Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å forwarde porter..


Anbefalte innlegg

Skulle ha forwardet noen porter i diverse sammenhenger, men det viser seg å være lettere sagt enn gjort.

Leverandøren er Enivest, og modemet er et Zyxel Prestige 660RU-T3.

Har fulgt fremgangsmåten på portforward.com for Prestige 660RU-T1, regner med det er samme fremgangsmåte på T1 som på T3, det virket vertfall likt.

 

På modemet ser alt normalt ut, og portene ser ut til å være forwardet til den aktuelle PCen på nettverket.

 

Når jeg prøver å sjekke om porten er åpen (f.eks canyouseeme.org), får jeg beskjed om at denne ikke er åpen.

Har prøvd å deaktivere både brannmuren i Windows og Norton AntiVirus, uten hell.

 

Noen tips? Er det noe mer som må forwardes eller endres..?

Noe annet som ligger å blokker..?

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Portscann den aktuelle pcen lokalt på nettverktet, og om den aktuelle porten viser seg å ikke være åpen blokkes den lokalt på den maskinen.

Problemet kan da være være at serverapplikasjonen ikke kjører/konfigurert feil, eller noe brannmuropplegg.

 

Om porten er åpen, så er det mest sansynlig et routerproblem, og da er det bare å prøve å konfigurere på nytt.

Lenke til kommentar
Portscann den aktuelle pcen lokalt på nettverktet, og om den aktuelle porten viser seg å ikke være åpen blokkes den lokalt på den maskinen.

Problemet kan da være være at serverapplikasjonen ikke kjører/konfigurert feil, eller noe brannmuropplegg.

 

Om porten er åpen, så er det mest sansynlig et routerproblem, og da er det bare å prøve å konfigurere på nytt.

7572392[/snapback]

Kjørte en scan med Local Port Scanner, og den mener den aktuelle porten er blokkert, så da blokkes den lokalt på den maskina..?

Er det da noe man kan gjøre for å åpne den lokalt på maskina?

Lenke til kommentar

Jeg har selv nextgentel, og jeg tror det er der problemet ligger. Endringene skal jo være helt riktig utifra det som står inne på ruteren, men noe mer en det skjer liksom ikke.

 

Muligens nextgentel som har problemet, og ikke klarer å sammarbeide med ruteren, who knows?

 

Har aldri vært noe problem med den gamle "Cisco 667". Det virker heller ikke som denne ruteren har blitt testet stort lenge, da den ikke er opp på http://endring.nextgentel.no

 

Der er det meningen å kunne endre instillingene på ruterene fra internett, men zyxel ruteren har enda ikke dukket opp på den listen.

 

Skal også sies at jeg sendte de en melding for lenge siden. Og de har enda ikke svart!

Lenke til kommentar
Kjørte en scan med Local Port Scanner, og den mener den aktuelle porten er blokkert, så da blokkes den lokalt på den maskina..?

Er det da noe man kan gjøre for å åpne den lokalt på maskina?

7573967[/snapback]

Det kan være at du skriver feil IPer eller noe her...

1) du må være inne på programmet som fungerer som en server på denne porten. Det er f.eks. CS dedikert server eller Azureus.

2) IP-adressen er maskinens lokale IP. Det er best å teste fra en evt annen maskin på det lokale nettverket. Ikke skriv inn din internett-IP her, for mange routere takler ikke det så bra. Det kan være at Local Port Scanner ikke spør om IP, da sjekker den vel Localhost og dette er OK.

3) Hvis du får "Connection Timed Out" (evt. Filtered), så er det noe som blokkerer tilkoblingen, feks firewall, eller du kobler til feil pc!

4) Hvis du får "Connection Reset By Peer" (evt. Closed), så er det nok noe feil med programmet som skal motta tilkoblinger på denne porten.

5) Hvis portscanner ikke spesifiserer om det er 3 eller 4, så kan du se på hvor lang tid det tar... Hvis den feiler etter ca. 2 sek. så er det "4".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...