Gå til innhold

Funcom svarer leserne - del 1 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ting jeg lurer på, som jeg ikke har fått svar på noen sted, blir det norske servere, eller skandinaviske?

 

Dette savnet jeg i wow, og siden age of conan har norske utviklere syntes jeg det skal være en server dedikert til nordmenn :-)

7283560[/snapback]

 

 

Veldig bra intervju. Må si meg enig i andre her om at spillet bare blir bedre og bedre! Håper virkelig Age of Conan lever opp til forventningene mine (som har blitt ganske så høye nå).

 

Tror derimot ikke at det blir noen server dedikert til nordmenn. Ville blitt litt rart om f.eks. World of WarCraft hadde en amerikansk server dedikert til amerikanere bare fordi Blizzard er fra USA. Det samme hadde det blitt med andre spill, og det ville blitt litt rart.

 

Forøvrig syns jeg det er bra med "globaliserte" servere. Dette er noe av min glede ved MMOs, det at en kan snakke, queste, slåss eller bare gå rundt med spillere fra andre siden av verden. Men, smaken er jo som baken. :)

Lenke til kommentar

@Kasp - eh, Blizzard har dedikerte servere til Amerikanere ^^ (og Europere, og kinesere osv, you get the point)

 

Jeg likte veldig godt beskrivelsen av bueskyting - er det noe jeg liker i sånne spill, så er det å stole fullt og helt på min egen sikting og trene meg opp til å bruke bue i hektiske og taktiske sammenhenger.

 

Spillet må prøves, bare for combat-systemets skyld.

 

Noe av det jeg elsker med Conan, er hans "gi faen" holdning til umulige odds. Han slenger seg like godt i kamp med store monster og enorme hærer på egenhånd. Det er macho det :w00t:

Endret av Ashmantle
Lenke til kommentar
Dette lover bra synes jeg.

 

Du vil kunne spille på DirectX 9 også, men har du Windows Vista installert og et godt nok skjermkort, vil du kunne oppleve helt utrolige grafiske detaljer ved å utnytte kraften som ligger i neste-generasjons DirectX.

 

Betyr dette at Age of Conan faktisk ikke er Vista exlusive? Var under den tro at det var det.

7284191[/snapback]

Eh? snakker om å skyte seg i foten. Vista exclusive og DX10 only er å be om lave salgstall. Vista har nok ikke stor nok install-base før om 1-2 år, minst.

(Jeg skal ikke ha Vista, og ja, jeg er en gamer ^^)

Lenke til kommentar
Dette lover bra synes jeg.

 

Du vil kunne spille på DirectX 9 også, men har du Windows Vista installert og et godt nok skjermkort, vil du kunne oppleve helt utrolige grafiske detaljer ved å utnytte kraften som ligger i neste-generasjons DirectX.

 

Betyr dette at Age of Conan faktisk ikke er Vista exlusive? Var under den tro at det var det.

7284191[/snapback]

Eh? snakker om å skyte seg i foten. Vista exclusive og DX10 only er å be om lave salgstall. Vista har nok ikke stor nok install-base før om 1-2 år, minst.

(Jeg skal ikke ha Vista, og ja, jeg er en gamer ^^)

7284291[/snapback]

Du er nok ikke alene om å mene det du gjør..

 

Windows Vista som eneste målgruppe vil nok ikke mange kunne satse på i den nærmeste fremtid, nei. Man vil vel tjene penger og få flest mulig kunder, både som spill- og programvare-utvikler..

 

DirectX10 er spennende da, den som får prøve det vil nok ikke gå tilbake til det sidrumpa DirectX9.0c som vi nå må nøye oss med. Mye å glede seg til her..

 

Bra nok intervju med en tenkende person som svarer fra Funcom, jeg blir nok også å lese siste del. hehe.

 

Stå på, både Gamer.no og gamere: Happy gaming!

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg et øyeblikk her satt og funderte på om ikke Erling Ellingsen kunne blitt en utmerket politiker, da jeg leste svaret på det første spørsmålet. Han svarte nemlig på alt annet enn selve spørsmålet. Nemlig hva FC har gjort med AoC for å gjøre det til et mindre avhengighetsskapende spill enn f.eks WoW, det er nemlig ting man kan gjøre når det gjelder spillets design, ser man på WoW, så er det bygd som en slags spilleautomat. Ikke rart det skapes avhengighet da. Men svaret er tydeligvis at FC har ikke gjort noenting for å prøve og motvirke dette fenomenet.

Lenke til kommentar
BTK: Leser du mer nøye ser du at han sier at de kommer til å legge inn funksjoner som oppfordrer spillerne til å ta pauser også videre, så han kom med et svar. Syns refleksjonene rundt avhengighet var interessant.

7285749[/snapback]

 

Tenker du på dette?

Tvert i mot vil vi følge linjen som for eksempel World of Warcraft satt, og legge inn funksjoner som oppfordrer spilleren til å ta en pause iblant.

 

WoW er det desidert mest avhengighetsskapende nettbaserte betalingsspillet for den tiden, og han bruker de som eksempel? Et spill som er bygd opp som en spilleautomat. Et spill hvor man hele tiden får en bitteliten belønning for at man skal fortsette, og fortsette, og fortsette. Det er som å lede en hest med en gulrot.

 

Han spesifiserte heller ingenting.

 

Uansett hva de velger å gjøre har jeg mine sterke tvil til at WoW er spillet å hente inspirasjon fra når det gjelder dette temaet.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

BTK: Jeg synes ikke World of Warcraft er det desidert mest avhengighetsskapende nettbaserte betalingsspillet for tiden. Den tittelen gir jeg EverQuest, et spill som nærmest straffer deg hvis du ikke spiller mye. Husker tilbake til da jeg fikk spillet i 1999, og hvordan du måtte sitte i timesvis om ikke dagesvis for å vente på en spesiell spawn av et monster slik at du kunne få et helt spesielt sverd du bare måtte ha for å bli best. World of Warcraft klarer i det minste å belønne deg hvis du bare gjør en liten innsats, noe tidligere MMO-er ikke alltid har vært så flinke til. Og i tillegg belønnes du for å logge av og ta en pause, noe andre MMO-er aldri har gjort. Når det gjelder spesifikke løsninger vi går for i Age of Conan, kan vi dessverre ikke gå i de detaljene ennå. Men jeg kan forsikre deg om at vi gjør alt vi kan for å følge trenden World of Warcraft satt med tanke på belønning for moderat spilling.

 

Og for ordens skyld: Spillere må passe på å ikke være hesten. Det finnes gulrøtter i alle spill -- hvem ville ikke komme til siste bane i Ducktales? Jeg tror det først og fremst er det sosiale som gjør at folk spiller for mye. Hvis det ikke fantes andre spillere i World of Warcraft, hadde det da vært så viktig å få "The Sword of Uberness +3" så fort som mulig, egentlig?

 

Ashmantle: Spillet er ikke Vista-eksklusivt. Du kan spille med XP og DirectX 9. Har du derimot Vista og et skjermkort som støtter det, kan du velge å spille i DirectX 10. Det er valgfritt.

Endret av Erling E.
Lenke til kommentar

Du sier igjen det samme som du sa i intervjuet, at det er opp til spilleren og passe på dette selv. Du svarer ikke konkret på hva FC vil gjøre for å i det minste prøve å gjøre AoC til et spill som skaper mindre avhengighet enn WoW, EQ, osv.

 

Du har kanskje ikke lov til å uttale deg om det? Da kan du jo i det minste bare si det, eller være ærlig å si at dere ikke kommer til å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Du sier igjen det samme som du sa i intervjuet, at det er opp til spilleren og passe på dette selv. Du svarer ikke konkret på hva FC vil gjøre for å i det minste prøve å gjøre AoC til et spill som skaper mindre avhengighet enn WoW, EQ, osv.

 

Du har kanskje ikke lov til å uttale deg om det? Da kan du jo i det minste bare si det, eller være ærlig å si at dere ikke kommer til å gjøre noe med det.

7286033[/snapback]

Problemet er som regel ikke spillet, men spilleren som spiller det. Om man spiller seks timer hver uke eller seks timer daglig er opp til en selv, ikke til spillet. Spilleren har skylda om livet går rett i dass, ikke spillet.

Lenke til kommentar
Du sier igjen det samme som du sa i intervjuet, at det er opp til spilleren og passe på dette selv. Du svarer ikke konkret på hva FC vil gjøre for å i det minste prøve å gjøre AoC til et spill som skaper mindre avhengighet enn WoW, EQ, osv.

 

Du har kanskje ikke lov til å uttale deg om det? Da kan du jo i det minste bare si det, eller være ærlig å si at dere ikke kommer til å gjøre noe med det.

7286033[/snapback]

 

Hvis du ser i mitt forrige innlegg, vil du legge merke til at jeg sier at jeg ikke kan gå i detaljer på det akkurat nå, men at jo, vi har planer om å legge inn funksjoner som skal belønne folk for å spille i moderasjon.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...