Gå til innhold

- Stort nettforbruk bør koste mer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår tanken, men antageligvis betyr det at de som bruker nettet lite må betale like mye som i dag og de som bruker det mye må betale mer. Men de som bruker nettet mye betaler jo allerede mer fordi de har dyrere og raskere linjer. Finnes sikkert noen med trege linjer som sitter på og laster 24/7 men de aller fleste som laster mye/ bruker nettet mye, har linjer deretter også.

Lenke til kommentar

Tullball er dette ikke i det hele tatt, men en ISP(ikke engang telenor) kan gjøre dette alene. Alle må være med på det for at det skal gå igjennom. La oss nå inderlig håpe det ikke skjer, selv om jeg har full foretningsmessig forståelse for hvorfor de ønsker det.

 

Og VikinGz, om de rømmer landet har vi et stort problem da de faktisk gjør utrolig mye bra for teknologiutbygging her i landet...

Lenke til kommentar

Dette er så idiotisk som det kan bli..

Jeg oppfordrer alle som har telenor til å bytte ISP NÅ..

Og la oss starte en boikott aksjon imot telenor så får vi så hvor

god forbruker statistikk telenor vil få angående sine egne kunder...

Gjør vi forbrukere det så vil det fort svi et viss sted for telenor at sånne utsagt kommer man ikke langt med.

Lenke til kommentar
Og VikinGz, om de rømmer landet har vi et stort problem da de faktisk gjør utrolig mye bra for teknologiutbygging her i landet...

Du vet at det fins 3 land i europa som ikke har oppgradert 3g nette, blant annet Norge.

+ 2 land.

Hvor mange U-land fins i Europa? nå kan du lure... faktisk flere u-land som har kommet mye lengre enn Norge.

Leste en artikkel om at telenor kanskje skulle oppgradere noen få steder i Norge i løpe av 2007

Så vi vasser i penger og gammel teknologi

Lenke til kommentar

Telenor ja, som vanlig. Bred band bør bli billigere, nå som mengden kunder bare øker. Alle betaler for en viss kapasitet og BØR kunne bruke det de betaler for. Så dette utspiller viser bare atter en gang hvor tankeløs Telenor er.

 

Min familie(en stor familie) og jeg hadde alt hos telenor før. Men pga pris og service har faktisk INGEN telenor lengre. Forsetter de denne linjen... Vel kan ikke være bra for aksjonærene? De er dyrest på det meste.

Lenke til kommentar

Interessant at de ønsker å starte med dette igjen. Trodde de hadde tatt hintet etter første runde med begrensning ble fjernet. Skjønner ikke helt hva de klager over heller. Andre ISP-er har aldri operert med slike begrensninger, og jeg har iallfall ikke sett liknende utspill fra de.

 

Dog, om de begynner med dette igjen, lurer jeg på hva den nye grensen vil bli. Det sier seg selv at 1GB/mnd var litt i minste laget. Hva kunne ha vært en overkommelig mendge data? 50? 100?

Lenke til kommentar

Er dette sånn å forstå at de i tilleg til prisen for en gitt linje (f. eks 4Mbit) så må telenorkunder betale ekstra hvis de utnytter det de allerede har betalt for?

Eller er det sånn at de ikke har noen begrensninger men planlegger å innføre det?

 

Hvis det er det første er det jo helt idiotisk, man må jo betale for den samme linja to ganger.

Lenke til kommentar
Nå er det jo artig å tenke på at flesteparten her som er imot er den gruppen av brukere som bruker mest båndbredde. Skal ikke se bort ifra at Tante Olga på toten synes det er helt greit da hun kanskje får billigere nett.

8273748[/snapback]

 

Hvem sier at bredbånd er til for Tante Olga? Teknologi er til for å brukes, ikke å spares på. Idiotisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...