Gå til innhold

media pc, laget fra en kamel komode sak


Anbefalte innlegg

Vel sitter her med planer om å lage en media pc av en komode sak jeg har her. Blir ikke noe fancy saker. her er første utkast av hva jeg har tengt meg.

 

en liten lcd skjerm som skal fungere som en slags fjernkontrol av systemet (som skal kjøre media portal)

 

har tengt å bruke denne http://www.lilliput.cn/889GL-80NP.HTML men finner ingen som selger den, tar gjerne i mot andre forslag. Jeg vil helst at skjermen skal være så lite fancy som mulig, men må ha tuch screen.

 

skjermen vil jeg at skal vippe opp fra et hull i bordet, aner ikke hvordan jeg skal ordne det. Men jeg finner vel på noe.

 

Her er en render av hva jeg har tengt på.

post-866-1178675657_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thermaltake har en 5,25 bay uttrekkbar touchscreen laget for Mozart TX serien. Kanskje du kan bruke den?

 

Link

 

skjermen vil jeg at skal vippe opp fra et hull i bordet, aner ikke hvordan jeg skal ordne det. Men jeg finner vel på noe.

 

Her er en render av hva jeg har tengt på.

8570463[/snapback]

 

Da har du jo løst det problemet også egentlig. Kanskje litt i overkant av hva du hadde tenkt å betale, men likevel...

Lenke til kommentar
har tengt å bruke denne http://www.lilliput.cn/889GL-80NP.HTML men finner ingen som selger den, tar gjerne i mot andre forslag. Jeg vil helst at skjermen skal være så lite fancy som mulig, men må ha tuch screen.

Komplett har flere lilliputskjermer med touch:

Lilliput 10"

Lilliput 8"

 

Hva med å kjøpe en rimeligere skjerm uten touch, og f.eks. bruke fjernkontroll?

 

Hvilket os har du tenkt å kjøre?

 

Lykke til, fin render også forresten :)

Lenke til kommentar
Bare vifter på den ene siden blir ikke bra. Det må være gjennomtrekk ... Du kan ha vifter bare på den ene siden, men da må det være noen form for netting på andre siden slik at luften slipper ut ...

 

Goscinny ;)

8692588[/snapback]

joda..var nesten så jeg ville gjøre noe sånt jeg og nå :p netting på begge sidene, så 4stk 250mm vifter bak, evt. 6 om et blir plass og 2 eller 4 stk. framme..og mange 120mm vifter oppå :D hadde blitt rått, så mala kommoden gjennomsiktig svart..så du ser treverket igjennom..hadde blitt :love:

Lenke til kommentar

noen som vet hva jeg kan bruke til å feste hardiser? en annen ting, hvis jeg lar hk stå sån at lyd utganger, usb osv står mot en åpning så må jeg jo ha skjermkorter den veien også. Men kabel mellom skjerm og skjermkort vil jeg egentelig ha internt, siden sjermen jo blir intern. Hvordan løser jeg dette?

 

Btw takk for svar, blir nokk en del vifter her og der ja.

Endret av zoneman
Lenke til kommentar

Det enkleste er jo da å lage et hull slik at kabelen går inn i kassa igjen. Du kan vel begynne å lodde og slikt, men det tørr ikke jeg :p Hva slags skjerm er det? Håper det er LCD, om ikke må du ha masse vifter, ja!

 

Når begynner arbeidet?

 

ENDRET: Til harddiskfeste kan du enten bruke noe fra et gammelt kabinett, eller kjøpe slike beslag de har på clasern, biltema og trelastbutikker. De platene med masse hull i du kan bruke til å skøte sammen plank med. Brukt mye i takstoler, f.eks. Skjønner du hva jeg mener? Hvis ikke er det bare å si ifra, så skal jeg finne noen lenker :)

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
noen som vet hva jeg kan bruke til å feste hardiser? en annen ting, hvis jeg lar hk stå sån at lyd utganger, usb osv står mot en åpning så må jeg jo ha skjermkorter den veien også. Men kabel mellom skjerm og skjermkort vil jeg egentelig ha internt, siden sjermen jo blir intern. Hvordan løser jeg dette?

 

Btw takk for svar, blir nokk en del vifter her og der ja.

8736715[/snapback]

Patentbånd er en rimelig og bra måte å feste harddisker på.

Hva med å ha hk montert internt, bruke trådløst tastatur/mus (hvis du i det hele skal ha det), og lodde sammen en enkel skjøteledning til lyd. Ser ikke helt behovet for å ha tilgang til hele bakpanelet? Siden den sikkert vil bli temmelig stasjonær, kan du jo bare lage et diskre hull i bunnen som du smetter lydkabelen bort til forsterkeren med? Du kan jo også modde en usb hub hvis du endelig vil ha usb på utsiden.

Hvilken hardware skal du bruke? Siden det er såpass stor luftmengde i skapet vil det ta lang tid før det vil overopphete, hvis du ikke har en voldsom cpu eller masse harddisker selvfølgelig. Ville trodd at en enkelt 120mm vifte som suger luft ut bak, og hull til friskluft i bunnen skulle gjøre susen så lenge du sørger for å holde det støvfritt i kjøleribber o.l.?

Lenke til kommentar
Det enkleste er jo da å lage et hull slik at kabelen går inn i kassa igjen. Du kan vel begynne å lodde og slikt, men det tørr ikke jeg :p Hva slags skjerm er det? Håper det er LCD, om ikke må du ha masse vifter, ja!

 

Når begynner arbeidet?

 

ENDRET: Til harddiskfeste kan du enten bruke noe fra et gammelt kabinett, eller kjøpe slike beslag de har på clasern, biltema og trelastbutikker. De platene med masse hull i du kan bruke til å skøte sammen plank med. Brukt mye i takstoler, f.eks. Skjønner du hva jeg mener? Hvis ikke er det bare å si ifra, så skal jeg finne noen lenker :)

 

Goscinny ;)

8739456[/snapback]

 

 

 

Det Goscinny mener heter BMF beslag;)

Endret av EspN_1985
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...