Gå til innhold

KDE 4 beta 1 klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
jeg er i utgangspunktet skeptisk til slike utvidelses-pakker...har mang en gang brent meg på slikt. Men av samme grunn som tidligere, så ser det jo innbydende ut og ender med at jeg prøver...sukk.

9217352[/snapback]

Utvildelsespakker? KDE er ett av de to "standard" skrivebordsmiljøene til Linux, og følger med flere distribusjoner, for eksempel Kubuntu... Selvfølgelig, hvis en kun bruker ting som OpenBox, FVWM, Fluxbox, DWM o.l. vil kanskje KDE være en utvidelsespakke :p (evt. også hvis en av en eller annen rar grunn ikke bruker X på sin skrivebordspc...)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det har vært snakk om å porte KDE over til windows, nå som QT4 finnes i en fri versjon til windows(?). Men så vidt jeg husker var dette på det nåværende tidspunkt begrenset til å porte over kdelibs slik at forskjellige applikasjoner kan kjøre på Windows. Er ikke 100% om det var planer om å porte over hele skrivebordmiljøet også... Fant dessverre ingen relevante(nye) artikler om dette på strak arm.

 

EDIT: Fant side om KDE til windows

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
doh. . fikk ikke med meg at dette var til linux :p    fikk så lyst på det skrivebordet .. det så .. pent ut =P

9217877[/snapback]

 

 

Det er bare å laste ned å prøve det. Det er på en livecd, dvs at den ikke skriver noe til harddisken din. Den er helt trygg å bruke.

 

Det du må være obs på er at dette er beta og dermed ustabilt.

Lenke til kommentar
Det har vært snakk om å porte KDE over til windows, nå som QT4 finnes i en fri versjon til windows(?). Men så vidt jeg husker var dette på det nåværende tidspunkt begrenset til å porte over kdelibs slik at forskjellige applikasjoner kan kjøre på Windows. Er ikke 100% om det var planer om å porte over hele skrivebordmiljøet også... Fant dessverre ingen relevante(nye) artikler om dette på strak arm.

 

EDIT: Fant side om KDE til windows

9217973[/snapback]

 

Har aldri vært noen planer om å porte hele skrivebordet, bare kdelibs slik at programmer som Amarok og Ktorrent kan kjøre i Mac og Windows...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Det har vært snakk om å porte KDE over til windows, nå som QT4 finnes i en fri versjon til windows(?). Men så vidt jeg husker var dette på det nåværende tidspunkt begrenset til å porte over kdelibs slik at forskjellige applikasjoner kan kjøre på Windows. Er ikke 100% om det var planer om å porte over hele skrivebordmiljøet også... Fant dessverre ingen relevante(nye) artikler om dette på strak arm.

 

EDIT: Fant side om KDE til windows

9217973[/snapback]

 

Har aldri vært noen planer om å porte hele skrivebordet, bare kdelibs slik at programmer som Amarok og Ktorrent kan kjøre i Mac og Windows...

9218300[/snapback]

Vel, en har alltids KDE for cygwin, selv om dette er noe utdatert nå som KDElibs finnes til windows... Men det er selvfølgelig begrenset hvor mange som har interesse av hele KDE til windows.

 

EDIT: Det skal selvfølgelig noteres at en Cygwin port ikke akkurat er ekvivalent med en Windows port... Men fortsatt morsomt at noen har tatt seg bryet med å porte det til Cygwin...

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Flere nyheter om fremgangen med kde4 for de som er interessert:

http://www.googlesyndicatedsearch.com/u/do...de+4&btnG=S%F8k

 

Personlig er dette favorittnyheten min: http://dot.kde.org/1179921215/

Er kanskje dette området Kde og Gnome er/har vært mest forskjellig. I det ene ytterpunktet har du kde der du kan stille latterlig detaljerte ting, mens i Gnome knapt lar deg stille en ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...