Gå til innhold

Test av Olympus E-400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oioi. Kanskje dette er en brukbar oppdatering til E-300'en min?

 

Skjønt - det klages fortsatt over en liten og mørk søker. Og det er en av tingene jeg har bestemt meg for at må fikses på før jeg gidder å oppgradere - det er svært vanskelig bruke manuell fokus med knøttliten søker.

7302471[/snapback]

 

Tja.. Ta en titt på Wrotniak's "sammenligning" mellom E-400 og E-500. http://www.wrotniak.net/photo/oly-e/e400.html . (Her er også mye annet for de som vil lese om Olympus).

 

PS: Søkeren på ditt E-300 kan gjøres både større og lysere... Større; Sett på en Øyemusling med 1,2x forstørring. Lysere; Kjøp et mer lyssterkt objektiv (f.eks 14-54mm).

 

... og PS: E-3 kommer jo om ikke så alt for lenge...

Endret av kiskogl
Lenke til kommentar
Utløserforsinkelsen på speilreflekskameraer er ofte høyere enn på kompaktkameraer, fordi speil og mekaniske lukkere skal åpnes før bildet blir tatt.

Huh? Tradisjonelt sett har det jo vært motsatt. Har virkelig kompaktkamera kommet seg så mye?

 

Ellers en fin test. Virker som et spennende kamera, men ikke noe for meg =)

Lenke til kommentar

Speilrefleks behøver ikke være så fryktelig smått. Jeg har aldri brukt ett men beveger meg nok sakte men sikkert mot det etterhvert som fotointeressen vokser. For meg er det å bevare det jeg ser mest mulig naturtro som teller. Den dagen det gir meg samme følelsen og er like vakkert på et bilde som jeg når jeg ser det med egne øyne, slutter jeg å lete etter et godt kamera.

 

Selv om jeg må si at noen bilder gjør meg paff og er bedre enn hva man ser med egne øyne. Det er jo også morsomt med fotografering, å fange detaljer man kan nyte i etterkant som man ikke legger merke til der og da.

 

Men til saken. Et avansert kamera som et speilrefleks ofte er, digitalt eller ikke, er vel noe som bør sitte godt i hendene og ikke være for lett?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Synes dette er et spennden kamera, også det at man går tilbake til den samme formen som de gamle MF husene hadde. Dvs uten grep men flat front og utløserknappen på toppen av huset ved siden av pentaprismen. Mye av grunnen til at man måtte endre grepet når man gikk inn i AF alderen er forsvunnet (ikke lenger plasskrevende framtreksmotorer osv), og det er kanskje en ide for flere produsenter å gå over til MF greppsformen på sine mer kompakte modeller. Da disse modellene uansett har for lite grep til at man kan holde godt i dem, så da er det kanskje bedre å fjerne hele grepet og legge opp til holding på gamlemåten.

Lenke til kommentar

Fantastisk kamera. Har brukt det i en uke nå og tatt ca 600 bilder. Størrelsen er ideell selv for oss med litt store hender. I testen er det nevnt at batteriet har kapasitet til ca 400 bilder. Jeg tok 550 bilder, halvparten med den innebygde blitsen, før jeg måtte lade. Jeg har fra før FL-40 blitsen til olympus. Er det noen som vet om det lar seg synkronisere med E-400?. Jeg får ikke dette til og lurer på om jeg må investere i FL-50. Kameraet anbefales på det varmeste.

- Dag W.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...