Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, flott program som jeg har tenkt å teste, men at "Nå er GPS gratis" er jeg ikke helt enig i...

 

Det må jo selvsagt datatrafikk til for å laste ned kart og annen informasjon til telefonen, så det kan bli potensielt ganske dyrt for den uinnvidde hvis man kjører Amaze i full pupp-modus med kart og greier UTEN å ha f.eks. NetCom Connect tilknyttet abonnementet sitt.

 

Anbefaler at dere skriver et lite tillegg til denne artikkelen som påpeker at det er PROGRAMMET som er gratis - ikke bruken ;)

 

Og helt til slutt kan dere jo også nevne at Amaze selv sier noe om hvordan man kan spare penger når man bruker programmet ved å aktivere Economy-mode. Ingen kart - bare piler. Funker bra det!

Lenke til kommentar

Driver faktisk å tester dette programmet i disse dager selv. Fungerer overraskende bra til å være et gratisprogram. Det er mye enklere og mye mer brukervennlig en for eksempel Nav4all. Men det er kanskje en overdrivelse å si at alle kan bruke det. Foreløbig er det kun støtte for Nokia og Sony Ericsson og noen Motorolatelefoner. Jeg har ikke klart å få det til å fungere på en WinMobile telefon.

 

Skulle gjerne hatt programmet på min HTC S710 da denne har mye større skjerm en SE W850.

 

Men som sagt fungerer programmet overraskende bra. Det eneste jeg har å utsette på det per i dag er at programmet kanskje roter litt med adresser; Noen ganger vil den bare finne enden av gata og ikke husnummer.

 

Programmet finner selv alternative ruter dersom du skulle finne på å avvike fra ruten din. Og dersom du er i nærheten av destinsajonen og du avviker fra fåreslått rute vises bare en pil som peker i tetning av destinasjonen med avstand. Fungerer egentlig greit!

 

Men jeg skulle gjerne hørt om det var noen som har fått programmet til å fungere på en WinMobile 6 telefon!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Savner kanskje ein litt større test av j2me midlet som fungerer som ein slags GPS-navigatør på mobiltelefoner.Det finnes som tidligere nemnt i denne tråden nav4all men,om ein søker litt rundt på weben så finner ein andre dømer på gratis j2me midleter som gjer det samme som den som er nemnt i denne artikklen.Gjerne med anbefalinger i kva skjerm størrelse/oppløsning ein må opp i for å få ein god og brukbar erstatter for ein egen GPS-Navigasjonsenhet som selges for bil/turer i skog og mark.I tillegg savner eg det som også er påpeikt i denne tråden ein påminnelse om at ein må betale for datatrafikken og at det kan være ein fordel om ein har fastpris på denne tenesten og eventuelt kva operatør som til byr det beste tilbudet på denne delen av mobilkostnadene.Kanskje også for bruk i land utenfor Norge/Norden.Da det kan være aktuelt for folk bruke desse programmene for bilferie i sommer.

 

Men,no er eg kanskje litt litt pirkete og storforlangene siden det er så nydelig vær å være ute i og om ein har mulighet så burde ein bruke tida til avspassering/ferie om ein har mulighet for det.

 

Og,ja eg veit at ein kan sjekke ulike opperatører og deires priser sjølv.Men,det begynner å bli ein del tilbydere etter kvart.

 

Ein mulighet for folk er å kunne ha ein dobbel-sim kort " funksjon" i mobiltelefonen sin og brukt den billigaste for fast datatrafikk dei gangene ein hadde bruk for GPS i bil eller i marka/fjellet.Det finst ulike modeller og typer å få tak i på nettet til litt ulike mobiltelefoner.Noen er universale og noen er tilpasset ein bestemt type mobiler.

 

Bare nokre av mine tanker før eg skal på jobb,innendørs i fineværet.

Lenke til kommentar

Litt merkelig, men..

amAze currently support handsets with external bluetooth GPS (Handsets with internally integrated GPS will be added soon), so your handset should support bluetooth connection via its Java platform. Most of the new handsets already support it except a few models

 

Testet det såvidt med min N95 nå (innebygget gps-mottaker), og det ser ut til å fungere fint..

Lenke til kommentar

Hei!

 

Nå har jeg ikke fått muligheten til å prøve dette programmet ut. Men det virker iallefall som at det er mye enklere enn det som er innebygd i N95. Jeg får snart en N95, og har lyst til å benytte meg av dette programmet. Men er det sånn at man laster ned kartene først, eller lastes kartene ned underveis? Det ville vel vært mye mer "gratis" om man kunne laste ned kartene før man reiste?

Lenke til kommentar
Synes det er et kjempebra program... Enormt ::: 6 fra meg !

Jeg har prøvd det på N95 og N73 ME og funket utrolig bra på begge telefonene. Blir spennede å se om flere programmer for gps og mye annet kommer med tiden.

8817910[/snapback]

 

Hvordan får man programmen fra og hvorfra laster dere det ned fra?

Lenke til kommentar
Joda, flott program som jeg har tenkt å teste, men at "Nå er GPS gratis" er jeg ikke helt enig i...

 

Det må jo selvsagt datatrafikk til for å laste ned kart og annen informasjon til telefonen, så det kan bli potensielt ganske dyrt for den uinnvidde hvis man kjører Amaze i full pupp-modus med kart og greier UTEN å ha f.eks. NetCom Connect tilknyttet abonnementet sitt.

8810933[/snapback]

 

Sant nok, og datatrafikk er jo svindyrt, så mange kan få seg en negativ a-ha opplevelse der.

Dog har jeg WiFi på min mobil, å laster ned alt jeg trenger før jeg drar. Og da er jo alt gratis :)

 

Men for folk flest, så er det ikke helt gratis nei.

Er som når folk sier forskjellige msn-klienter til mobilen er gratis, er jo ikke det når du betaler penger vært sekund du benytter det på grunn av nødvendig datatrafikk..

Lenke til kommentar
Sant nok, og datatrafikk er jo svindyrt, så mange kan få seg en negativ a-ha opplevelse der.

Dog har jeg WiFi på min mobil, å laster ned alt jeg trenger før jeg drar. Og da er jo alt gratis :)

8877401[/snapback]

Det var det jeg spurte om over. Det er altså mulig? Å laste ned kart på WiFi hjemme, før man reiser. Og da er alt lagret så man slipper å betale for datatrafikk når man er ute og reiser?

Lenke til kommentar
Sant nok, og datatrafikk er jo svindyrt, så mange kan få seg en negativ a-ha opplevelse der.

Dog har jeg WiFi på min mobil, å laster ned alt jeg trenger før jeg drar. Og da er jo alt gratis :)

8877401[/snapback]

Det var det jeg spurte om over. Det er altså mulig? Å laste ned kart på WiFi hjemme, før man reiser. Og da er alt lagret så man slipper å betale for datatrafikk når man er ute og reiser?

8877610[/snapback]

 

Ja, all nødvendig informasjon skal kunne bli lagret på minnekortet ditt, hvert fall med navigasjons programmet ifra Nokia på en N95. :)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...