Gå til innhold

Sniktitt på Supreme Commander (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å. Gode gamle TA! Er dette en slags oppfølger? Minner veeeeldig mye om Total Annihilation, og da kan du jo spørre deg om hvor nyskapningen ligger... :p Selv har jeg gått og håpet på et nytt TA-spill siden... Jeg spilte det på en P90 :)

 

Supreme Commander er på mange måter en nyskapende tittel, men selve grunngameplayet minner mye om de eldste spillene i sjangeren. Du begynner med en kommandør-robot, som er sterk i kamp, samtidig som den kan bygge enkle bygninger. For å bygge ting trenger du to typer ressurser, masse og energi.

 

^--- TA :D "Metal" og "Energy", og du starter med "Commander"

 

I stedet krever nye prosjekter en gradvis strøm av ressurser til de er ferdig.

 

^--- TA :D "Commander" og "Construction KBots" som bygger i en strøm til du er tom (og bygningene kanskje ikke er ferdig).

 

En av ideene hans, som jeg tror mange strategispillere vil sette pris på, er at "stein, saks og papir"-strukturen vi vanligvis ser i sjangeren er noe foreldet.

 

^--- TA :) Alle enheter gjør samme skade mot alle.

 

Så må vi ikke glemme at TA også var veldig stort, enorme maps, og 250 forskjellige enheter (eller noe deromkring) med expansion.

 

Konge.

Lenke til kommentar

Har spelt Beta ein heil del. Har dårlege erfaringer.

Spelet krever sinnsjukt mykje, systemkrava er vanvittige og då snakker eg om at skjermkort i geforce 7 klassen og single core cpu er low-end!

Multiplayer er like ustabilt som Civilization 4. Masse trøbbel med at folk har brannmur og sitter bak ruter. Det er pågrunn av det er p2p basert og ikkje client server.

 

Kjem ikkje til å kjøpe eller teste fullversjonen. Beta fortalte meir enn nok.

Lenke til kommentar
Har spelt Beta ein heil del. Har dårlege erfaringer.

Spelet krever sinnsjukt mykje, systemkrava er vanvittige og då snakker eg om at skjermkort i geforce 7 klassen og single core cpu er low-end!

Multiplayer er like ustabilt som Civilization 4. Masse trøbbel med at folk har brannmur og sitter bak ruter. Det er pågrunn av det er p2p basert og ikkje client server.

 

Kjem ikkje til å kjøpe eller teste fullversjonen. Beta fortalte meir enn nok.

7756911[/snapback]

 

 

Betaen var på ingen måte optimaliert, det er noe av grunnen til dei høge maskinkrava. Men at det vil bli et krevende spill er det liten tvil om.

 

Lag med meir, kommer av at det aldri blir raskere en den tregeste maskinen. Sitter det en med en low end maskin, så blir hastigheten low end også.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Då fekk me jo spelt litt i lag nå nettopp :p

Den evige laggen er der enda(siste runde hadde eg 1 fps i snitt), men heldigvis så greide me å gjennomføre 3-4 games på rad utan problemer.

 

Men ein p4 3ghz med GeForce 7800gs bør jo vere nok til minst 10 fps når eg spele på medium kvalitet. :(

Lenke til kommentar
Å. Gode gamle TA! Er dette en slags oppfølger? Minner veeeeldig mye om Total Annihilation, og da kan du jo spørre deg om hvor nyskapningen ligger... :p Selv har jeg gått og håpet på et nytt TA-spill siden... Jeg spilte det på en P90 :)

7755482[/snapback]

 

Det er samme mannen som står bak begge. Så vidt jeg vet har Chris lenge hatt lyst og lage TA 2. Chris forlot Atari etter noen år, og TA 2 fikk nye utviklere. Dette ble derimot ingen suksess, så vidt jeg vet ble det sleskapet lagt ned.

 

Atari ble sittene med rettighetene på TA 2.

 

Chris begynte i GPG, og startet utviklingen av SUPCOM. Dette er altså TA2, men har ikke det navnet av nevnte grunner. (dette er i grove trekk, sier ikke bastant at det er slik)

 

Spillet er nyskapende på mange områder. Både i selve gameplayet og visuelt. Satelitt zoom og dualscreen støtte er vell kansje noe av det råeste som har kommet på strategifronten på lenge.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Har gledet meg som en unge til dette spilelt i lang tid nå, ser ut til å bli en verdig oppfølger til TA (som jeg forresten spiller fremdeles).

 

Dette spillet skal definitivt kjøpes så snart det blir lansert. Årets spillhøydepunkt 2007 for meg hvertfall.

Endret av Wazu
Lenke til kommentar

Det spørs kva du tenker på, offiselle systemkrav er alltid høgare enn det som egentleg trengs.

Men for CPU så vil eg ikkje anbefale noko treigare enn ca 3ghz. Det går som sirup hos meg med alt på det dårligaste. Skjermkortet ser ikkje ut til å slite då det ikkje er forskjell mellom dei forskjellige oppløsningane.

Lenke til kommentar

Som utviklerene skriver på FAQ ang. systemkrav. Disse er ikke klare ennå.

 

Spillet hakker og hopper på enhver maskin av den enkle grunn at utvikleren (som de sier selv) ikke bruker tid på optimalisering av spillet før det er klart.

 

De tweaker jo spillet når det er "ferdig".

 

Blir jo som når de gale bilgutta på discovery channel bygger en bil. De lakker jo ikke bilen og tuner den optimalt før selve bilen er 100%.

 

Edit:

Tatt fra FAQ

 

Q: Are the system requirements for the Supreme Commander beta the same as for the full game?

A: Most likely not. At the beta stage, the game is almost completely unoptimized (it is not smart to optimize until you have all final content...which the beta will help us determine.

 

Q: So, what are the minimum system specifications for Supreme Commander (retail version)?

A: We still need to do the optimization phase of development. Until that happens, we won't have any performance standards to use to determine the min-spec or recommended specs. For now, you can assume it will require at least Windows XP. You can assume the requirements will be higher than the T.A. min-specs. Smiling

Endret av iceraven
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...