Gå til innhold

Guide: Windows Live


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sikkert mange fine tjenester der, men når nettsiden er designet slik at Opera-brukere som besøker get.live.com automatisk blir redirectet til ideas.live.com er tjeneste lite interessant. F.eks. er det svært vanskelig å laste ned Windows Live Messenger fra den siden...

 

Men, men.. Hvis Microsoft ikke ønsker besøk fra nettleseren Opera så går jeg til konkurrende sider som har programvare og nettsider som faktisk kan brukes...

Lenke til kommentar

Is Windows Live dying? spør Matt Mondok i artikkelen.

 

Jeg tror jeg sier meg enig med han, å sette "Live"-stempel på omtrent alt som kommer fra Redmond var nok mest et markedsføringstricks for å vinne folks oppmerksomhet: "Sjekk her, dette er noe nytt". Joda, det funket kanskje, for å få "solgt" de nye webtjenestene de har snekret sammen, i konkurranse med f.eks. Google. Men å bare omdøpe eksisterende software til noe med "Live" får brukerne til å tro at det er noe nytt ved dem, mens de i bunn og grunn er så og si samme greia, så markedsføringstrickset blir mest hype og effekten kortvarig.

 

Men Microsoft følte vel de trengte det sikkert for å gjøre seg litt mer synlige på WWW. *gjesp*

Lenke til kommentar
sikkert mange fine tjenester der, men når nettsiden er designet slik at Opera-brukere som besøker get.live.com automatisk blir redirectet til ideas.live.com ...

Get.live.com fungerer i Opera hos meg i alle fall.

 

Bortsett frå Live Mail tviler eg på at eg kjem til å bruke dei tenestene noko særleg. Sikkert gode produkt, men trur ikkje det er noko eg har bruk for.

Lenke til kommentar
sikkert mange fine tjenester der, men når nettsiden er designet slik at Opera-brukere som besøker get.live.com automatisk blir redirectet til ideas.live.com er tjeneste lite interessant.
Jeg testet nettopp dette selv, og blir redirectet med både Opera (Opera/9.10 (Windows NT 5.1; U; en)) og selveste MS IE (7.0.5730.11), begge kjørende på en Windows XP SP2, så det er vel kanskje meningen at alle skal bli omdirigert.

 

Med en simpel HTTP GET-request via telnet uten å angi User-agent som header-felt får man også en "FOUND 302"-melding:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
kommers@angel:~$ telnet get.live.com 80
Trying 65.54.199.140...
Connected to get.live.com.
Escape character is '^]'.
GET /index.html HTTP/1.1
Host: get.live.com

HTTP/1.1 302 Found
Date: Fri, 23 Feb 2007 23:30:21 GMT
Server: Microsoft-IIS/6.0
P3P:CP="BUS CUR CONo FIN IVDo ONL OUR PHY SAMo TELo"
X-Powered-By: ASP.NET
X-AspNet-Version: 2.0.50727
Location: http://ideas.live.com
Set-Cookie: MSNADS=UM=; domain=.live.com; expires=Tue, 26-Apr-2022 19:00:00 GMT; path=/; HttpOnly
Set-Cookie: COUNTRY=NO; path=/
Set-Cookie: SPEED=Broad Band; path=/
Cache-Control: private
Content-Type: text/html; charset=utf-8
Content-Length: 138

<html><head><title>Object moved</title></head><body>
<h2>Object moved to <a href="http://ideas.live.com">here</a>.</h2>
</body></html>

Lenke til kommentar
Følgende Windows Live-tjenester eller programmer er lansert, men er foreløpig ikke blitt tilpasset norske forhold.

 

Windows Live Toolbar

En verktøylinje som utvider funksjonaliteten til Internet Explorer.

 

Dette er noen av funksjonene i Windows Live Toolbar:

 

    * Nettsøk

    * Filter mot svindelforsøk (phishing)

    * Blokkering av virus

    * RSS-feed

    * Utklippstavle for mellomlagring av tekst, bilder og nettsider

 

Klikker man lenken dere oppgir, kommer man faktisk til den norske siden og kan laste ned den norske verktøylinjen... Research? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...