Gå til innhold

Kan PS3-spill installeres på harddisken? (PS3/PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, så flott! 5-10 dollars er jo en fin pris for å få den fine nostalgiske følelsen som vi alle er så glad i. :)

At vi får en poengscore i individuelle spill, istedet for en samlet, synes jeg er en veldig god løsning.

 

Vil også gjøre forfatter oppmerksom på: "Disse kan i til å begynne med ikke spilles på PS3, men kort etter at konsollen lanseres i USA vil den oppgraderes slik at den kan spille nedlastbare PS1-spill."

Ellers en fin artikkel. :thumbup:

 

Edit: Bom hos meg også.

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar

Om du hadde lest hele artikkelen hadde du funnet ut at det er for å redusere laste-tider betraktelig.

 

Jeg siterer: "I følge en artikkel på MTV, vil PS3-spill kunne installeres på harddisken slik at lastetidene blir kortere. Denne funksjonen støttes av i alle fall ett spill, nemlig Genji, og her vil lastetidene gå fra cirka 15 sekunder til cirka 4 sekunder om spillet er installert."

 

Edit: La til sitat.

Endret av frostbitten
Lenke til kommentar

Med tanke på kor stor plass det ryktes at PS3 spel kan ta, virker det litt lite pratisk å legge heile spel på harddisken. Det er ikkje mange spela som skal til før den er full. Vil det ikkje vere betre å heller legge deler av spelet på harddisken, sånn at du bruker den omtrent som RAM?

Lenke til kommentar

Nå tror jeg det er kanskje snakk om en gigabyte på hver spill eller noe lignende. At de brukte ordet instalasjon i mangel på noe bedre. Men tror det vil virke slik at de legger en del ting som de bruker ofte i spillet og som eller hemmer loadetidene inn på hardisken. Mens hovedcontente fortsatt ligger på disken. At texturer og lignende går over til harddisk mens resten ligger igjen. Dette er jo bare for å kompansere lange loadetider og ikke en nødvendighet.

 

Jeg er både posetiv og negativ til dette. Av grunner som at det er trist at man må installere spill. Det gir bort noe av konsollspillfølelsen: Plug and play prinsippet. Men er også glad på at de inser at blue-rayen ikke leser like raskt som den kanksje burde og finner på måter å løse det problemet på.

 

Det med PS1 spill er jo bra. Ser frem til å spille crash bandicoot og Spyro på PSPen :love:

Lenke til kommentar

Det virker som ei betre løysing ja. Litt kjedeleg å bare kunne ha to-tre spel instalert på ein gong.

 

Håper og at det blir valfritt om ein vil bruke harddisken. Tenker då spesielt i tilfeller der du ikkje har nok plass igjen. Litt kjedeleg å måtte slette ting og tang i tide og utide. Det vil i alle fall øydeleggje ein del av konsollfølelsen.

Lenke til kommentar

Greit nok at du kan kjøpe ein ny harddisk, men det er fleire negative sider med dette. For det første er det ikkje gratis, for det andre er det litt kjedeleg å måtte bytte harddisk visst du vil spele eit anna spel (er ikkje sikker på kor mange harddisker PS3 har plass til, men tviler på at det er så veldig mange), og for det tredje så er det ikkje sånn konsollspeling skal vere. Litt av poenget med konsoll, i alle fal etter mi meining, er at du skal sleppe å oppdatere ting heile tida.

Lenke til kommentar
Nå tror jeg det er kanskje snakk om en gigabyte på hver spill eller noe lignende. At de brukte ordet instalasjon i mangel på noe bedre. Men tror det vil virke slik at de legger en del ting som de bruker ofte i spillet og som eller hemmer loadetidene inn på hardisken. Mens hovedcontente fortsatt ligger på disken. At texturer og lignende går over til harddisk mens resten ligger igjen. Dette er jo bare for å  kompansere lange loadetider og ikke en nødvendighet.

 

Jeg er både posetiv og negativ til dette. Av grunner som at det er trist at man må installere spill. Det gir bort noe av konsollspillfølelsen: Plug and play prinsippet. Men er også glad på at de inser at blue-rayen ikke leser like raskt som den kanksje burde og finner på måter å løse det problemet på.

 

Det med PS1 spill er jo bra. Ser frem til å spille crash bandicoot og Spyro på PSPen :love:

7133632[/snapback]

 

Jeg og kjæresten kjøpte Crash Bandicoot på QXL her for en stund siden. Herlig spill :love:

Lenke til kommentar

Vel, nå skal vi ikke klage over plug-and-play her. Det er fremdeles fullt mulig å spille uten å kopiere over alle filene.

 

Dette er jo ikke en løsning hvor du skal kopiere alle spillene dine over på harddisk. Jeg vil tro det er mer for de spillene du spilelr mye, og ikke orker å vente så mye på.

 

For for eksempel Oblivion er jo dette kjempegreit.

Lenke til kommentar

I første omgang vil jeg tro at det innholdet som kopieres over til harddisk er det som blir aksessert mye under en spillsession. Det er foreksempel ingen vits i å cache videosnutter på harddisken, musikk kan også lett streames fra disk.

 

Selv om det vil komme titler som det er blitt fortalt skal ta opp nesten hele kapasiteten til en bluray-plate, vil dette ikke bety at hele innholdet vil bli lagt inn på hd. Ta foreksempel Resistance, de har vel gått ut med informasjon om at hvert brett vil inneholde 400mb med "ekslusiv" data? En løsning her er at denne informasjonen vil caches på disk, når de lastes inn for første gang. Dette kan kanskje føre til lengre lastetid første gang brettes lastes inn, men vil være svært besparende de gangene du dør eller føler for å loade spillet. Hvis det i tillegg er svær linære spill det er snakk om, er behovet for å cache data 4 levler bak i tid også minimalt.

 

Syns faktum at man kan laste ned ps1-spill over nettverk også er en svært god idé, spesielt kombinert med ps1-emulatoren på PSP. Endelig kan PSP'en endelig få et spillbibliotek som sparker hardt fra seg, og utviklere vil endelig kunne nyte godt av et produkt de egentlig hadde sett tapt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

kjempebra av sony :thumbup: virkelig på tide at noen tok seg av problemet med lange loadingtider. Kjører f.eks alle PS2 spillene fra HDD for å redusere loadetidene, selv om det er litt merarbeid, er det virkelig verd det ekstra strevet.

Så lenge sony ikke gjør det påkrevd å installere alle spillene, så ser jeg bare dette som positivt!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...