsanger

* Kontakt din nettverksoperatør eller tjenesteleverandør for informasjon om tjenestens tilgjengelighet og pris.

 

Navigering

Innebygd GPS med A-GPS-støtte *

* A-GPS er en nettverksavhengig funksjon som krever et dataabonnement. Ytterligere kostnader kan påløpe.

 

E-post

Brukervennlig e-postklient med vedleggsstøtte for de fleste typer bilder, video, musikk og dokumenter

Kompatibel med Nokias trådløse tastatur (selges separat)

 

Internett

Nokia web-leser med Mini Map

 

Digitalt hjem

Spill av video og musikk samt vis fotografier på hjemmemedienettverket - kompatibel TV, stereo og PC via trådløs LAN/UPnP

 

Java-programmer

Java MIDP 2.0, CLDC 1.1 (Connected Limited Device Configuration (J2ME))

Direkte nedlasting av Java-baserte programmer og spill

 

Andre programmer

Verktøy for personlig planlegging

Avanserte S60-funksjoner, inkludert kalender, kontakter, gjøremålsliste og datautskrift

Veiviser for innstillinger for enkel konfigurasjon av e-post, trykk og snakk og videodeling

Dataoverføringsprogram for overføring av PIM-informasjon fra andre kompatible Nokia-enheter

WLAN-veiviser

 

Tilkobling

Innebygd trådløs LAN (802,11 B/g) og UPnP (Universal Plug and Play)

Bluetooth med A2DP-profil (stereolyd)

USB 2.0, mini-USB-grensesnitt og masselagringsmodus for støtte av dra og slipp-funksjonalitet

3,5 mm stereo hodetelefonplugg (AV) og støtte for TV ut (PAL/NTSC)

Nokia Nseries PC Suite med USB-, infrarød- og Bluetooth-tilkobling

Lokal synkronisering av kontakter og kalender til en kompatibel PC ved hjelp av Nokia Nseries PC Suite

Fjernsynkronisering

Sending og mottak av bilder, videoklipp, grafikk og visittkort via Bluetooth

 

RealPlayer

Videoavspilling på hele displayet for visning av nedlastede, direkteavspilte eller innspilte videoklipp

Videoformater som støttes: MPEG-4, H.264/AVC, H.263/3GPP, RealVideo 8/9/10

 

Innholdet i pakken

Standardinnhold *

Nokia N95 8GB

Batteri BL-6F, 1200 mAh

Lader AC-5

Headset HS-45, AD-54

Tilkoblingskabel DKE-2

Videokabel CA-75U

* Innholdet i salgspakken kan variere fra område til område

post-125312-1195022493_thumb.jpg

post-125312-1195022518_thumb.jpg

Endret av ksvens1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte fra plemix.com. De er biligere en Importgsms.

 

Hentet fra plemix:

4. Are the phones or cameras come with any manufacture warranty?

NO. There are no manufacture warranty comes with your order as all the phones and cameras are parallel imported item.

 

Det følger med 1 års fabrikkgaranti på telefonene fra importgsm. Er skeptisk til leverandører som leverer uten garanti.

Lenke til kommentar
Argh, ennå ikke fått noen bekreftelse på at innebetalingen til importgs er i orden. Den gikk ut fra banken min sist fredag. Begynner å bli lei og utålmodig.

Jeg begynner å bli engstelig.. :ermm: Fikk du svar på mailen fra importgsm?

 

De sa at det ikke var noe problem om navna var byttet ut, og at de skulle sende varen så snart pengene var kommet....

 

"No problem. As soon as we receive the transfer we will process your order. Thank you!"

 

Det kjipeste er at man lever litt i uvisshet om pengene bare har forsvunnet i det blå, eller om det bare tar litt ekstra tid. Hadde det nå bare vært det at det tar litt tid å prosessere ordren, greit. Men jeg aner jo ikke hva som skjer, og nå begynner det å bli noen dager. Symbian pro betalte telfonen sin på onsdag i forrige uke og har hatt telefonen siden mandag, jeg betalte min på fredag, og ennå ikke hørt en jævla dritt, annet enn den mailen over.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Hvilken bank bruker du? Slik jeg har forstått det kan slike overføringer ta ekstra lang tid med noen banker. Det hadde vert spennende å fått vite hvilken bank Symbian_Pro brukte. Selv bruker jeg postbanken og det står fortsatt Pending Aproval hos meg også.

 

Jeg har postbanken, jeg taster inn kontonummer, men får da beskjed om å skrive inn Iban nummeret, er dette det samme som + aba nummeret? Da kommer det automatisk en annen adresse...

 

Noen som har opplevd detta?

Jeg bruker også postbanken. Jeg opplevde mye tull når jeg skulle skrive inn nummer, deriblandt det du nevner hvor en annen adrese automatisk ble fylt inn i skjemaet etter at jeg la inn et av nummerene fra mailen. Jeg husker ikke i farten hva som er hva, men hvis du trykker hjelp skal du få opp en utfyllende hjelpetekst som beskriver hvilke nummer som er hva. Her ser du hvordan jeg har fyllt ut mitt skjema, men merk at på navn på mottaker skal det stå "Global Suppliers LLC" og ikke "ImportGSM.com". Jeg har heller ikke fått bekreftet t overføringen er godt i orden, men flere brukere her inne mener at det er korrekt utfyllt forutenom navnet.

 

Edit: Har kontaktet en moderator for å få postene som omhandler impoort over i Drizt egede tråd her.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Jeg hadde også en N95, jeg savner den skikkelig. Vi får nok vente til over nyttår om vi ikke kjøper den fra importgsm

 

jeg må nok bare smøre meg masse med tålmodighet til denne kommer til norske butikker :( innbytter meg en som jeg kjenner her hjemme. så jeg må nok vente til vedkommende får inn akkurat denne mobil :((( men men verdt å vente til den kommer, kjøpe i norsk butikk mye bedre sikkerhet hvis det skulle skje noe.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med forsikring på en sånn her mobil om den går i stykker, jeg har ihvertfall forsikring som følger simkortet mitt..

 

Jeg har svart på det spørsmålet her.

 

Er du sikker på at din forsikring gjennom simkortet støtter en utenlandsk mobil som du ikke har betalt moms for?

Endret av helfone
Lenke til kommentar
men men verdt å vente til den kommer, kjøpe i norsk butikk mye bedre sikkerhet hvis det skulle skje noe.
Ikke hvis du betaler for tre års garanti fra importgsm. :)

 

men hva må du gjøre da hvis det skulle skje noe med mobilen som går på garanti f.eks? sende den til utlandet?? eller sende den til et eller annen nokia verskted i norge=

 

jeg har også mobilforsikring... og det følger simkortet som den ligger i mobilen. tror ikke det skal ha noe å si kor mobilen er kjøpt osv. så lenge mobilforsikirng følger simkortet som var i mobilen da det skjedde, trodde jeg nå det ikke har noe bety om mobilen er kjøpt i utlandet ikke betalt moms osv. men jeg vet ikke 100% sikkert.

Endret av tvilling81
Lenke til kommentar
men men verdt å vente til den kommer, kjøpe i norsk butikk mye bedre sikkerhet hvis det skulle skje noe.
Ikke hvis du betaler for tre års garanti fra importgsm. :)

 

men hva må du gjøre da hvis det skulle skje noe med mobilen som går på garanti f.eks? sende den til utlandet?? eller sende den til et eller annen nokia verskted i norge=

For å være ærlig vet jeg ikke 100% hva forsikringen dekker, men jeg vet at mobilegsm.com sender deg en eske med gratis frakt som du returnerer til dem med telefonen i, så tar de seg av telefonen etter det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...