Gå til innhold

Begrenset bakoverkompatibilitet på PAL PS3


ballerusk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff, dette var da traurige greier. Håper iallefall det blir en viss prioritering over hvilke titler som kan spilles, slik at man får anledning til å spille topptitlene på PS3. Om jeg ikke får spilt Fantavision / Frogger / Pimp My Ride og andre søppeltitler er egentlig ravende likegyldig.

 

Var litt gladnyheter også å oppdrive i den artikkelen:

But Nobuyuki Oneda, Sony's chief financial officer, said in January the company aims to bring the negative PS3 margin to break even toward the second half of the next business year, which starts in April, by component cost savings on chips driving the PS3.

 

Forhåpentligvis vil dette få følger for prisen!

Lenke til kommentar

Absolutt, Nintendo er ganske notoriske når det gjelder dårlig behandling av Europa kontra USA/Japan, eksempelvis den sene lanseringen av Nintendo 64, Animal Crossing til GC og den foreløpige mangelen på lanseringsdato for Super Paper Mario. Virtual Console til Wii ser ut til å gå bedre, hvor Europa faktisk får noen spill før USA og Japan.

 

Jeg synes Sony har vært flinke med å få ut spill med norsk tekst (Singstar, Sly, WRC og Loco Roco for å nevne noen), mens jeg ikke kommer på noen Nintendo-spill som kan skilte med det samme (bortsett fra OL-spillet til SNES som kom i 1994..), men det kan skyldes at jeg ikke har kjøpt et spill til en Nintendo-konsoll i Norge siden nettopp 1994.

Endret av ballerusk
Lenke til kommentar

Da kan det kanskje hende at de kostnadene de sparer der kan komme forbrukerne til gode i form av et snarlig priskutt. I såfall kan det gi Sony et pusterom fra "omg! $599/6000,-!1!"

 

Jeg skal ha meg en PS3 selv (men det blir ikke før våren og da fra USA) så jeg får holde fingrene krysset.

Lenke til kommentar

Skuffende greier.

 

"Rather than concentrate on PS2 backwards compatibility, in the future, company resources will be increasingly focused on developing new games and entertainment features exclusively for PS3," said David Reeves, president of SCEE.

Dette høres faktisk ut som de driter i kompabiliteten framover :(

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Men det der er jo helt håpløst.

Å endre hardwaredesignet for å spare penger, når software emulering aldri kommer til å bli like bra. Nei, nå mistet jeg mye respekt for det som blir gjort med PS3...

 

En grunn for å kjøpe PS3 var jo å bytte ut en etterhvert skrøpelig PS2. Nå vet jeg ikke lenger...

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar
Å endre hardwaredesignet for å spare penger, når software emulering aldri kommer til å bli like bra.

8006789[/snapback]

 

Skjedde ikke det samme med PS2 også? Jeg mener å huske at PS2 hadde PS1-chip innebygd fram til et visst punkt, da software-emulering tok over, uten at dette gjorde bakoverkompabiliteten særlig dårligere, men mulig jeg tar feil.... :hmm:

Lenke til kommentar
Å endre hardwaredesignet for å spare penger, når software emulering aldri kommer til å bli like bra.

8006789[/snapback]

 

Skjedde ikke det samme med PS2 også? Jeg mener å huske at PS2 hadde PS1-chip innebygd fram til et visst punkt, da software-emulering tok over, uten at dette gjorde bakoverkompabiliteten særlig dårligere, men mulig jeg tar feil.... :hmm:

8006810[/snapback]

I såfall tar jeg tilbake mitt første utsagn, men jeg kan ikke huske å ha hørt om dette før. Uansett så virket jo PS1 emuleringen så og si 100% på PS2.

Lenke til kommentar
Skjedde ikke det samme med PS2 også? Jeg mener å huske at PS2 hadde PS1-chip innebygd fram til et visst punkt, da software-emulering tok over, uten at dette gjorde bakoverkompabiliteten særlig dårligere, men mulig jeg tar feil....  :hmm:

8006810[/snapback]

 

Niks, PS2 har hele tiden hatt hardware for å kjøre PS1-spill - og denne brikken har gjort en rimelig god jobb. Jeg blogger selv jevnlig om PS3 (her), og har testet den amerikanske versjonen ved endel anledninger. Jeg må innrømme ble rimelig gretten da jeg leste dette. Fair nok, det er sjelden jeg spiller PS1-spill på min PS2, men akkurat i overgangsperioden mellom to generasjoner vil vi se de siste og beste PS2-spillene dukke opp. Da er det traurig å måtte ha to konsoller stående under TV-en. Den norske prisen på PS3 var omtrent som forventet, men det var under forutsetning av at vi fikk samme funksjonalitet som USA og Japan.

 

Spill som God of War II, Okami og Final Fantasy XII har lang levetid, og jeg mistenker at jeg kommer til å kose meg med dem i lang tid framover. Klart, det er jo sannsynlig at så store titler vil bli prioritert når det gjelder hva som skal funke og ikke funke, men jeg synes alikevel dette er en bitter melding å få så nære launch.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...