Gå til innhold

Piracy kills music


Kontorstol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg, eller er det endel faktafeil der? Det er vel fortsatt lovlig å laste ned lisensiert musikk, så lenge man ikke deler den?

 

Og det med at artistene må dele studio, og det med videoinnspilling, hvor seriøst er det?

 

Og hva i alle dager mener de med at man får høy lydkvalitet og ingen virus ved lovlig nedlastning? Virus handler kun om nettvett. Og man kan jo finne musikk i like høy kvalitet som lovlige nettsteder tilbyr musikken sin i.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er det endel faktafeil der? Det er vel fortsatt lovlig å laste ned lisensiert musikk, så lenge man ikke deler den?

8019193[/snapback]

 

det er lov det og trur ike de taper så mye, jeg synes jeg husker at jeg leste for et par dager siden et annet sted at de bare taper 1% på nedlastere husker ikke hvor det var men...

 

og en annen ting, vertfall sånn som meg da.. de gruppe jeg liker godt har jeg jo cden til da seff det synes jeg alle burde gjøre det samme på liksom :thumbup:

Lenke til kommentar

Angrer bittert? Helt klart ikke!

Jeg støtter ikke at jeg skal betale opptil 200 kroner for 30-40 min med musikk. Musikk er dyrere enn filmer, og det ligger mye mer arbeid bak en film enn i et album. Selvsagt kjøper jeg album en hel del ganger, men er det et band som jeg ikke hører så mye på så er det enklere å laste det ned.

Piratkopiering vil aldri ta slutt! Du har en mulighet til å betale 200 kroner for en cd og du har muligheten til å få hele albumet lastet ned gratis. Hva vil du? Selvsagt laste det ned! Mennesker er egoistiske, og det vil de alltid være.

 

EDIT: Og hvis jeg deler 5 sanger på nettet så taper artistene 800 000 kroner tror jeg ikke noe på. Jeg vil se pålitlige kilder og ikke propaganda.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Har faktisk CDer for over 50.000  :wow:

 

Tror bransjen taper veldig mye på piratkopiering, men tjener en del på det og

 

En rar teori:

Hvis jeg laster ned et album, så taper bansjen 200. MEN på gunn av at jeg lastet ned dette albumet, fant jeg en  ny artist, og gikk og kjøpte 3 album. Da tjener de penger.  :blink:

8019451[/snapback]

 

Ny teori..

 

Du lastet ned et album, du likte gruppen og lastet ned 3 til :roll:

 

800,- :roll:

Lenke til kommentar

Musikk man laster ned hadde man aldri kjøpt uansett. Det er ok musikk å høre på, men det er ikke verd 200,- kroner. Slik er det i hvert fall med meg.

Hvis det er musikk jeg mener er verdt å betale 200,- spenn så betaler jeg det.

Bare fordi en laster ned musikken kan man ikke regne det om til at man hadde kjøpte alt heller.

 

Og vil man støtte musikken og artistene, så går man på konserter.

Lenke til kommentar

Det er ikke som om noen taper noe som helst på at jeg laster ned noe. Di får ikke en mindre CD å selge. Det kostet dem ingenting å produsere sangene, etter som di bare er kopierte filer.

 

Og uansett om jeg har et album på PCn så kjøper jeg det framdeles(hvis det er bra musikk da...)

Endret av svartskog
Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er det endel faktafeil der? Det er vel fortsatt lovlig å laste ned lisensiert musikk, så lenge man ikke deler den?

8019193[/snapback]

 

Nei, det er ikke lov å laste ned. Det var før 1. juli i fjor (?) at lovene var slik, men de ble forandret. Så jeg er en kriminell. :)

Lenke til kommentar

Nei, eg angrar ikkje, skremselspropaganda som denne sida vil ikkje føre til noko godt, eg forstår ikkje kvifor ingen prøver med ein nettbutikk som kan konkurrere med Allofmp3, med ein anelse høgare prisar sjølvsagt.

 

Mindre artistar vil kanskje ha problemer med å selge musikken rimeligare, men artistar som sel fleire millionar vil ikkje gå konkurs sjølv om du får litt fleire minuttar musikk for litt mindre kroner, du dropper i tillegg eit mellomledd og genererer mindre søppel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...