Gå til innhold

Firefox 3 beta slippes i juli


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Planlegger å lansere ja, vel tipper den blir utsatt. Det er som regel slik..

 

Får håpe denne inneholder minimalt med bug's og ikke et altfor endret design.

8502880[/snapback]

 

Nå var det ikke snakk om den ferdige versjonen da, men en BETA som garantert kommer til å inneholde flere bugs og de slipper den allikevel. Så det nok gode muligheter for at den kommer i juli, men det er jo ikke den ferdige versjonen da, så du må nok vente en stund lenger...

 

Designet forblir nok mer eller mindre det samme tipper jeg, med noen unntak da som f.eks bokmerkene.

Jeg er egentlig mest interessert i hva som skjer under lokket jeg da. Særlig med den nye Gecko som skal bruke Cairo til å "tegne" opp websidene. Vil jo bringe mange fordeler som f.eks direkte PDF-lagring og utnyttelse av OpenGL for raskere "opptegning" for de med bra grafikk-kort, samt klarere fonter.

Vet ikke om alt kommer på plass til 3.0 men de legger vertfall grunnlaget for kommende versjoner :)

Lenke til kommentar

trenger ikke å starte noen krig selv om dere tydeligvis ikke vet hvor bra Opera er :p

 

men den der FF3 virket bare søppel, sånn GUI messig.

jeg regnet ut (ja faktisk) og det er bare 43% av skjermbildet som viser HW.no nettsiden.

 

dette er selvsagt ikke bare FF sin feil, (ikke så mye i det hele tatt egentlig) for jeg tok med vindusrammene, rullesøylene, og reklamene, men alikevel, det er et skremmende tall..

 

med min Opera så har jeg fjernet absolutt alt. jeg kunne like gjerne ha trykket på F11, men det ønsker jeg ikke å gjøre hele tiden...

 

litt mer seriøst:

at den har støtte for å bruke Open GL til å rendre sider ser jeg på som potensielt negativt. men jeg skal ikke si det sikkert før jeg leser det bekreftet, eller kanskje en gang tester det selv.

Jeg vet i allefall at mitt skjermkort har en tendens til å bråke en del mer når den starter viftene skikkelig, og det er noe jeg er redd for at kan skjed ved bruk av denne funksjonen.

 

@ PHP-dude:

hvordan vil cairo (med aktivert Open GL bruk?) gi klarere skrift?

hvis det bare er ved å omgå windows sin kantutjevning så er det jo ikke noe problem å løse selv. eller vil dette gjelde uavhengig av plattform?

Lenke til kommentar
Jeg er egentlig mest interessert i hva som skjer under lokket jeg da. Særlig med den nye Gecko som skal bruke Cairo til å "tegne" opp websidene. Vil jo bringe mange fordeler som f.eks direkte PDF-lagring og utnyttelse av OpenGL for raskere "opptegning" for de med bra grafikk-kort, samt klarere fonter.

Vet ikke om alt kommer på plass til 3.0 men de legger vertfall grunnlaget for kommende versjoner :)

8503403[/snapback]

Dette høres ut som spennende funksjoner som definitivt burde vært nevnt i artikkelen. De nyvinningene som ble nevnt virket å være av mindre betydning, iallefall til mitt bruk.

Lenke til kommentar
trenger ikke å starte noen krig selv om dere tydeligvis ikke vet hvor bra Opera er :p

 

men den der FF3 virket bare søppel, sånn GUI messig.

jeg regnet ut (ja faktisk) og det er bare 43% av skjermbildet som viser HW.no nettsiden.

 

dette er selvsagt ikke bare FF sin feil, (ikke så mye i det hele tatt egentlig) for jeg tok med vindusrammene, rullesøylene, og reklamene, men alikevel, det er et skremmende tall..

 

med min Opera så har jeg fjernet absolutt alt. jeg kunne like gjerne ha trykket på F11, men det ønsker jeg ikke å gjøre hele tiden...

8507302[/snapback]

Veldig big deal når det tar 13 sekunder å få alt av knapper, søkeboks, adressefelt og menyer på en linje.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke ha noen linje!

 

Såså stoffi, det er ikke alle som sitter på en gammel utdatert 15 tommers Compaq, vil tippe andelen som bruker fullscreen hele tiden er under 0.2%.

 

Dagens skjermer er store nok til å ha plass til favoritter, url, menyer, statuslinje, knapper, snarveier, søkelinje, og gjerne også værmelding og Winampkontroll rett i menyen, fortsatt med 85% av skjermen tilgjengelig.

 

Firefox 3 kommer nok til å føre Mozilla enda et par steg forbi Opera.

Spent på det nye bokmerke-systemet, selv om det nye "offline browsing" systemet virker noe overflødig, i hverfall for de som har tilgang til nettet 24/7, men er vel alltid noen som har bruk for det.

Lenke til kommentar

hvis du ser på skjermskuddet mitt ser du at jeg ikke sitter på det, men faktisk bruker en oppløsning på 1920 x 1440. :)

 

at firefox3 kan gå forbi opera er jeg redd for, det kommer ikke til å gå forbi opera på alle nivåer, men at det kan gå forbi på noen nivåer der flest brukere merker det kan nok være.

 

Opera jobber jo også med nye versjoner som skal bli en del bedre, neste versjon skulle visst hovedsaklig inneholde feilfikser, men etter den versjonen skal det komme en med mange nye funksjoner og som er mye bedre.

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

css til hva?

i Opera er det også enkel dra og slipp, og ingen css.

dessuten så er det ikke alle som kan css.

jeg har vel heller egentlig aldri påstått at ikke det samme kan gjøres med firefox, selv om jeg kanskje har hintet den veien...

 

forresten, hvordan fikk du google siden til å bli slik mørk?

*redigering*

hvilken vindusbehandler bruker du?

det ser ikke ut som windows explorer, er det fluxbox? bblean? evt. hvilket skin bruker du?

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...