Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

For varmt på rommet ditt på sommeren?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg bor i lillestrøm (mygghelvete) og skal si det begyner og bli varmt.

På dagen står sola på en side av huset - så glir den over verandaen og så fra ca 17.30 og utover mot solnedgang er den på den siden av huset hvor jeg har rom.

 

Har en liten balkong og et vindu på min side så det er ikke generelt problematisk for meg og lufte men det er ved 19.00 myggen vokner og rommet er på 30 grader. Hvis jeg lufter kommer det mygg in og vips så er nattesøvnen ødelagt.

(PS: Ikke foreslå myggspray/myggspiral, bruker det allerede.)

 

Tengte vi kunne redde sommeren til noen folk som har generelle problemer med et veldig varmt rom og begrensede luftemuligheter. ;)

 

Bare kom med forslag.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definer umulig, for i ditt tilfelle virker det som du ABSOLUTT ikke vil ha myggnetting. Selv om dette er det beste forslaget som har kommet hittill og kommer nok til å være det billigste. Myggnetting kan du få på rull og kan henges overalt, og kan også gjemmesbort... Hvis du er redd for merker ved oppsetting av nettet bruk dobbelsidigteip, eller mekk en ramme som passer til vinduet og sleng den under sengen når den ikke er i bruk...

 

En annen løsning er vel å lufte deler av huset der hvor det ikke gjør noe om myggen kommer og så la varmen fra rommet ditt "dra" over dit.

Lenke til kommentar

I en hybel jeg bodde på for noen år siden var det så dårlige muligheter til å tørke klær at jeg satte opp klessnorer over sengen. Jeg oppdaget etterhvert at det var litt kjølig å legge seg hvis jeg hadde hengt opp klær om ettermiddagen, så når det ble "hetebølge" (hermetegnene kommer av at dette var i Bergen) vasket jeg klær om kvelden, og hengte dem opp rett før jeg la meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...