Gå til innhold

The Experience: Gamers choise, kom med deres forslag!


eldavid

Anbefalte innlegg

Lager denne tråden med bakgrunn i denne tråden, der flere har komentert at deres oppsett er bedre en de som kom til semifinalen. Vel, her er deres mulighet, legg ut deres oppsett (evt komenter saklig semifinalistenes oppsett) og si hva som gjør ditt forslag bedre!

 

Mitt oppsett er:

1x EVGA nForce 680i LT SLI Socket-775

1x Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

1x Creative SB X-Fi XtremeGamer Retail

1x Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7173 sort

2x OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC

2x Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB

1x Lite-On DVD-spiller 16x/48x Sort bulk

1x Lian Li Miditower, Aluminium, Sort

1x OCZ StealthXStream strømforsyning 600W

2x Asus GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 PCIe

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=834639

 

Start diskusjon!

 

EDIT: leif

Endret av eldavid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mr.Anki

 

Syntes du har for dyr PSU forhold til hva du får. OCZ StealthXStream strømforsyning 600W er 200 billigere, og har fått meget gode anmeldelser (men hvordan er det med støy? hørt misten er rolig). For min del blir kabinettet også for dyrt, er nok det som gjorde at du ikke gikk videre.

 

 

WOoly

Hvorfor raptor disk? Dyrt, støyende og ikke spesielt mye bedre enn 2*500GB i raid

 

My two cents

Endret av eldavid
Lenke til kommentar

"Quoter" mitt fra en annen tråd:

 

Da tar jeg sjansen å poster oppsettet mitt :)

Tar gjerne imot synspunkter :)

 

Budsjett:

Du har 15.000 kroner til å bygge hva du mener er den råeste gaming-PC-en.

Budsjett: 15000

Brukt: 14939

Gjenstående: 61

 

 

 

 

Takk for ditt bidrag, du er nå med i konkurransen. PC-en kan ikke lenger editeres.  Deler PC-en din består av:

27673  GIGABYTE GA-X38-DQ6 DDR2 Silent Pipe

Antall:1  Stk pris: 2195

23315  Western Digital Raptor 36GB S-ATA

Antall:1  Stk pris: 875

23987  Western Digital 160GB S-ATAII 7200 RPM

Antall:1  Stk pris: 505

23045  OCZ DDR2 2048MB Titanium Alpha VX2 Dual

Antall:1  Stk pris: 1715

27154  Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775

Antall:1  Stk pris: 2150

27719  MIST, 600W, avtagbare kabler, Rev.3

Antall:1  Stk pris: 1095

25079  MSI GeForce 8800GTX 768MB GDDR3

Antall:1  Stk pris: 4395

10683  Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD HVIT/GRÅ

Antall:1  Stk pris: 120

24769  Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7170S sølv

Antall:1  Stk pris: 325

27344  Antec Performance One P182 SE

Antall:1  Stk pris: 1495

15301  Arctic Silver 5 Termisk Pasta

Antall:1  Stk pris: 69

 

EDIT:

 

Kan kanskje ta å kommentere valgene mine litt..

 

Valgte ett Intel X38 basert hovedkort, da dette skal gi best ytelse, samt at Intel sine topp brikkesett alltid har vært av ypperste kvalitet.

 

En Raptor for Operativsystem, raskere startopp og generell raskere ytelse.

Også en WD Caviar RAID Edition som harddisk for alt annet, 160GB kan virke litt lite.

Men for meg hadde det holdt, og det er en gaming-PC vi snakker om. For gamingen sin del er det ikke nødvendig med mer lagringsplass. Så jeg valgt å spare inn litt penger her. Tenkte på 2x for RAID0, men det gir jo minimalt med bedre ytelse.

 

Minnekortene har veldig fine responstider, samtidig som de er på 1000MHz.

Så generelt sett, veldig fine minnekort. Valgte også bare 2GiB med RAM, siden det hvert fall per dags dato er bortkastet med mer med tanke på Gaming.

 

En E6850 CPU. Ikke noe poeng enda med Quad prosessor til gaming, derfor valgte jeg noe av det råeste vi har av dobbelkjerne prosessorer.

 

600W PSU holder jo, og MIST sin har et fint støynivå, samt den er dønn stabil og oser kvalitet lang vei.

 

Et 8800GTX skjermkort. Vurderte et Ultra kort, men det er jo veldig overpriset iforhold til ytelse. Og jeg klarte ikke å få råd til et 2x 8800GTX oppsett. Derfor ble det et enkelt 8800GTX skjermkort.

 

Floppy-disk. Kjekt å ha i et vært system, ved installasjon av S-ATA drivere, flashing av BIOS osv.

 

S-ATA DVD-brenner, slik at all IDE kan deaktiveres i BIOS. Som gir en mye raskere oppstart. Generelt en grei brenner også.

 

Antec Performance One P182 SE kabinett, har veldig bra lufting.

Scoret veldig bra i mange tester, er romslig. Og denne utgaven ser jo veldig fin ut.

 

Så hadde jeg en liten slant igjen, da kastet jeg på en tube Artic Silver 5.

Da kan vi bytte pasta på skjermkort, prosessor og litt sånt. Så kan vi klokke bittelitt opp, selv uten å måtte bytte vifter.

Lenke til kommentar
Mr.Anki

 

Syntes du har for dyr PSU forhold til hva du får.  OCZ StealthXStream strømforsyning 600W er 200 billigere, og har fått meget gode anmeldelser (men hvordan er det med støy? hørt misten er rolig). For min del blir kabinettet også for dyrt, er nok det som gjorde at du ikke gikk videre.

 

9555866[/snapback]

 

Kabinettet har nok noe av skylden ja, men jeg tenkte at de skilte seg litt ut på utsende.

Lenke til kommentar

Budsjett: 15.000,-

Brukt: 14895,-

 

1x Gigabyte GA-P35T-DQ6.

1x Asus GeForce 8800 GTX 768MB.

1x Intel Core 2 Quad Q6600.

1x Lian Li PC-6070B.

1x OCZ DDR3 PC3-10666 Gold Dual Channel 2 GB (2 x 1024 MB).

1x OCZ StealthXStream 600 Watt.

1x Western Digital Caviar RAID Editon 250 GB S-ATA 16MB.

1x Plextor PX-130A DVD-leser, PATA.

 

Dette systemet baserer seg på Intels P35-brikke, et nytt brikkesett med støtte for 1333FSB og DDR3-minne. Jeg var i tvil da jeg valgte dette hovedkortet, fordi det er et overgangskort og overgangskort er ulønnsomt fordi de ikke* støtter så gode konfigurasjoner for minne. Men test gjort av AnandTech viser glimrende resultater og klarer seg fint mot andre dyrere P35-hovedkort.

 

Hvorfor Quad Q6600 og ikke Quad Q6850? Fordi Quad Q6600 kan fint klokkes til 3,0 GHz som Q6850 arbeider på. Mange mener dobbelkjerne-CPU holder i massevis til spilling, men nye spill tar stadig vekk i bruk nye teknologier som SMP. Ikke minst prisen i betrakting, Intel Duo E6600 ligger på samme pris. :) Så her tenker jeg pris/ytelse.

 

Edit: *ikke.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Trodde jeg hadde valgt de rette delene, men Ultra og Raid gjør vel ikke sitt til å dra på med nok ytelse..

9556601[/snapback]

Personlig syntes jeg det gir mer med raid @ 2*500 disker enn en raptor disk. Ytelsesforskjellen er minimal, samtidig som det gir utrolig mye mer plass

 

Jeg valgte foresten raid, og kom til semien, så det var hvertfall ikke det som trakk deg ned (flere med ultrakort som også gikk videre)

Endret av eldavid
Lenke til kommentar

For en halvtime siden sjekket jeg hvordan det ligger ann med de forskjellige. Det var faktisk Gamerschoice15k som ledet, med de 4 neste tett innpå. Jeg må si jeg er overasket over at ett oppsett med ultra leder, det er jo waste of money. I tilleg han han prestert å skrive følgende i komentaren:

 

Det viktigste i en spill-pc er som kjent skjermkortet. Det valgte skjermkortet er et av de kraftigste på markedet, og skulle man ved et senere tidspunk finne ut at man trenger mer kraft, kan man kjøpe et ekstra kort og kjøre 2 kort i SLI-oppsett.

 

Greit nok. Problemet er at han har valgt ett hovedkort med P35, noe som betyr at det faktisk ikke vil fungere å sette ett kort til inn i denne PC-en for å kjøre SLi.

Lenke til kommentar
Har en mistanke om at _sindre_ sitt oppsett med 2x HD 2900XT burde knuse det aller meste på grafikkytelsen, inkludert et 8800 Ultra.

9556775[/snapback]

 

2*8800gts 320mb slår 2*2900XT i 5 av 6 tester på tomshardware.com med 1900*1200 oppløsning og full AA/AF (den siste testen skyldes sansynligvis drivere da nVidia kortene yter særdeles dårlig). Mulig situasjonen har endret seg noe siden nyere drivere til ATI har gitt 10-15% bedre ytelsen, men det endrer ikke det faktum at 8800gts SLI er billigere og bruker MYE mindre strøm.

 

Link: http://www23.tomshardware.com/graphics_sli...2=807&chart=378

Endret av eldavid
Lenke til kommentar

Her er det eg husker av mitt oppsett, skulle lagra det :(

 

Mangler PSU, grafikkort og DVD-brenner. Det var vel 8800GTX/520W eller 8800Ultra/620W. DVD-brenneren var vel NEC eller Samsung SATA.

 

EDIT: La til den stakkars harddisken eg glemte =P

Trur eg fant ut av PSU og grafikkort, men er ikkje sikker på DVD-brenneren.

EDIT2: Endra hovedkort til DS4 og ram som eg ikkje husker hva eg hadde :(

post-74820-1190565458_thumb.jpg

Endret av Zoxc
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...