Gå til innhold

The Experience: Gamers choise, kom med deres forslag!


eldavid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For en halvtime siden sjekket jeg hvordan det ligger ann med de forskjellige. Det var faktisk Gamerschoice15k som ledet, med de 4 neste tett innpå. Jeg må si jeg er overasket over at ett oppsett med ultra leder, det er jo waste of money. I tilleg han han prestert å skrive følgende i komentaren:

 

Det viktigste i en spill-pc er som kjent skjermkortet. Det valgte skjermkortet er et av de kraftigste på markedet, og skulle man ved et senere tidspunk finne ut at man trenger mer kraft, kan man kjøpe et ekstra kort og kjøre 2 kort i SLI-oppsett.

 

Greit nok. Problemet er at han har valgt ett hovedkort med P35, noe som betyr at det faktisk ikke vil fungere å sette ett kort til inn i denne PC-en for å kjøre SLi.

9556708[/snapback]

 

Ser jeg har gjort en liten tabbe der.. Grunnen til dette var at jeg ikke hadde listen over komponenter foran meg når jeg skrev beskrivelsen, og da jeg valgte komponentene stod jeg mellom og velget det kortet jeg endte opp på, og et som støttet SLI. Er ikke alltid like lett og huske hva man har valgt.. Regner med det er en del andre som har merket dette også? :p

Lenke til kommentar

Sett mange forslag som godt kunne kommet til "semien". Har vel vært en del flaks inni bildet her ja. Satte sammen en grei gamer pc til 15000 på 4-5minutter, å må si jeg ble ganske overrasket når jeg ble oppringt av Netshop.

 

Men synes egentlig at man skulle stemt på den PC-en man selv synes er best, å da kunne man sett de 3 pc'ene med mest stemmer. Har selv stemt på alle de andre pc'ene, men var ganske rotete, da det hele tiden ble "ny post" pga andre som hadde stemt.

Lenke til kommentar
Strømforsyning: kjenner ikke så godt til denne, men 750/800er MINIMUM for x 2900xt, 700w som er med blir for lite :/

Hdd: 250gb, holder i massevis, masse raidoppsett og raptordisker har MINIMALT og si på gamingytelsen, var jo strengt tatt en spillmaskin det var snakk om her, ikke en server.

 

Ytelsen her vil jeg si overgår alt bortsett fra det andre 2x 2900xt forslaget, men på det er det for lite strøm, dette budre hw og netshop selv sett.

 

Må først si at du hadde ett velidig fint forslag. Når det gjelder oppsettet mitt, så hadde det selvsagt ikke gjort noe med 750/800W. Men, jeg er overbevist om at den strømforsyningen min på 700W vil klare å dra dette systemet, produsentene må selvsagt legge anbefalingene litt høyere for å være på trygg grunn.

 

post-109308-1190619072_thumb.png

Lenke til kommentar
Strømforsyning: kjenner ikke så godt til denne, men 750/800er MINIMUM for x 2900xt, 700w som er med blir for lite :/

Hdd: 250gb, holder i massevis, masse raidoppsett og raptordisker har MINIMALT og si på gamingytelsen, var jo strengt tatt en spillmaskin det var snakk om her, ikke en server.

 

Ytelsen her vil jeg si overgår alt bortsett fra det andre 2x 2900xt forslaget, men på det er det for lite strøm, dette budre hw og netshop selv sett.

 

Må først si at du hadde ett velidig fint forslag. Når det gjelder oppsettet mitt, så hadde det selvsagt ikke gjort noe med 750/800W. Men, jeg er overbevist om at den strømforsyningen min på 700W vil klare å dra dette systemet, produsentene må selvsagt legge anbefalingene litt høyere for å være på trygg grunn.

 

post-109308-1190619072_thumb.png

9561456[/snapback]

 

 

Takk skal du ha, blir litt frustrert når jeg ser hvordan systemer som er med, så mye unødvendige ting og generelt dårlig ytelse. Når det gjelder 700w så er det sikkert mulig det holder akuratt, men det er på hengende håret.. De fleste strømfosyninger klarer ikke holde det de lover, og jeg har sett flere steder at ati selv ønsker at du skal ha 600w + for ET skjermkort, de drar jo ca 350w ut av veggen, så høy load er stress for strømfosyningen og to kort drar myyyyye w.. men går sikkert, lykke til.. du er den eneste som fikk 6 av meg, resten fikk 1 eller ingen stemme, er VELDIG uenig netshop og hw si avgjørelse her, etter min mening total skivebom.. Man ser jo det på antall 1 som er gitt ut :/

Lenke til kommentar

Jeg fant også en test der de har testet hvor mye watt ett system med 2 stk HD2900XT-kort trekker ut av veggen.

 

http://www.bit-tech.net/hardware/2007/05/1...n_hd_2900_xt/21

 

522W full load er uten tvil mye, men jeg vil tro at det da går greit med strømforsyningen på 700W jeg har valgt i mitt oppsett. Jeg tviler på at den strømforsyningen leverer ca 34% dårligere enn Fortron-Source låver. :)

Lenke til kommentar

morsomtråd. er så sykt mye whining her at jeg får vondt. Jeg kom ikke med, men jeg klager ikke. samma pokker. "jeg satte opp mye bedre system en disse ti tullingene som kom vidre" de fortjener ikke poeng".... serriøst. jeg har kanskje ikke mest peil i hverden men jeg ser da at de fleste av disse pcene er serriøse sikkleobjekter.. men neida. syte klage.

Bu på haters!!

 

:thumbup: Heia Steffen og johnny. :w00t: (nesten samme oppsett) :!:

Endret av dumbob
Lenke til kommentar

nå må man jo ta konkurransen for det den er da. Den er jo et pr stunt for disse menneskene som vil selge hardware. Sant? Det er ikke verdens mest nøyaktige og korrekte måten å finne fram til det ultimate gamersystemet. Da hadde det vært andre kriterier tenker jeg. Men det er risikabelt å kjøre konkurranse på et forum med så mange ego. Hvor i verden finner man flere selvutnevnte data"genier" enn på et dataforum. Alle bitcher hvordan delene passer sammen og at det ikke er optimalt, men har noen prøvd selv. Som regel ikke. Noen få har det men de er merkelig stille..

 

Spennende at du føler deg truffet Innos, selv om jeg ikke har dratt frem navn. Og det er veldig søtt at du forsvarer trådstarter. Tråstarter har vel funnet ut at han må skaffe seg en edge ved å rose andre innlegg som ikke kom med. Lurt.

Endret av dumbob
Lenke til kommentar
nå må man jo ta konkurransen for det den er da. Den er jo et pr stunt for disse menneskene som vil selge hardware. Sant? Det er ikke verdens mest nøyaktige og korrekte måten å finne fram til det ultimate gamersystemet. Da hadde det vært andre kriterier tenker jeg. Men det er risikabelt å  kjøre konkurranse på et forum med så mange ego. Hvor i verden finner man flere selvutnevnte data"genier" enn på et dataforum. Alle bitcher hvordan delene passer sammen og at det ikke er optimalt, men har noen prøvd selv. Som regel ikke. Noen få har det men de er merkelig stille.. 

 

Spennende at du føler deg truffet Innos, selv om jeg ikke har dratt frem navn. Og det er veldig søtt at du forsvarer trådstarter. Tråstarter har vel funnet ut at han må skaffe seg en edge ved å rose andre innlegg som ikke kom med. Lurt.

9565680[/snapback]

 

Nå syntes jeg du beveger deg litt ut på viddene her.

Det er jo et par av oppsettene som det er helt hårreisende at har kommet ditt,

uansett hvordan du prøver å snu og vende på det.

 

De to helt klare er:

 

""zyz" av Arne Ødegaard" og ""ezmode" av Hans Martin Fjær Johansen"

Her er det blitt tatt med mus, tastatur osv..

Noe vi fikk beskjed om at ikke skulle være med.

 

Og ikke kom her å fortell meg at det de har brukt på diverse utstyr vi egentlig aldri skulle ha hatt med, ikke har gått utover hva de har plassert inni boksen?

 

""Fast and Furious" av David Maldal", "Ulv i fåreklær" av Sindre Eldøy og "AMD Værsting" av Johnny Fredh"

 

De tre er det veldig usikkert hvorvidt PSU klarer å kjøre det på maks ved SLi og Crossfire. Det blir i så fall helt helt i grenseland.

 

Det er hele 5 av 10 som ble plukket ut, to av disse skulle jo aldri vært plukket ut. Da de har valgt å legge ved kompontenter som vi fikk beskjed om at ikke skulle være med. Og de tre siste, er det spennende å se hvorvidt klarer seg, eller om PSU blir for svak.

 

Hvor feil er det ikke at to stykker som har satt sammen en svakere maskin enn MANGE andre, men kastet bort penger på komponenter som mus, tastatur osv som vi fikk beskjed om at ikke skulle være med. Hvor idiotisk er det ikke at to slike blir trukket ut, når det er mange andre som faktisk har klart å få med oss hva som faktisk skulle være med, og bygget kraftigere maskiner. Som hele konkurransen gikk ut på?

 

Og hvor idiotisk er det ikke om den PC-en som vinner ender med å ha for svak PSU?

Sikter da til de tre andre jeg nevnte.

 

Ikke kom her å si det ikke ble levert inn bedre forslag enn det?

Vi har vell god grunn til å klage, når det virker som konkurransen ikke er rettferdig.

Men bare har sett på 5% av alle alternativene, og plukket ut 10 av de.

 

Er jo helt tydelig at de ikke har sett på alle systemene, eller vurdert alle på langt nær så nøye som en slike type konkurranse faktisk krever, hvis det skal bli en rettferdig vinner.

 

Men at ""zyz" av Arne Ødegaard" og ""ezmode" av Hans Martin Fjær Johansen" ble trukket ut tok kaka spør du meg.. :roll:

Lenke til kommentar

joda. joda. du har jo rett. de du nevner har lite i konkurransen å gjøre. jeg har egentlig sett ut to favoritter og de, ligger dårlig an osv. de er ikke av de fem du nevner.

 

Selv om disse "dårlige" 5 har vært for heldige og kommet med så er det latterlig mange 1 og 2 på di resterende 5. zyz og ezmode har fått lite poeng så da gjenspeiles forumbrukerenes synspunkt i stemmegivning. de vil ikke gå videre. Jeg vet ikke grunnen for at disse er tatt med. kanskje netshop oppriktig synes de var interessante. uansett så har du jo rett i at de skulle vært diska pga ekstra dillet.

 

Mine to favoritter er Blue Steel og Daffa. Jeg er ingen ekspert men jeg synes at disse er fornuftig bygget Det er derfor jeg reagerer på alt pepperet, for de maskinene er råe og mange mener visst at de også er håpløse.... Se på stemmene.

 

Lite sukk på slutten. hvorfor elsker alle de dølle LIAN LI kabbisene! Jeg synes mange lian li kabinett er flotte men ikke de uten dør som koster tusenlappen. de er utrolig kjedelige.

Endret av dumbob
Lenke til kommentar

Stilling @ 22.30

1. Jørgen med Gamers choice 15K -613

2. David med Fast an furious--------602

3. Tor Atle med Inkompatibel--------557

-----------------------------------------

4. Sindre med Ulv i fåreklær---------553

5. Johnny S med Blue Steel---------486

Endret av dumbob
Lenke til kommentar
Han som startet tråden kom med og ligger på andre plass... Og kan ikke si jeg whiner, jeg sendte ikke inn et oppsett engang. Synes det er teit at en slik konkurranse er såpass random. Det at de aller fleste har mest stemmer på 1 og 6 viser vel hvor bra svaret blir når det blir avgjort slik.

9565463[/snapback]

 

 

Nei jeg har aldri testet noen ting, herregud.. Jeg driter egentlig langt F i om jeg er med eller ikke, for har en pc som totalt koster 25k.. Har seg sånn at jeg hver ENESTE dag står og skrur maskiner, er jobben min, sånn jeg har råd til å kjøpe alt jeg har fra før.

Det jeg reagerer på er at en butikk som Netshop og en portal som hw.no ikke klarer holde seg til sine egene regler og ikke minst plukker ut systemer som er helt håpløse i forhold til hva konkuransen går ut på.. Jeg skal ikke snakke for de andre som skriver her, aner ikke om de er 12år uten kunnskaper eller faktisk har peil. Jeg har peil, og jeg stiller meg jævlig kritisk til hele greia, som jeg har sagt mange ganger og sier det igjen.. SKIVEBOM

 

ps: ga ut en 6`er totalt, til den eneste maskinen som jeg synes virkelig fortjente noe.

Lenke til kommentar

Lite sukk på slutten. hvorfor elsker alle de dølle LIAN LI kabbisene! Jeg synes mange lian li kabinett er flotte men ikke de uten dør som koster tusenlappen. de er utrolig kjedelige.

9566236[/snapback]

 

fordi man har max 15k og det er gaming ytelse det går på, det som flesteparten bruker her er jo pga noen få men viktige detaljer, det er 100% alu, ikke plast/stål, det er STILLE, det er kaldt og har meeeget god kjøling.. koster 350kr for vindu + noen 120mm vifter med hvit lys eller hyperlights så er det en fet "modda" pc også..

 

PC7BSCANDV3 FTW :w00t:

Endret av dannybe
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...