Gå til innhold

Creative Zen Stone og Zen Stone Plus tråden!


Anbefalte innlegg

Creative Zen Stone og Stone Plus

 

Creative her kommet med en Shuffle konkurent, og den koster bare 264 kr!

 

Prisguide

Trykk på bilde for laveste pris for Creative Zen Stone

prod16424_hdr_1_6_1.jpg

 

Trykk på bilde for laveste pris for Creatve Zen Stone Plus Den koster bare 465kr.

main-prod16696_1_61.jpg

 

 

Hvorfor velge Zen Stone istedenfor Ipod shuffle?

- Slipper eget program for å overføre filer. (Men kan synkroniseres med WinAmp, WMP 11 og Creative's egen software.

- Koster under halvparten (264kr mot shuffle som koster 699kr)

- Trenger ikke docking for å overføre sanger, bare vanlig usb-mini ledning

 

Zen Stone Plus har i tillegg:

- Radio

- Diktafon

- Skjerm

- Equalizer

- Stoppeklokke og klokke

- 2GB minne (Zen stone har 1GB)

 

Spesifikasjoner

 

 

 

post-128279-1180551807_thumb.gif Driverløs spiller.

post-128279-1180551797_thumb.gif Sentralt plasserte knapper for å styre musikken.

post-128279-1180551710_thumb.gif 10 timers musikkspille tid, og lades gjennom vanlig USB-mini ledning. Tar mellom 2 og 3 timer å lade den helt full.

post-128279-1180551785_thumb.gif Velg avspillings metode: sangene i rekkefølgen som de er på spilleren, tilfeldig sang eller du kan bruke knappen til å hoppe over mapper på spilleren.

post-128279-1180551775_thumb.gif LED-indikator som viser batteri status, og om spilleren er slått på.

Plus har i tillegg:

lcd_icon.gif 64 x 64 OLED Skjerm.

radio_icon.gifRadio

mic_icon.gifMikrofon med karaokefunksjon.

time2_icon.gifStoppeklokke og klokke.

 

Zen stone

Lagringsplass: 1GB

Spilletid: 10 timer

Vekt: 18,5 gram

Fysisk størrelse: 53,7 x 35,3 x 12,8 mm(BxHxD)

Støtter: MP3, WMA, Audible

Tilkobling: Standard mini-USB-forbindelse

 

Mp3 - avspilling:

Signalstøyfrekvens: opp til 90 dB

Kanalseparasjon: opp til 65 dB

Frekvensgang: 20 Hz til 20 kHz

Harmonisk forvrengningseffekt: <0,1 %·

 

 

Zen Stone Plus

Lagringsplass: 2GB

Spilletid: 9,5 timer

Vekt: 21,0 gram

Fysisk størrelse: 55.6 x 35.4 x 12.8 mm(BxHxD)

Støtter: MP3, WMA, Audible og WMDRM 9

Tilkobling: Standard mini-USB-forbindelse

Skjerm: OLED 64 x 64

Equalizer: ja

Stemmeopptak: Ja, Tale (via innebygd mikrofon): IMA-ADPCM (8 kHz, 4-bits mono) med karaoke-funksjon.

Radio: 32 FM stasjoner

Stoppeklokke og klokke.

Programmerbar hurtig-knapp.

 

MP3-avspilling:

- Signalstøyfrekvens: opp til 90 dB

- Kanalseparasjon: opp til 60 dB

- Frekvensgang: 20 Hz ~ 20 kHz

- Harmonisk forvrengningseffekt: <0,1 %

 

 

Bilder

 

Zen Stone

Zen_Stone_Black.jpgZen_Stone_White.jpgZen_Stone_Green.jpg

Zen_Stone_Red.jpgZen_Stone_Pink.jpgZen_Stone_Blue.jpg

 

Zen Stone Plus

ZEN_STONE_PLUS_White_L.jpgZEN_STONE_PLUS_Green_L.jpgZEN_STONE_PLUS_Pink_L.jpg

ZEN_STONE_PLUS_Red_L.jpgZEN_STONE_PLUS_Blue_L.jpgZEN_STONE_PLUS_Black_L.jpg

 

Store bilder

 

 

Zen_Stone_Black.jpg

Zen_Stone_Black_1.jpg

Zen_Stone_Black_EP.jpg

Zen_Stone_Top.jpg

Zen_Stone_Bottom.jpg

Zen_Stone_Black_Back.jpg

 

 

 

 

Omtaler:

 

Monsse sin test av spilleren

 

Bruk:

Den er veldig lett og bruke, trenger ikke se på den lengre for å vite nøyaktig hva jeg trykker på og hvordan den reagerer på det. Har god oversikt over musikken og mappene (mentalt altså) siden det ikke er skjerm på den. Men så har ikke jeg fyllt den til randen enda.. Var forresten lett å koble til PC (win XP) og Creative sitt program så ut til å funke bra også.. Prøvde det bare såvidt..

 

Lyd:

Liten klikkelyd når du skifter sang og dårlig headset som følger med. Jeg kobla til mine ScullCandy Icon etter 2 minutter med orginalheadset, og er storfornøyd. Kan definitivt spille høyt nok! Så også at du kan sette passordbeskyttet maxvolum hvis du bruker Creative sin software (jeg gidder ikke, men kul funksjon). Kan virke som den er vanskelig å spille skikkelig lavt med (på senga fr.eks), men den er vel ikke lagd for det heller?

 

Looks:

Fikk nok oppmerksomhet hos jentene på jobben iallefall.. Er skikkelig liten og kul! Kan lukke hånda helt rundt den, og passer godt i bukselommer og hettegenserlommer. Fordel å koble den til stort headset så du ikke roter den bort tongue.gif Fryktet at den kunne se "billig" ut, men ser shiny ut..

 

Pris:

Nevnte prisen for en på jobben, og da trodde han automatisk det var et billig dritmerke.. Jeg sa det var Creative, og han ble overrasket. Så prisen er ikke noe å klage på iallefall smile.gif

 

En ganske ukritisk rapport fra en fornøyd Zen Stone-eier..

Har den i sort forresten, var eneste som var inne der jeg kjøpte den..

 

 

 

 

Sarge sin omtale av Stone Plus

 

 

Jeg har lenge hatt inne bestilling på Zen Stone Plus hos en forhandler som har vært rammet av Creatives leveringsproblemer/vrangvilje på dette produktet. Men jeg fikk endelig min sorte utgave (jippi smile.gif ), mens lime-utgaven fortsatt står i restordre. Jeg måtte for øvrig klage litt før jeg fikk dem (stretto.no) til å splitte ordren og selv ta pakke-/portobelastningen for dette.

 

Nå har jeg altså fått den, og jeg er littegranne imponert, faktisk. Det er litt uvant brukergrensesnitt i starten, men man venner seg fort til det. Og når man kommer inn i det er det masse funksjonalitet pakket inn i denne lille rakkeren.

Jeg var litt avventende til hvordan låsingen av tastene skulle fungere, men synes ikke det var så vanskelig (litt blaing i menyoverskrivftene, men valget for låsing ligger på eget toppnivå i menystrukturen). Dessuten har jeg ruslet litt rundt med spilleren og har vel ikke opplevd at tastene trykkes inn så lett.

Har også kjøpt et beskyttende silikontrekk med klips, og det gjør at knappene er enda litt bedre beskyttet mot uventede trykk.

USB 2.0-overføringen går også greit raskt, men jeg brukte noen minutter på å fylle opp rundt 1Gb på den. Synes ihvertfall ikke den oppleves som tregere enn andre USB-enheter jeg har.

 

Bruker Koss Porta Pro på den, og synes lydkvaliteten er meget god. Har ikke forsøkt de medfølgende proppene. Til jogging har jeg et par Koss The Plug. Regner med at det skal låte bra også.

 

For øvrig vil jeg anbefale at man laster ned "Creative Media Lite" som er Creatives program for å overføre musikk til spilleren. Den viktigste grunnen er imidlertid at man sammen med denne også får autosjekk etter firmware-oppgraderinger. Og, ja, det er allerede kommet en... wink.gif

 

Et lite spark likevel til Creative som ikke leverer skikkelig til nettbutikkene i Norge. Virker som de prioriterer sin egen nettbutikk foran konkurrentene når de har leveringsproblemer. Det er dårlig nytt for oss i Norge, for det betyr at vi enten må vente eller betale dyre fortollingsgebyrer på toppen av Creatives allerede relativt høye priser.

 

 

Captain Ødegård sin Wooden Stone

 

Amobil.no

PC Mag

www.anythingbutipod.com/

Dinside

ITpro

terning5.gif

 

Tilbehør

 

main-prod16581_1_61.jpg

Armbånd 100kr på psdata.no

 

main-prod16573_1_61.jpg

Siliconskin fra 70kr på psdata.no

 

main-prod16579_1_61.jpg

Nøkkelring

 

main-prod16725_1_61.jpg

Zen Stone Travel Speakers. Disse kommer i Juli og jeg tror den vil koste mellom 250kr og 300kr. Link

 

Creative sitt tilbehør til Stone.

 

 

 

 

Videoer

 

 

 

 

 

 

Denne tråden kommer til å bli oppdatert flere ganger. (Se listen under for så hvilke endringer som jeg har gjort)

 

 

- Har lagt til link til billigste pris(trykk på 279kr lengre oppe i tråden) 04.05.07

- Har lagt til tilbehør. 05.05.07

- Lagt til spoilere

- Oppdatert pris. Bare 279Kr! 15.05.07

- Lag til en link til en ny omtale. 15.05.07

- Har endret navnet på tråden 24.05.07

- Har lagt Monsse sin omtale til i første post 26.05.07

- Har lagt til noen små bilder som representerer noen av funksjonene til spilleren 30.05.07

- Lagt til en Zip-fil med bildene, bare med lavere oppløsning etter ønske fra Rakib 30.05.07

- Har lagt til dinside.no sin test av Creative Zen Stone 31.05.07

- Har laget noen avatarer helt nederst i posten for de som vil ha en Zen-avatar. (ps. Bare send meg et bilde hvis du vil jeg skal koprimere det til en avatar)

- Har lagt til noen Videoer fra Youtube.com 13.06.07

- Lagt til "accessories-bilde" og Creative Zen Stone Travel Speakers.

- Har lagt til link til Crative.no sin webshop som innholder mye tilbehør til Zen Stone. Link

Har lagt til Itpro sin test Link 19.06.07

- Har lagt til Creative Zen stone Plus :) 21.06.07

- Har lagt til Creative Zen Stone Plus i Prisguide.no 30.06.07

- Har lagt til Captain Ødegård sin Wooden Zen Stone 22.08.07

- Har lagt til Sarge sin omtale 22.08.07

 

 

 

Takk til:

Monsse

Trynemjoel

Jobra1

Sarge

Captain Ødegård

 

Bare send en PM-hvis det er noe dere lurer på, eller vil at jeg skal skrive, endre på eller fjerne

post-128279-1180769226_thumb.jpg

post-128279-1180769246_thumb.jpg

post-128279-1180769262_thumb.jpg

post-128279-1180769281_thumb.jpg

post-128279-1180769301_thumb.jpg

post-128279-1180769317_thumb.jpg

post-128279-1180769333_thumb.jpg

post-128279-1180769353_thumb.jpg

post-128279-1180769370_thumb.jpg

post-128279-1180769384_thumb.jpg

post-128279-1180769415_thumb.jpg

post-128279-1180769449_thumb.jpg

post-128279-1180769469_thumb.jpg

post-128279-1181805500_thumb.jpg

Endret av SRD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nye her er at det ikke tas blodpris for en liten dings med fem knapper på. :p Uansett, de færreste er faktisk originale, og Creative har da kommet med mye nytt selv, som andre har kopiert. Og jeg tror folk godt kan tippe hvilket firma som fikset litt på ideen med harddiskbasert spiller.

Lenke til kommentar
Det var bare så jæve**g kopi av Shuffle da! Tastene sitter på samme sted også.

Men den var pen. Men kom opp med noe nytt Creative! Ikke bare kopier alt og alle!

 

Mvh Fat_Board

8532756[/snapback]

 

Er det noe negativt da? Apple har jo kopiert meny-systemet til Creative, og da er jo det helt greit at Creative kopierer utseende :p

 

Nå er den lagt til i pris listene på flere netbutikker

Endret av SRD
Lenke til kommentar

Det er vell ikke noen her som har Nano som har lyst til å bytte imot en 30GIG video Ipod :p, stress å ha en svær en i lomma når man jogger:p

 

 

men jeg kan jo alltids kjøpe meg Creative sin mp3spillrt..

Endret av gatebarn
Lenke til kommentar
heh ikke glem at apple kopierte mobiblu først, bare uten skjerm ;)

skal ha meg en slik en, og nøkkelringveska.

8540505[/snapback]

 

Synes det er kjempe bra at folk kjøper andre mp3-spillere enn Ipod! Forsett med det. :thumbup:

 

Tror spiller kommer på lager rundt 18. mai!

Lenke til kommentar
hmm.. er det innebygd ørepropper?, fra den vinkelen så ser det ut som det er innebygd:p altsp at du kan bare dra de ut^^

8542809[/snapback]

Nei tror ikke det. Den har en vanlig 3,5mm plug til headset.

 

Nå har jeg lagt tråden din SRD ut på mac1.no sitt Ipod-forum (bare for å se hvordan de reagere på at Creative knuser apple:P )!

 

Link

8544302[/snapback]

Hehe.

Ser faktisk som om flere fra "iPod gjengen" likte denne spilleren, det kan jo bare bety at Creative har laget et godt produkt igjen!

 

Kanskje jeg må ha meg en sånn en og bruke i alpinbakken :hmm:

Men nok en gang, pent produkt til en god pris fra creative...

8547074[/snapback]

Helt enig.

Tror denne spilleren er perfekt til å ha med på diverse aktiviter. Og trenger ikke å være så redd for at den skal gå i stykker, siden den er så billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...