Gå til innhold

Super Talent med på DDR3-leken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står en faktaboks i denne artikkelen.

 

Litt om latency (forsinkelse)

 

Hva blir den effektive forsinkelsen til en minnemodul? Det er mer enn bare CAS-tallet som er avgjørende - frekvensen modulen opererer på spiller også i høyeste grad inn.

 

Latency målt i tid (nanosekunder) =

 

2000 * latency målt i antall klokkesykluser / dataraten målt i effektive MHz

 

Noen eksempler:

DDR-400 CL2: 2000 * 2 / 400 = 10

DDR2-800 CL4: 2000 * 4 / 800 = 10

DDR3-1066 CL7: 2000 * 7 / 1066 = 13,1

Lenke til kommentar

DDR3 flyr jo unna, rekker jo knapt å lese om en produsent som har det råeste på markedet før det kommer en annen produsent og bare.....HEEEY vi har enda råere.

 

Med denne farten så må vel den DDR3 hastigheten som matcher beste DDR2 hastighet også matche priser snart? Jeg mener DDR3 har vel passert DDR2 en del nå.

 

Men er disse hastigheten overkill for oss "normale"? Synes det er så mange tråder hvor folk spør om hvor bra hastighet de trenger på minnet sitt. Og stort sett så er svarene DDR2 800MHz. Alt over er overkill, bortsett fra de som klokker så det synger.

 

Jeg har ikke mye peiling på disse forholdene her, så derfor spør jeg ;) Finnes det i dag noen cpu som under normale omstendigheter klarer og holde følge? (vet ikke om dette blir riktig formulert, men...)

 

Eller la meg spørre på en annen måte, hvis jeg hadde kjøpt meg den RÅESTE intel 4 kjerner cpu'n og et hk med støtte for DDR3, hva hadde blitt anbefalt da? Ser ikke for meg at svarene hadde blitt: KJØP Super Talent 1866MHz brikkene :shrug:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...