Gå til innhold

Omtale av Call of Juarez (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsom anmeldelse! Falt særlig for denne passasjen:

 

"Deres kunstige intelligens består først og fremst av å bøye seg opp og ned bak et hinder – slik at de har kontroll over situasjonen. Det i seg selv er ikke så ille, men de gjør det i en rytme som staver ut ordet selvmord med store bokstaver."

 

Edit: Nå har jeg lest artikkelen en gang til, og jeg klarer simpelthen ikke å slutte å le av mellomtittelen "Piskegutten". Ja, også denne da "[...] svinge frem og tilbake som en liten Julius." Hysterisk!

Endret av Penneknekt
Lenke til kommentar

Jeg selv hadde ventet en 8'er i karakter. 6/10 er mildt sagt idiotisk (no offence).

 

Ja, man "tvinges" nedover en sti, men hvorfor i helsike får da Half-Life 2, som er ti tusen ganger mer scriptet og forutsigbart, 10/10 overalt? At det er scriptet er ingen grunn til å gi spillet en nært middelmådig karakter - for da skulle vel gjerne ALLE FPS fått middelmådig karakter da. Høres ut som at du på forhånd hadde forventet at spillet skulle være noe à la GUN, Red Dead Revolver, osv, når det kommer til frihet. :hmm:

 

Jeg synes at dette spillet er det beste western-spillet siden Outlaws, og jeg synes faktisk det er på høyde med Outlaws i tillegg. 8/10 i min bok. Uten tvil.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Dere som kristiserer anmeldelsen: Ser dere ikke svakhetene Groven peker på? Sviktende kunstig intelligens, upresis fysikkmotor, spillbalansen, lastetidene? Jeg synes anmelderen har vært usedvanlig poengtert i sin gjennomgang av spillet.

6881436[/snapback]

 

lange lastetider trekker ikke ned spillopplevelsen, bare litt kjedelig.

 

selv syns jeg skytingen var såpass action fylt at jeg fikk aldri tid til å stoppe opp å studere AI'n, fysikkmotoren har jeg ikke merket noen feil med.

Lenke til kommentar
Dere som kristiserer anmeldelsen: Ser dere ikke svakhetene Groven peker på? Sviktende kunstig intelligens, upresis fysikkmotor, spillbalansen, lastetidene? Jeg synes anmelderen har vært usedvanlig poengtert i sin gjennomgang av spillet.

6881436[/snapback]

 

Jeg har selvsagt sett dette, og personlig er jeg ikke så irritert over lastetidene, som av og til kan være veldig lange. De har puttet inn tekster der, så lastetidene føles faktisk ikke så lange ut. Dessuten har de gjort dem raskere siden demoen.

Sviktende kunstig intelligens? Kanskje det, men ikke mer sviktende enn i andre FPS. Det er ikke over, men heller ikke under. Upresis fysikkmotor skjønner jeg meg ikke helt på. Nei, det er ikke 100% realistisk, men igjen trekker jeg inn Half-Life 2: Fysikken er ikke all verdens realistisk der heller. Folk veier visst to gram der, så sakte som de faller. Fysikken i CoJ er helt kurant.

Spillbalanse? Jeg synes da ikke spillet er noe dårlig balansert. Man bommer mye med pistolene (noe som forsåvidt er realistisk), men de har mange skudd, så de er gode i nærkamp. Riflene er tregere, men treffer bra. Pil og bue er mildt sagt deilig, men klumpete i nærkamp. Det gjelder for resten av spillet også, spør du meg.

 

Det som trekker ned for meg, er at spillet er litt kort, at man ikke får brukt buen mer, at jeg gjerne skulle sett flere brett i byer, osv. Lastetidene trekker selvsagt også ned, men ikke mye, egentlig. De er ikke så jævlig lange. De var ikke det hos meg i allefall.

Lenke til kommentar

Begrensningene er det som ødela spillet. For all del, spillet er egentlig konge men det kunne blitt gudommelig. Du kan se milevis med detaljert terreng men de har lagt inn veldig mange begrensninger sånn at du egentlig beveger deg rundt i et normalt map. Det kunne vært like fritt som Oblivion men de har valgt å gjøre det enkelt, veldig enkelt. Samme med multiplayeren. Hvem hadde ikke drømt om å planlegge å storme en bank og velge måten du kan gjøre det på som det passer deg ? I spillet har de lagt inn usynlige vegger så du kan kun bevege deg i et veldig lite område, samt det hele utveksler seg som vanlig deathmatch eller capture the flag. Utviklerne burde seriøst skamme seg for å ødelegge et så bra konsept.

Lenke til kommentar
Dere som kristiserer anmeldelsen: Ser dere ikke svakhetene Groven peker på? Sviktende kunstig intelligens, upresis fysikkmotor, spillbalansen, lastetidene? Jeg synes anmelderen har vært usedvanlig poengtert i sin gjennomgang av spillet.

6881436[/snapback]

 

Jeg har selvsagt sett dette, og personlig er jeg ikke så irritert over lastetidene, som av og til kan være veldig lange. De har puttet inn tekster der, så lastetidene føles faktisk ikke så lange ut. Dessuten har de gjort dem raskere siden demoen.

Sviktende kunstig intelligens? Kanskje det, men ikke mer sviktende enn i andre FPS. Det er ikke over, men heller ikke under. Upresis fysikkmotor skjønner jeg meg ikke helt på. Nei, det er ikke 100% realistisk, men igjen trekker jeg inn Half-Life 2: Fysikken er ikke all verdens realistisk der heller. Folk veier visst to gram der, så sakte som de faller. Fysikken i CoJ er helt kurant.

Spillbalanse? Jeg synes da ikke spillet er noe dårlig balansert. Man bommer mye med pistolene (noe som forsåvidt er realistisk), men de har mange skudd, så de er gode i nærkamp. Riflene er tregere, men treffer bra. Pil og bue er mildt sagt deilig, men klumpete i nærkamp. Det gjelder for resten av spillet også, spør du meg.

 

Det som trekker ned for meg, er at spillet er litt kort, at man ikke får brukt buen mer, at jeg gjerne skulle sett flere brett i byer, osv. Lastetidene trekker selvsagt også ned, men ikke mye, egentlig. De er ikke så jævlig lange. De var ikke det hos meg i allefall.

6881515[/snapback]

 

 

det eneste jeg har å si på posten din er at det er ikke pistoler med revolvere.

Derringer kan vel en ting mitt i mellom

Lenke til kommentar

Gunfreak19: Ut ifra det du skriver er det fristende å trekke den konklusjon at du ikke bryr deg om hvor dumme eller kloke fiendene er i spill, så lenge du har noe å tømme magasinet på. I så fall kler du nicket.

 

Så til deg som kritiserer fysikken i Half Life 2: Groven argumenterer med at Call of Juarez kun lar deg leke med fysikken i bestemte situasjoner. I Half Life 2 var fysikken en integrert del av spillopplevelsen, mye takket være Gravity Gun. Glem heller ikke at Half Life 2 er to år eldre enn Call of Juarez. Bringer utviklerne av sistnevnte spill noe nytt på banen? Og forresten: To gram og to kilo faller like fort til bakken. :tease:

Lenke til kommentar
Begrensningene er det som ødela spillet. For all del, spillet er egentlig konge men det kunne blitt gudommelig. Du kan se milevis med detaljert terreng men de har lagt inn veldig mange begrensninger sånn at du egentlig beveger deg rundt i et normalt map. Det kunne vært like fritt som Oblivion men de har valgt å gjøre det enkelt, veldig enkelt. Samme med multiplayeren. Hvem hadde ikke drømt om å planlegge å storme en bank og velge måten du kan gjøre det på som det passer deg ? I spillet har de lagt inn usynlige vegger så du kan kun bevege deg i et veldig lite område, samt det hele utveksler seg som vanlig deathmatch eller capture the flag. Utviklerne burde seriøst skamme seg for å ødelegge et så bra konsept.

6881545[/snapback]

 

Vel, nå er det ikke meningen at CoJ skal være noe rollespill med masse frihet. Man kan ikke klandre Football Manager fordi man ikke ser spillerne på samme måte som i FIFA!

 

Som BTK sier, CoJ følger en bestemt historie, og da blir det bare meningsløst å rave rundt i et dødt terreng.

 

Og det høres litt ut som om at du ikke helt forstår hvordan spillutvikling fungerer. "I stedet har de gjort det enkelt, veldig enkelt". Det er bare tull. Det er Oblivion som har valgt å gjort det på den "vanskelige" måten (men selv de har gjort det "enkelt", siden de bruker alt for mange generiske grotter og fiender).

Det er ikke bare å si "greit, vi lager det beste spillet noen sinne", og så bare gjøre det uten ressurser. Bethesda er styrtrike, store og kjente, mens Techland ikke er det. Techland kunne A.L.D.R.I. lage et så stort spill som Oblivion. Det ville ikke være fysisk mulig. Selv Bethesda, med sin ekspertise og sine penger, brukte MANGE år på å utvikle Oblivion, selv om at de valgte å gjøre noen ting på en "enkel" måte.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gunfreak19: Ut ifra det du skriver er det fristende å trekke den konklusjon at du ikke bryr deg om hvor dumme eller kloke fiendene er i spill, så lenge du har noe å tømme magasinet på. I så fall kler du nicket.

 

6881863[/snapback]

 

nei, jeg bare merka ikke noe til om Ai var noe dårligere enn andre spill. de løp ikke inn i vegger, de sto ikke stille, de løp fra dekke til dekke skyt på deg osv.

Lenke til kommentar
Begrensningene er det som ødela spillet. For all del, spillet er egentlig konge men det kunne blitt gudommelig. Du kan se milevis med detaljert terreng men de har lagt inn veldig mange begrensninger sånn at du egentlig beveger deg rundt i et normalt map. Det kunne vært like fritt som Oblivion men de har valgt å gjøre det enkelt, veldig enkelt. Samme med multiplayeren. Hvem hadde ikke drømt om å planlegge å storme en bank og velge måten du kan gjøre det på som det passer deg ? I spillet har de lagt inn usynlige vegger så du kan kun bevege deg i et veldig lite område, samt det hele utveksler seg som vanlig deathmatch eller capture the flag. Utviklerne burde seriøst skamme seg for å ødelegge et så bra konsept.

6881545[/snapback]

 

Vel, nå er det ikke meningen at CoJ skal være noe rollespill med masse frihet. Man kan ikke klandre Football Manager fordi man ikke ser spillerne på samme måte som i FIFA!

 

Som BTK sier, CoJ følger en bestemt historie, og da blir det bare meningsløst å rave rundt i et dødt terreng.

 

Og det høres litt ut som om at du ikke helt forstår hvordan spillutvikling fungerer. "I stedet har de gjort det enkelt, veldig enkelt". Det er bare tull. Det er Oblivion som har valgt å gjort det på den "vanskelige" måten (men selv de har gjort det "enkelt", siden de bruker alt for mange generiske grotter og fiender).

Det er ikke bare å si "greit, vi lager det beste spillet noen sinne", og så bare gjøre det uten ressurser. Bethesda er styrtrike, store og kjente, mens Techland ikke er det. Techland kunne A.L.D.R.I. lage et så stort spill som Oblivion. Det ville ikke være fysisk mulig. Selv Bethesda, med sin ekspertise og sine penger, brukte MANGE år på å utvikle Oblivion, selv om at de valgte å gjøre noen ting på en "enkel" måte.

6881885[/snapback]

 

Og det forstår du bedre enn meg basert på hva ? Det som koster penger er å utvikle en bra spillmotor som kan hevde seg grafikkmessig med dagens spill. Det har Techland overraskende klart, men de har vært altfor slappe under selve utviklingen. Istedenfor å kunne ha litt frihet (Frihet betyr ikke automatisk rollespill) når du spiller istedenfor den ekstremt lineære skytinga.

 

I Multiplayer kunne f.eks et lag storme et tog på hest for å prøve å stjele noe penger, men det Techland har gjort er å gjenskape samme gamle Deathmatch og Capture the Flag i western stil. Dette irriterer meg noe jævlig. Hele forumet på call of juarez websiden håpet på mye frihet i multiplayeren, men alt vi fikk var bare en klone av det vi allerede har spilt tusen ganger før. Techland har vært altfor slappe under utviklingen av dette spillet. Virker som de rushet det fram mot lanseringen. Mye som skulle være med som blant annet COOP ble utelatt.

 

Som jeg skrev under demo artikkelen virket dette som det perfekte westernspillet men fulle spillet skuffet meg enormt. Billy delen er noe av det dårligste jeg har sett i år. Stealth fungerer bare ikke i slike spill.

Lenke til kommentar

lenge siden jeg har vært så trollbundet av et spill som jeg var med Call of Juarez.

jeg satt faktisk fra seks på kvelden til tre på natta på lørdag og spilte gjennomhele spillet på medium. utrolig fett spill, så jeg skjønner ikke hvorfor det får 6/10 :hmm:

 

finnes det noen kode får å ha buen på alle brettene? spilt gjennom sistebrett 10-11 ganger i dag pga buen :love:

 

en av tingene som trekker ned for min del er at Juarez blir "drept" ca 4 ganger. hvis noen andre som meg har spilt sistebrett flere ganger har dere sett den logiske bristen i den siste cutscenen og duellen :roll: I duellen pleier jeg å unngå de 8 skuddene hans, så sette en kule i panna på han når han lader, hvor han på slutten av spillet sier "I wear an armor also" :!: jernplate i skallen? :ermm:

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...