Gå til innhold

Fem småsurrealistiske saker


Onkel

Anbefalte innlegg

Har ikke vært på nett i det siste, så det har samlet seg opp noen bilder jeg gjerne vil ha kritikk på.

 

1. Nattsykkeltur:

post-9200-1164042649_thumb.jpg

 

2. He's so high:

post-9200-1164042744_thumb.jpg

 

3. Over ende:

post-9200-1164042776_thumb.jpg

 

4. Shimmering cold and bright:

post-9200-1164042795_thumb.jpg

 

5. Men inni er vi like:

post-9200-1164042850_thumb.jpg

 

(Det siste er et eksperiment: selvportrett tatt tre sekunder etter at jeg våknet. Flere som føler seg sånn?)

 

 

 

Forresten, takk til deg SirMaximus / Riktig, for fargebehandlings- og dodge/burn-teknikken som flere av bildene har fått en tøtsj av. :)

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilde nr 2 er dritkul, kreativ komposisjon. Surrealistisk i form at en ikke sikkert ser om han henger i taket og dingler med beina eller om han faktisk har beina på bakken. Kan hende han står på hodet og du har rotert bildet 180 grader?? Stolpen, lyset eller benken til høyre ødelegger litt syns jeg, et element for mye på en måte. Kunne kanskje med fordel være bedre med litt mindre lys.

Lenke til kommentar

Takker, autoxave! Det var det som var ideen ja. Det ser ganske kult ut når det er snudd oppned, men det er akkurat for mye skygge under skoene hans (som jeg ikke klarer å redigere bort helt naturtro) til at det helt ser ut som om de svever i lufta. Skjønner at det med kontrasten og lyset ble litt mye ja. Men det måtte bli sånn for at det ikke skal vises at han står på et bord. :) Men kanskje ikke så dumt å klone bort lampa.

 

Forresten, mener ikke å mase, men bare én feedback dere? Er de virkelig anonyme? Selv synes jeg jo ikke det, men smaken er vel som baken. Da får jeg spørre som vanlig: hva mangler / burde vært bedre?

Lenke til kommentar

Bilde nummer en ble litt for, rart synes jeg. Jeg klarer ikke aa forklare hva som gjorde det rart, det ble bare rart.

 

Bilde nummer to ble svinbra. Dette digget jeg, rett aa slett.

 

Bilde nummer tre er ogsaa veldig bra. Jeg synes den forteller en ganske saa bra historie igrunn.

 

Bilde nummer fire ble bra, men ikke topp. Ble litt overeksponert i hoyre hjorne.

 

Det siste bildet ble igrunn bare kjedelig.

Lenke til kommentar

Mye stilig her. Særlig bilde 2 falt jeg for. Det ser ikke ut som han henger i taket, men heller at han står på et gulv, som sømløst går over i en vegg på en eller annen rar måte. Minner meg om disse gamle tegningene med helt sjuke perspektiver av bl.a. Esher, om jeg husker navnet riktig. Alt blir bare helt feil.

 

Bilde 1 liker jeg også godt, det er et eller annet spesielt ved det som jeg ikke helt kan sette fingeren på, men det ser stilig ut. Lekker belysning, og særlig det svake lyset i bunnen gjør utrolig mye.

 

Herlig selvportrett. :!:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...