Gå til innhold

Flere gratisminutter fra Ipea


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan rett og slett ikke forstå dette. Hvordan kan Ipea ha så lave priser. Hvis jeg ringer mindre enn 142 minutter i måneden, og sender mindre enn 99 meldinger, da tjener de vel ingenting på meg, med mindre jeg bruker telefonsvarer, datatrafikk eller liknende? Jeg sender litt under 100 meldinger i måneden og ringer under 142 minutter i måneden. Datatrafikken går via W-LAN, så det eneste jeg da måtte betale, er 40 kroner for tvillingsim? Det høres for godt ut til å være sant ... ;)

Lenke til kommentar
Jeg kan rett og slett ikke forstå dette. Hvordan kan Ipea ha så lave priser. Hvis jeg ringer mindre enn 142 minutter i måneden, og sender mindre enn 99 meldinger, da tjener de vel ingenting på meg, med mindre jeg bruker telefonsvarer, datatrafikk eller liknende? Jeg sender litt under 100 meldinger i måneden og ringer under 142 minutter i måneden. Datatrafikken går via W-LAN, så det eneste jeg da måtte betale, er 40 kroner for tvillingsim? Det høres for godt ut til å være sant ... ;)

8796954[/snapback]

 

Du som kunde har en verdi i seg selv, uansett om de taper penger på deg akkurat nå. Jeg vil hvertfall tro at tanken deres er å bygge opp en kundemasse som de ønsker å tjene penger på på sikt.

 

Med ditt "begrensede" forbruk er du nok ikke noen ønskekunde, mens de nok tjener gode penger på andre. Folk har en tendens til å se seg blinde på priser kun for samtaler og SMS, mens fremtiden sannsynligvis ligger i datatrafikk. Og for datatrafikk er Ipea, såvidt jeg kan se, 30% dyrere enn mitt kontantkort. Med stadig bedre telefoner og nye tjenester på vei gjelder det å ha en stor kundemasse i det også Hvermansen tar i bruk disse.

 

Som et lite apropos. Jeg skal snart på ferie. Jeg sjekket ut hva det ville koste meg å anskaffe meg et kontantkort der jeg skal for å bruke de dagene. Først og fremst for datatrafikk. Kom frem til 3-6 kr pr MB litt avhengig av når det er på døgnet. Ipea tar 13 kr.

Lenke til kommentar

Det er mye riktig i det Knutaj skriver. Du som kunde har en verdi med en gang selskapet bestemmer seg for å selge kundene sine til en konkurrent. Dette har skjedd utallige ganger tidligere. Bare se på Sense som ble solgt til Chess. Eller Chess som igjen ble solgt til TeliaSonera. Mobiloperatørens verdi settes bl.a på bakgrunn av antall kunder.

 

Utfra det jeg kan se, tilbyr IPEA kun mobiltelefoni. Da er det ingen tvil om at de taper penger på å gi bort ringeminutter og SMS. De kan ikke hente inn igjen disse pengene fra annen virksomhet slik som f.eks. One Call kan gjøre. Med mindre IPEA har et ess i ermet er det ganske sannsynlig at de er ute etter å kapre en stor kundemasse så raskt som mulig, for så å selge seg ut og ta ut en kortsiktig gevinst.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Ipea tilbyr også bredbånds-telefoni...

 

Når det gjelder de kundene som normalt ringer under 142 min og 99 sms, så er det fort å få økt forbruk når noe blir gratis...

 

 

Og btw...

Er det noen som vet om Ipea og/eller One Call har noen form for tjeneste der man kan sjekke hvor mye gratis tid/sms man har igjen?

Lenke til kommentar
Ipea tilbyr også bredbånds-telefoni...

 

Det var jeg ikke klar over.

 

Og btw...

Er det noen som vet om Ipea og/eller One Call har noen form for tjeneste der man kan sjekke hvor mye gratis tid/sms man har igjen?

8797979[/snapback]

 

Vet at One Call ikke har det. Man får opp en komplett oversikt over hver eneste samtale, sms og datatrafikk men man må selv regne ut hvor mye det blir til sammen.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Vet at One Call ikke har det. Man får opp en komplett oversikt over hver eneste samtale, sms og datatrafikk men man må selv regne ut hvor mye det blir til sammen.

 

Man trenger ikke selv å regne ut hvor mye det blir dersom man trykker på "Ufakturert" og "Trykk her for å laste ned PDF fil" under "Mine Sider" Da får man opp beløp og antall. :thumbup:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...