Gå til innhold

hvor får jeg kjøpt denne barber høvelen?


Anbefalte innlegg

skulle bare ha noe tips på Yotube i natt om shaving, plutselig fant jeg denne: http://youtube.com/watch?v=N6SglZopfmk

 

hvor får jeg kjøpt dette utstyre han har i norge? nå tenker jeg på høvelen, bladet, denne kosten og denne barberskumme han bruker, må jo være bedre å bruke den kosten enn hannflatta og finger tuppa?

 

finnes dette i en vanelig butikk? har nemeig ikke sett noe.. takk

Endret av On1Musha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt valg :) En pakke med 10 stk. blader varer jo i sikkert et halvt år!

 

Sjekk også disse videoene på YouTube om alt du vil vite om tradisjonell barbering :thumbup:

 

EDIT: Det virker som det er veldig vanskelig å finne i butikker, også i Oslo, og der de har det er det som oftest noe de har hatt liggende i årevis og ikke bli kvitt. Prisene kan også være ganske stive i forhold til nett, men det er jo mulig du kommer over et kupp.

 

Ellers går det raskt og trygt over nett. Eneste er at du ikke får tatt på høvelen da..

Endret av Vralteladden
Lenke til kommentar
Godt valg :) En pakke med 10 stk. blader varer jo i sikkert et halvt år!

 

Sjekk også disse videoene på YouTube om alt du vil vite om tradisjonell barbering :thumbup:

 

EDIT: Det virker som det er veldig vanskelig å finne i butikker, også i Oslo, og der de har det er det som oftest noe de har hatt liggende i årevis og ikke bli kvitt. Prisene kan også være ganske stive i forhold til nett, men det er jo mulig du kommer over et kupp.

 

Ellers går det raskt og trygt over nett. Eneste er at du ikke får tatt på høvelen da..

 

 

TAKK for at du linka til di filmene :D nå lærte jeg jo masse nytt som jeg ikke viste en gang :D TAKK :D

Lenke til kommentar

ikke vet jeg, jeg bestillte nå litt utstyr.. den enkleste Merkuren, noen Crabtree & Evelyn Sandalwood Shaving Soap refill (trenger ikke egentlig beholderen.. en av de billigste grevlinghår børstene og noe greier..

 

 

edit: HDen var visst billigste, jeg kjøpte Progress.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
ikke vet jeg, jeg bestillte nå litt utstyr.. den enkleste Merkuren, noen Crabtree & Evelyn Sandalwood Shaving Soap refill (trenger ikke egentlig beholderen.. en av de billigste grevlinghår børstene og noe greier..

 

 

edit: HDen var visst billigste, jeg kjøpte Progress.

 

ok... rart å tenke på at den gammel bestefars høvelen der er bedre enn dem nye på markedet a gitt :D

Lenke til kommentar

Jeg brukte over 1000kr på alt, så det bør den være. Joda, da har jeg høvler og sheit i sikkert ett år eller to fremmover da...

 

 

Aller helst ville jeg hatt en lokal barbermann, gammeldags type med skikkelig kniv, lærbåndet, varme håndkle og slikt... det hadde vært luksus å ha i nabolaget :D

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Jeg brukte over 1000kr på alt, så det bør den være. Joda, da har jeg høvler og sheit i sikkert ett år eller to fremmover da...

 

 

Aller helst ville jeg hatt en lokal barbermann, gammeldags type med skikkelig kniv, lærbåndet, varme håndkle og slikt... det hadde vært luksus å ha i nabolaget :D

 

 

hehe... jeg er bare 19 år da :p har ikke fått sikkelig skjegg en gang:P begynnte først å barbere meg da jeg var 16, så kansje 1 gang vær andre mnd eller noe :p

Lenke til kommentar

Tar helt av dette her :)

 

Dere får gi litt tilbakemeldinger når dere får varene deres.

 

Sendte foresten en mail til de i dag

> Kunne dere kjøpt inn noen litt finere stativ til kostene, synes

> liksom ikke de plastikkstativene sto helt i stil. Et stativ som

> passer til Merkur HD hadde også vert fint. :)

 

Hei!

 

Takk for henvendelsen!

 

Vi får inn noen stativ i krom som passer til barberkoster i slutten av november. Når det gjelder stativ til Merkur HD skal jeg undersøke om vi kan skaffe noe der. Bør nok ikke være noe problem, men vet ikke helt om vi får skaffet det før jul. Det begynner allerede å bli lange leveringstider fra produsentene. Men følg med i starten av desember, da bør det meste vi får inn være inne på lager.

 

PS: Bestillingen din ble sendt i dag, og du bør ha den på fredag.

 

Ha en fin kveld!

 

 

Mvh,

Andreas

Barbershop.no

Lenke til kommentar
Denne http://barbershop.no/ er det kun 50 kr i frakt og porto? Åssen sånn kost er å anbefale? han på youtube sier at det er veldig viktig at den er bra kvalitet, åssen barber skum? Jeg er ikke den rikeste typen bare så det er sakt.. men hvor lenge kunne jeg har klart meg med billig sett?

 

En pure badger kost til ca. 300 vil gi mye for pengene. En sånn kost kan du ha i minst 15 år hvis du passer godt på den. Ellers finnes det også billigere koster med svinebust. Disse er mye stivere enn de med grevlinghår, noen liker det, andre ikke. Det blir mere arbeid å lage skummet og de fleste mener det ikke blir like bra skum, men de er veldig fine til å massere skummet mot ansiktet pga. stivheten. Det billigste alternativet er en kost med nylonfibre. En slik har jeg aldri prøvd, men det funker vel det også. Har også lest på diverse barberforum at en kost fra men-u med syntetiske fibre faktisk er veldig bra, men denne har jeg heller ikke prøvd. Men som sagt, du trenger ikke begynne med det beste og dyreste, så en kost av svinebust holder det og, men du vil altså ikke få like gode resultater som med en kost av grevlinghår. Når det gjelder barberkrem/såpe er det litt smak og behag. F.eks. den Proraso som blir anbefalt i denne videoen har jeg hatt i ca. et år og har over halvparten igjen. Har ikke brukt den hver dag siden jeg varierer litt, men likevel er den svært drøy i bruk. Barbersåper holder også utrolig lenge. Det vil altså være en del "startkostnader", men det lønner seg i lengden :)

 

Tror det er 50 kr frakt, står i alle fall "50 kr i frakt uansett størrelse på ordre." og jeg har heller aldri betalt mer. Hvis du skal ha den i oppkrav kommer det muligens oppravsgebyr, gjør i alle fall det i de fleste andre nettbutikker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...