Gå til innhold

Thinkpad eksploderte på LAX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flere flyselskaper nekter allerede folk med Apple og Dell-maskiner å bruke maskinene om bord på flyene om batteriet og strømtilkoblingen er i maskinen. Hvorvidt det vil bli strengere restriksjoner etter denne hendelsen vet vi ikke.

Det er vel ikke så helt enkelt å bruke en bærbar uten batteri eller strømtilkobling. :ermm:

6887608[/snapback]

 

Du kan ikke ha begge i samtidig, men du kan bruke batteriet alene eller strømtilkoblingen alene. Det er i hvert fall det vi har sett på flere av flyselskapene, men det er noen som også nekter batterier om bord.

 

edit: La til samtidig på slutten av setningen slik at det skal bli lettere å forstå.

Endret av knut
Lenke til kommentar

Det er egnetelig ingen overaskelse at litium ion batteiene går i lufta, de er blandt de mer utabile batteriene i produksjon, hvis du vil ha noe som har lavere rissiko kan du bruke nikkel cadium batterier, men de har lavere energitetthet, eller vanelige blybatterier, med enda lavere energitetthet.

 

bra det ikke er litium poly batterier da disse er enda mer eksposive (og har enda større energitetthet)

Lenke til kommentar
Om det er bildet av maskinen så ser det like ekte ut som your average UFO sighting. Men men jeg skal ikke sette meg kritisk til kilden her

6887983[/snapback]

Synes det ser ekte ut jeg da, det er jo dekt av pulver fra en brannslokker og det er også golvet / teppet.

 

Men kan jo være jeg tar feil å, men om det er den aktuelle pc`n er vel heller vanskelig å si.

Lenke til kommentar

det som gjør at batteriene overopphetes er jo først og fremst at tempen i komponentene i laptopen blir alt for varme siden at kjøleribbene på siden som kjøler ned cpu blir tette av støv. men dette kan jo fikses med at enten dell, apple osv.. blir flinkere til å lage mer "støvfri" kjøling eller at batteriprodusenten lager mer stabile batterier.

Lenke til kommentar
det som gjør at batteriene overopphetes er jo først og fremst at tempen i komponentene i laptopen blir alt for varme siden at kjøleribbene på siden som kjøler ned cpu blir tette av støv. men dette kan jo fikses med at enten dell, apple osv.. blir flinkere til å lage mer "støvfri" kjøling eller at batteriprodusenten lager mer stabile batterier.

6888374[/snapback]

 

Hva baserer du dette på? De forklaringene jeg har sett på disse batteriproblemene tyder på at det er andre årsaker.

 

AtW

Lenke til kommentar
det som gjør at batteriene overopphetes er jo først og fremst at tempen i komponentene i laptopen blir alt for varme siden at kjøleribbene på siden som kjøler ned cpu blir tette av støv. men dette kan jo fikses med at enten dell, apple osv.. blir flinkere til å lage mer "støvfri" kjøling eller at batteriprodusenten lager mer stabile batterier.

6888374[/snapback]

 

Tror ikke overopphetingen kommer fra ekstern varme, det har jo blitt sagt at det er en intern kortslutning i batteriet som skaper overopphetningen.

 

Så mitt kjære Apple, har nok ikke skylden for dette. Mer seriøst mener jeg at dette er noe Sony må ta ansvaret for, når Sony selger batterier til Dell og Apple. Er det deres ansvar å merke batteriene deres med hva de tåler, så hvis det skulle være varmen fra maskinen som har skapt eksplosjonen. Burde Sony opplyst om at deres batterier ikke er trygge i en så varm maskin. Jeg regner ikke med at Apple og Dell har trosset sony sine advarsler å brukt batteriene likevel, men uansett en temmelig hypotetisk problemstilling da all informasjon tyder på at det er snakk om intern kortslutning som har skapt varmen i batteriet.

 

Selv om Apple sine maskiner blir varme så er det ommerådet av maskinen som blir varmt langt unna batteriet og batteriet kjennes romtemperert ut hvis man tar det ut av maskinen å kjenner på det.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...