Gå til innhold

Yahoo Mail ut av beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har da hatt Yahoo mail i 10 år og kan ikke huske å ha sett noen advarsel om at det er en betaversjon. Mener dere virkelig at Yahoo mail ikke har vært offisielt lansert før?

9368407[/snapback]

 

Det er ikke selve mail tjenesten til Yahoo! som har vært beta. Det er nemlig Yahoo!s nye interface på webmailen. Kan minne litt om en online versjon av Outlook Express. Jeg har ikke brukt den selv, da den ikke er helt optimal i Opera.

Sjekket nå, og jeg får fortsatt bare beta versjonen, så må vel belage meg å vente i en 6 ukers tid vel.

Lenke til kommentar
Hvorfor bruke Yahoo-Mail når vi har Google-Mail :tease:

9369028[/snapback]

Integrert IM og SMS?

 

Synes dette er spennende, men ikke noe jeg ville kunne brukt selv. Det blir tråkt å jobbe i en nettleser med slike oppgaver. Særlig når de er vanskelig å integrere med andre løsninger (PIM).

Lenke til kommentar

Bruker Yahoo mail en del fra andre maskiner enn hjemme, men det er én ting som irriterer meg...

 

Jeg benytter Yahoo mail til å hente mail fra andre pop3 kontoer jeg har, og hver gang jeg sjekker de andre kontoene laster den ned alle meldinger som ligger der, selv om de er lastet ned til Yahoo mail fra før.

 

Jeg vil nemlig beholde en kopi på opprinnelig pop3 konto for å laste ned til PC hjemme.

 

I oppsettet for ekstern konto på Yahoo har jeg krysset av for kun å laste ned nye meldinger, men uansett laster den ned alle meldinger.

Dette fører til at jeg får flere kopier av meldingene, én kopi for hver gang jeg sjekker ekstern konto.

 

Er det flere som opplever dette?

 

Jeg har meldt fra til Yahoo om dette, men jeg har aldri fått noen tilbakemelding fra dem om saken. Hadde håpet at dette skulle bli fikset i løpet av beta-perioden, men så langt er problemet fremdeles der.

 

Kan nevne at dette fungerer utmerket hos Google mail, men det er noe med Google mail jeg ikke liker. Liker GUI hos Yahoo mye bedre og vil gjerne benytte denne.

Lenke til kommentar
Integrert IM og SMS?

Gmail kom vel med integrert IM lenge før Yahoo beta. Forøvrig er Yahoo sin irriterende, og jeg ser ingen måte å disable IM-funksjonen på, så den bruker tid på loade selv om mange brukere aldri benytter den :(

 

Yahoo Mail beta er ellers ganske fancy, men bruker for mye ressurser etter min mening. Helt umulig å benytte på eldre PCer, i motsetning til Gmail og andre webmailer.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Bruker Yahoo mail en del fra andre maskiner enn hjemme, men det er én ting som irriterer meg...

 

Jeg benytter Yahoo mail til å hente mail fra andre pop3 kontoer jeg har, og hver gang jeg sjekker de andre kontoene laster den ned alle meldinger som ligger der, selv om de er lastet ned til Yahoo mail fra før.

 

Jeg vil nemlig beholde en kopi på opprinnelig pop3 konto for å laste ned til PC hjemme.

 

I oppsettet for ekstern konto på Yahoo har jeg krysset av for kun å laste ned nye meldinger, men uansett laster den ned alle meldinger.

Dette fører til at jeg får flere kopier av meldingene, én kopi for hver gang jeg sjekker ekstern konto.

 

Er det flere som opplever dette?

 

Jeg har meldt fra til Yahoo om dette, men jeg har aldri fått noen tilbakemelding fra dem om saken. Hadde håpet at dette skulle bli fikset i løpet av beta-perioden, men så langt er problemet fremdeles der.

 

Kan nevne at dette fungerer utmerket hos Google mail, men det er noe med Google mail jeg ikke liker. Liker GUI hos Yahoo mye bedre og vil gjerne benytte denne.

9373254[/snapback]

Hei

Problemet du opplever er relatert til hvordan POP3 mail protokollen er bygd opp.

Du kan velge å la en kopi bli liggende igjen på server, men etter en gitt periode vil klient ikke kjenne igjen de gammle epostene som allerede lastetet ned og laste dem ned på nytt igjen.

 

Dette er ikke et problem direkte relatert til Yahoo, men noe du kan oppleve ved å bruke andre klienter/løsninger også. For å slippe problemet er det derfor anbefalt å ikke la en kopi bli liggende igjen på server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...