Gå til innhold

Musikk: SkyMarshall Arts - Another World


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pipelyden er et modig valg, sammen med noen av de spesielle vendingene den gjør i melodien. Den gir låta en viss originalitet over den standariserte trancebakgrunnsmusikken som, ja, går i bakgrunnen i denne låta. Ingen tvil om at det er pipelyden som er fokuset.

 

Melodien er kuriøs.

 

1:50 endrer det seg til vakker padding, som blir ødelagt av en skandaløs stemme. Grrr, fjern denne! Tenk hvor nydelig stemningen ville vært uten den. Veldig bra melodi og stemning der, bortsett fra den horrible stemmen.

 

Den følgende trancen med alle de riktige elementene er da vakkert og dansbart, men ærlig talt, dette har vi da hørt før. Ingenting i veien med lydbilde og håndverk, dette er veldig bra. Men originalitet, innovasjon og kreativitet... Dette må du, som er så flink i den audiomessige verden, jobbe mer med.

 

Stå på videre! :D

Lenke til kommentar

@ Rikkely: Bare å høyreklikke på linken på Whinerz og "lagre som"! :)

 

@ Cun: VELDIG VELDIG bra feedback. Ingenting som slår litt skikkelig ærlig kritikk.

Du er dog den første som ikke syntes "vokalene" i midten ikke er ok - noe som du forklarer bra - noe som igjen irriterer meg litt nå. Stemningen uten er faktisk herlig, og jeg tror jeg skal lage en 2nd Edit hvor jeg fjerner vokalene og fokuserer med på pads og oppbygning der. ... siden sikkert flere er enig med deg. (inkludert meg nå, selvom vokalene i seg selv ble artig! Vocoding med dyrt utstyr er festlig.

 

Takk for kritikken iallefall. Fullt klar over at den store orginaliteten er fraværende her, men driver for harde livet å gjennoppfrisker gamle kunster. Hadde litt vel lang pause.

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

begynte veldig bra det må jeg si. likte den frem til 0.40 der tone forandringene kommer og slikt eller hva jeg skal kalle det, når toneforandringene kommer syns jeg den ble litt "rotete". vokalene passet desverre ikke inn syns jeg. pipelyden ble for mye syns jeg. etter den rolige delen kommer den til et "take off" punkt. altså at sangen tar av og slikt men den melodien du har der syns jeg også er litt rotete.

 

btw: er de vokalene laget i fl studio? speech syn....? høres sånn ut :p

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg hører primært på rock og metal, og at dette er min favorittsjanger så ikke vei min kritikk så altfor hardt. Jeg hadde en trance/dance periode for noen år tilbake riktignok og selv om jeg kanskje ikke kan så aldeles for mye om sjangeren så veit jeg hva jeg liker.

 

Jeg syntes du hadde fint driv over sangen, med en fengende melodi. Er enig med dem andre her at under den "break'en" (Eller hva det nå kalles på fagspråket) kunne du godt ha kutta ut den stemmen, den ødela litt av helheten syntes jeg. Du kunne kanskje også ha jobba litt mer med avslutninga. Jeg syntes den blir litt brå etter en så lang og veldig bra lagd oppbygging. Savner litt av det opprinnelige temaet i den også.

 

Stå på! Det her har utvilsomt potensiale. (PS: Når har du Airwolf klar? :) )

Lenke til kommentar

Takk for mer respons. Er mer og mer enig med mange her om vokalene, samt med slutten ... så skal lage en extended edit nå hvor jeg retter på alt det der. Når det gjelder tonebøyningene på sine-synthen, samt som Dilly Man sier at det er rotete er jeg ikke enig i. Egentlig det jeg er mest forøyd med.

 

Men en liten extended edit lages nå da :)

 

@ DillyMan: Nei, det er seff ikke speech-gen i FL, det er vanlige vokaler kødda til med diverse diverse instrumenter i NI Vokator.

Lenke til kommentar

Som flere andre her så er ikke Trance sjangeren min hovedsjanger, men skal prøve å gi en fornuftig tilbakemelding likevel :)

 

Pipelyden ble litt vel for modig for meg, men kan hende den går seg mer til, men selve melodien er det ingenting å klage på.

 

Vokalbiten kunne blitt veldig bra, men etter min mening burde bakgrunns musikken skrues høyere, og vokalen burde vært litt mer fyldig og mørk.

 

Etter vokalbiten følger det på med et herlig parti, som tilslutt blir ødelagt i slutten, nærmere bestemt 3:51. Det blir unødvendig, for standard og altfor kjedelig etter min mening.

 

Edit: etter et par gjennomhøringer til falt faktisk pipelyden på plass, så egentlig kan du stryke den biten fra tilbakemeldingen.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Dette er kritikk fra en metal head så ikke ta meg for seriøs da jeg ikke er publikumet du søker.

 

Låta starter jo helt greit. Den pipelyden var enormt kul og funker utrolig bra sånn i førsten men ved 0:38 føler jeg at den pipelyden blir for fritstående til å bære melodien. Men melodien var jo tøff. Veldig sånn artig skru du gir den som gjør det til en litt barnslig fjortisslåt. Ser for meg den her spille etter Vengaboys's Boom Boom Voom ja. Låta er egentlig veldig bra laget. Jeg liker ikke slik musikk i helhet så jeg går mer ned i melodier, takter osv får å lese låta så kan ikke si så mye. Men er veldig enig med cun angående voicen.

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar

Ja, kan jo si som de aller fleste andre her at jeg er jo hovedsaklig en metal-head, så har ikke den største kunnskap rundt denne type musikk.

 

For min del synes jeg pipe-lyden var passende og portamentoen som kommer et stykke ut i pipe-melodien likte jeg veldig godt. Melodien var fengende og denne delen av sangen jeg syntes var best. Vokal-partiet var forsåvidt greit, men synes det ble en smule cheesy hvis du skjønner hva jeg mener. Høres jo godt den litt gebrokne engelsken (men det er jo et kjennetegn på en SkyMarshall sang da :!:). Partiet etter midtpartiet med padder og hele pakka var nå litt kjedelig, men dette var en melodi du hadde tatt fra en tv-serie, nein? Produksjonen var som vanlig upåklagelig, men synes nå den beste sangen din fremdeles er Outlaws II! Den er bare elsk!

 

Stå på videre!

 

(er Walker fra Whinerz, btw ;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...