Gå til innhold

Alvorlig Shivering Isles-bug funnet (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ikke en SI spesifikk bug, så det å ikke kjøpe spill før det kommer ut har ingen betydning. Oblivion har vært i butikkene i lang, lang tid. Jeg har allerede gått lei for en god stund og begynt å spille igjen.

Men den buggen er vist at spillet gir en ID til et objekt for hver frame. Og når iden kommer over FFFFFFFF (Starter på FF000000) blir neste 00000000, en id som ikke er gyldig for et objekt. Da blir den slettet.

Hvis du da spiller med diverse modder som OOO kommer dette også til å skje. Så, ikke SI spesifik.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet gjelder også Oblivion, men det som skjer når du installerer Shivering Isles er at spillet begynner å generere slike nye identifikasjonsnumre svært mye raskere enn før, noe som betyr at spillet slutter å virke etter "bare" 50-150 timer. Det er en feil med en håndfull objekter i Shivering Isles som er årsaken til dette.

Lenke til kommentar

Fluesoppen: Jeg aner ikke hvor du har det fra at det også skjer med modifikasjoner som OOO, fint om du kan oppgi kilder. Jeg har fått det med med slik som Joachim beskriver - det var riktig nok slik i selve Oblivion også, men det er først i Shivering Isles det er et problem, ettersom det akselereres til det avsindige. Så man må derfor si at selve buggen (akselerasjonen) er SI-spesifikk.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Hovedproblemet gjelder også Oblivion, men det som skjer når du installerer Shivering Isles er at spillet begynner å generere slike nye identifikasjonsnumre svært mye raskere enn før, noe som betyr at spillet slutter å virke etter "bare" 50-150 timer. Det er en feil med en håndfull objekter i Shivering Isles som er årsaken til dette.

8366396[/snapback]

 

@MiSP: Derfor skjer det med OOO også. Grunnen til at den genererer like mange identifikasjonsnumre er at det legger til mange flere objekter i spillet. OOO legger også mange nye objekter til spillet. Ergo gjelder problemet for OOO også. Men også andre mods som legger til nye ting. Nå er ikke problemet like stort i OOO som i SI, men alikevel tar det kortere til å nå FFFFFFFF...

Lenke til kommentar

Men det er ikke nye identifikasjonsnumre i seg selv som er hovedproblemet som introduseres i SI, men at spillet plutselig begynner å legge til ett eller to nye numre for hver frame (uten at det legges til nye objekter). Hvis du kjører med 30 fps, får du dermed mellom 30 og 60 nye identifikasjonsnumre i sekundet.

Lenke til kommentar
Leste ikke hele tråden, men lager spillet slike numre uten SI bare senere?

Kommer spillet til å "slutte" å virke en eller annen gang uansett?

8369326[/snapback]

 

Her får du en god forklaring på problemet:

http://www.uesp.net/wiki/Shivering:Reference_Bug

 

 

Det finnes flere omveier rundt problemet (wrye, uoffisiell patch og nå en betafix fra Bethsoft).

 

*redigerings*

Her er et sitat fra linken over:

"Recent investigation indicates that the identification numbers should not be used up so easily, but rather should be recycled. However, it seems that the piece of code responsible for rolling over the counter and beginning the next cycle fails to do so correctly. If that erroneous rollover is corrected, Oblivion resumes normal operation."

 

Enden er ikke nær med andre ord. ;)

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar
Leste ikke hele tråden, men lager spillet slike numre uten SI bare senere?

Kommer spillet til å "slutte" å virke en eller annen gang uansett?

8369326[/snapback]

 

Her får du en god forklaring på problemet:

http://www.uesp.net/wiki/Shivering:Reference_Bug

 

 

Det finnes flere omveier rundt problemet (wrye, uoffisiell patch og nå en betafix fra Bethsoft).

8369951[/snapback]

Jeg spiller på 360 så jeg må vel vente på offisiell patch.

Men siden noen har fikset det allerede (uoffisielt) burde det vel være en smal sak for Bethesda Softworks?

Lenke til kommentar

ok......se om jeg har forstått dere riktig, hvis jeg kjøper shivering isles nå så slutter hele spillet etter hvert. hmmmmm, når bør jeg kjøpe spillet da.....for jeg har ventet en skikkelig god stund på det og gledet meg veldig nå til å spille det, så hvis noen vet når jeg bør kjøpe spillet, eller det blir laste det ned, jeg har xbox 360. det hadde vært konge hvis noen svarer og sier når jeg bør laste det ned..................tusen tusen takk!

Lenke til kommentar
ok......se om jeg har forstått dere riktig, hvis jeg kjøper shivering isles nå så slutter hele spillet etter hvert. hmmmmm, når bør jeg kjøpe spillet da.....for jeg har ventet en skikkelig god stund på det og gledet meg veldig nå til å spille det, så hvis noen vet når jeg bør kjøpe spillet, eller det blir laste det ned, jeg har xbox 360. det hadde vært konge hvis noen svarer og sier når jeg bør laste det ned..................tusen tusen takk!

8383521[/snapback]

 

Nei, det slutter ikke å virke, men handlingskritiske gjenstander forsvinner slik at du ikke kan fullføre oppdrag som igjen gjør at du ikke kan fullføre hovedhistorien i SI. *puh*

 

Som jeg skrev tidligere i tråden finnes det veier rundt problemet. ;)

 

*redigerings*

Jeg så først nå at du har 360. Jeg regner med en patch kommer rimelig kjapt siden dette er i ferd med å bli en svært så pinlig sak for Bethsoft.

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar

altså.....det jeg mener er at når jeg skal laste shivering isles ned fra xbox360-en, når bør jeg gjøre det uten at det er en feil ved det, eller hvordan kan jeg få fikset det...ps har ikke lastet det ned ennda. jeg fatter ikke så mye av dette skjønner dere så hvis noen kunne fortalt meg hva jeg bør gjøre så hadde det vært utrolig fint... :cool:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...