Gå til innhold

Klargjør lansering av Creative Suite 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betaen til CS3 hadde flytta om på mye av brukergrensesnittet - krever litt tilvenning, men ikke mer enn at du merker fort at arbeidsflyten blir bedre med det nye.

 

En annen sak er at det er rimelig stive priser - men så kan man jo kjøpe ting standalone også, så blir det litt mer fornuftig.

Lenke til kommentar
Ja de prisene der oppfordrer til piratkopiering spør du meg.

8235553[/snapback]

De oppfordrer til bruk av GIMPShop og andre konkurrenter spør du meg. ;)

 

Ellers så slår navnevalget meg. Det er jo ikke langt unna:

Adobe Creative Suite 3 Starter

Adobe Creative Suite 3 Home Basic

Adobe Creative Suite 3 Home Premium

Adobe Creative Suite 3 Business

Adobe Creative Suite 3 Enterprise

Adobe Creative Suite 3 Ultimate

 

Lurer på om de kommer i 32bit og 64bit utgaver også?

Lenke til kommentar

Du forventer vel ikke at "journalistene" her gidder å undersøke noe før de skriver om det? Her er forresten litt om Soundbooth:

 

http://labs.adobe.com/technologies/soundbooth/

 

Dessuten er det jo kreativ språkbruk i denne saken da:

 

De programmene som har fortjent seg til livets rett, også under nytt selskapsnavn er Dreamweaver (web-koding/WYSIWYG), Flash (animasjon) og kanskje litt overraskende; Fireworks (web-grafikk).

 

Navnene snakker litt for seg selv, men under er den komplette oversikten over hvilke programmer som er med i hvilke pakker og hva de skal koste.

Lenke til kommentar

Som "journalist" av denne saken tar jeg veldig selvkritikk på de "nye programmene". Er selv vant med den grafiske produksjonen og at det er det som er med i Creative Suite og har altså ikke vært borti de nevnte og tenkte for lite over om det var eksiterende adobe-programmer. Beklager det, har rettet - dvs. fjernet setningen nå.

 

Til dere som snakket om pris så er jeg veldig uenig i at de oppfordrer til piratkopiering - det er anerkjente, gode og solide programmer og designere/grafikere/reklamefolk og også de som driver med video og lyd tar seg godt betalt for å gjøre jobben som adobe på mange måter lar dem gjøre. Timespriser på godt over 1000 kroner er ikke uvanlig, da henter man fort inn de kronene man bruker. Det er selvfølgelig andre utgifter inne i bildet også, men dog...

 

Ellers tenker jeg at "Adobe Creative Suite 3 Design Standard" er den pakken som gir mest valuta for pengene.

Lenke til kommentar

Blant profesjonelle er vel neppe piratkopiering vanlig. De fleste av denne gruppen kjøper også oppgraderingsversjoner til under halve prisen.

 

Men ellers synes jeg generelt Adobe priser produktene sine på et for høyt nivå, selv for profesjonelle. Og klart det er mange innen bransjen med stive timespriser, men det er også mange som må prise oppdrag lavt for i det hele tatt ha nok å gjøre.

 

Og at prisene medfører piratkopiering, er jeg ikke i tvil om. Et betydelig del av de som driver design av ulikt slag har nok startet med en piratkopi, og kjøpt gyldig versjon etterhvert.

Lenke til kommentar

Prisen er jo for bedriftsmarkedet. Og kundene til slike bedrifter må jo kunne kreve at programmvaren er lovlig, og jeg tror bedrifter vet dette. Så noen oppfordring til piratkopiering er det ikke.

Bedrifter som ikke har råd til dette får benytte seg av andre alternativer. Det er plenty av de der ute.

 

Privatpersoner flest har ikke råd til disse pakkene. Så de vil nok ty til nedlastning av disse programmene. Og det vil ikke skade Adobe, så lenge folk som har råd (les: råd) velger å kjøpe programmene. De som laster ned vil bli vant med disse programmene, og vil kanskje kreve at arbeidsplassen har disse installert.

Lenke til kommentar
,25/03-2007 : 20:16]Ja de prisene der oppfordrer til piratkopiering spør du meg.

8235553[/snapback]

De oppfordrer til bruk av GIMPShop og andre konkurrenter spør du meg. ;)

 

Ellers så slår navnevalget meg. Det er jo ikke langt unna:

Adobe Creative Suite 3 Starter

Adobe Creative Suite 3 Home Basic

Adobe Creative Suite 3 Home Premium

Adobe Creative Suite 3 Business

Adobe Creative Suite 3 Enterprise

Adobe Creative Suite 3 Ultimate

 

Lurer på om de kommer i 32bit og 64bit utgaver også?

8235879[/snapback]

 

 

veeel... nå er det jo pakker om inneholder ganske forskjellige programmer. jeg skjønner godt at folk som skal drive med video ikke gidder å betale 10 000 ekstra for å få med webverktøy. vil si det er noe annet enn det opplegget MS har gulpa opp.

ellers er jeg generelt enig i at mange versjoner av programvare er en uting, men her er det altså pakker med separate programmer.

Lenke til kommentar

For de som ikke er klar over det har Adobe en ordning som gir gunstige priser for studenter. Mer om dette på Adobe sine sider:

 

http://www.adobe.com/education/students/

http://www.adobe.com/aboutadobe/openoptions/student.html

https://store2.adobe.com/cfusion/store/inde...tore=OLS-EDU-EU

 

Det er ingen begrensinger for studentversjonene, det skal være akkurat like de "vanlige" versjonene. Eneste forskjellen er prisen. Eneste kravet er at man må sende inn kopi av gyldig studiebevis og sannsynligvis semsterkort til Adobe. Hvis man ikke har dette kjøper man seg i praksis en 30-dagers trial versjon.

 

Norsk pris er ca 1375kr

http://www.aladdin.no/sw2005.asp

 

Vurderer selv å kjøpe studentversjonen av PS CS3 en tid etter at den har kommet og mens jeg fremdeles er student.

 

Det kan virke som dette er reklame, men det er det ikke. Jeg jobber ikke for noen.

Lenke til kommentar

Ser at Photoshop kommer i to utgaver... (Photoshop CS3 og Photoshop CS3 Extended)

Hva er forskjellen??

 

 

Tror "Adobe Creative Suite 3 Web Premium" blir mitt rette valg??

Jeg bruker kun: PhotoShop, Illustrator, Dreamweaver og Flash.

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Ser at Photoshop kommer i to utgaver... (Photoshop CS3 og Photoshop CS3 Extended) Hva er forskjellen??

http://www.hardware.no/nyheter/programvare...versjoner/37304

 

Tror "Adobe Creative Suite 3 Web Premium" blir mitt rette valg??

Jeg bruker kun: PhotoShop, Illustrator, Dreamweaver og Flash.

8238082[/snapback]

sikkert et lurt valg da!

Endret av morgenutgaven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...