Gå til innhold

Nå kan iPhone ringe over Skype


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleier aldri å kritisere Amobil sine artikler, selv om mange andre hyler opp... Men skjønner ikke at det går an å skrive en artikkel om "endelig kan nordmenn ringe med Skype på iPhone". Telefonen er jo ikke engang i Norge!! Hadde det stått at "Nå kan iPhone brukes også til å ringe med Skype" hadde det vært en ok artikkel, med ordlyden som er nå så høres det ut som dette er noe nytt for nordmenn, men det gjelder jo liksom hele verden...

 

Og kjære Amobil...Spar oss for mer iPhone artikler, begynner å bli så lei av å høre om den. Skriv gjerne om den når/om den blir lansert i Norge, men ikke før.

Lenke til kommentar

Ordlyden var ikke ment til noe annet enn å beskrive at hvis du har en iPhone i Norge, kan du faktisk ringe med den. Var ment som en beskrivende overskrift og ingress, slik at de som er lei av iPhone ikke skal ha behov for å lese saken :)

 

Edit: Vi prøver forøvrig å holde oss til de iPhone-artiklene som er relevante, noe jeg vil påstå denne er. Det skjer mye på iPhone-fronten, og amerikanerne (for å skjære alle under én kam) hyller den til skyene - så den faller lett inn i nyhetsbildet.

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar

Hmmm, er det noen i Norge som har den da.... Vil likevel påstå at det er en dårlig valgt ordlyd, å skrive om en telefon som ikke finnes i Norge at den nå kan brukes med Skype for Nordmenn...

 

Skulle bare ønske det fantes ETT nettsted som ikke hev seg på hypen av denne telefonen... Skryt heller av produsenter som klarer å lansere telefoner i hele verden noenlunde samtidig, og ikke venter i måneder og år før de somler seg til å få den på "alle" markeder. iPhone har det tross alt vært hysteriske tilstander rundt siden minst to år før den ble lansert, noe som skulle tyde på at Apple burde hatt rikelig tid til å planlegge verdenslansering i stedet for bare US lansering.

 

Akkurat dette er jo også grunnen til det voldsomme hysteriet også i Norge, hadde den vært lansert her kunne vi endelig fått sluppet dette maset om en telefon som langt fra er så banebrytende som enkelte vil ha det til...

Lenke til kommentar
Hmmm, er det noen i Norge som har den da....

 

 

Jepp, vi er flere :-)

 

Og selv om den bare kan brukes på wifi her, så må jeg si at den er bare helt topp. Mye bedre enn jeg hadde trodd. Vanskelig å gi en saklig beskrivelse til hva som gjør den så bra, men det er rett og slett en helt ny opplevelse å bruke iPhone. Må prøves! Det som skuffer meg er at den må være nærmere mitt trådløse akesspunkt enn laptop'en min for å få inn signal. Mao. litt dårlig wifi antenne.

 

Sikkert noen som ikke kommer til å like den, men jeg anbefaler å prøve den før man danner seg sterke meninger i den ene eller andre retningen...

 

mvh

 

jl

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Et lite inspill rundt denne debatten om Iphone vs iPhone i Amobils artikler.

 

Dere er flinke å argumentere for å bruke korrekt norsk ved å skrive Iphone noe jeg syntes er flott, men da bør dere være konsekvente, for i denne artikkelen skriver dere iPhone gjentatte ganger og i overskriften.

Lenke til kommentar
Et lite inspill rundt denne debatten om Iphone vs iPhone i Amobils artikler.

 

Dere er flinke å argumentere for å bruke korrekt norsk ved å skrive Iphone noe jeg syntes er flott, men da bør dere være konsekvente, for i denne artikkelen skriver dere iPhone gjentatte ganger og i overskriften.

Jeg skjønner ikke dette jeg :no: Den heter jo iPhone. Hvorfor i h****** skal man fornorske alt mellom himmel og jord? :ermm: Merkenavnet er jo faktisk iPhone, ikke Iphone!!! Kan det være så vanskelig? Er det bare meg eller?..... :ohmy:

Lenke til kommentar

Angående Iphone eller iPhone er dette noe vi har hatt oppe diskusjoner rundt tidligere. Det hele handler om å gjøre forskjell på logo og navn i en tekst. De som markedsfører et produkt vil gjerne at vi setter logoen deres i teksten i størst mulig grad, slik at leserne legger merke til produktnavnene.

 

At Apple ønsker at selve logoen skal se slik ut: "iPhone" er vel helt greit, akkurat som at Amobil-logoen har liten (og oransje) a. En logo består dessuten ofte av tekst i forskjellige skrifttyper og -størrelser, så vel som tegninger.

 

Vi gjør det enkelt. Alle navn skrives med stor forbokstav, og vi tillater ikke logoer i tekstene våre. Dette gjør også at man slipper å senke lesehastigheten hver gang man kommer til et navn.

 

Tilbakemeldinger angående språket eller annet generelt bes postes her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=125

Lenke til kommentar
Angående Iphone eller iPhone er dette noe vi har hatt oppe diskusjoner rundt tidligere. Det hele handler om å gjøre forskjell på logo og navn i en tekst. De som markedsfører et produkt vil gjerne at vi setter logoen deres i teksten i størst mulig grad, slik at leserne legger merke til produktnavnene.

 

At Apple ønsker at selve logoen skal se slik ut: "iPhone" er vel helt greit, akkurat som at Amobil-logoen har liten (og oransje) a. En logo består dessuten ofte av tekst i forskjellige skrifttyper og -størrelser, så vel som tegninger.

 

Vi gjør det enkelt. Alle navn skrives med stor forbokstav, og vi tillater ikke logoer i tekstene våre. Dette gjør også at man slipper å senke lesehastigheten hver gang man kommer til et navn.

 

Tilbakemeldinger angående språket eller annet generelt bes postes her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=125

Okej... flott.... da skjønner jeg greia her på amobil.no, men jeg har fortsatt ikke sansen for denne fornorskingen av alt utenlandsk som dukker opp i gamlelandet, men den meningen er jo min egen da :D

Lenke til kommentar
Tilbakemeldinger angående språket eller annet generelt bes postes her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=125

 

Skal gjøre dette fra nå av, men det ironiske med ditt standardsvar i denne tråden er at dere har skrevet iPhone og ikke Iphone gjennom hele artikkelen. Så kan være greit at dere er konsekvente når dere velger å skrive produktnavn med stor bokstav, noe jeg forøvrig syntes er positivt dere gjør. ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...