Gå til innhold

Pearl Black - Tema for Nseries og Eseries


Anbefalte innlegg

Pearl Black

 

pearlblacksmallnn1.jpg

 

Nyeste version: 2.70

 

Kompatibilitet: N71, N73, N75, N80, N91, N92, N93, N95, E50, E60, E61, E70, 3250

 

Nedlasting: Pearl Black 2.7 [3rd ED]

 

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

 

Pearl Black ~Fire Edition~

 

pearlblackfiresmallfi5.jpg

 

Nyeste version: 1.00

 

Kompatibilitet: N71, N73, N75, N80, N91, N92, N93, N95, E50, E60, E61*, E70, 3250

 

Nedlasting: Pearl Black ~Fire Edition~ 1.0 [3rd ED]

 

*På grunn av skjermoppløsningen til E61, kan softkey skriften være litt vanskelig å se på akkurat denne telefonen, da den går i ett med bakgrunnen.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sexy, bra jobba! :dribble:

 

screenshot0010gr4.jpg

En ting jeg merka var at den ikke ble skarpere etter at man gikk inn på bilder & video, som den vanlige nokia themen gjør

 

screenshot0005oa5.jpg

Her så ser jeg heller ikke hvilket alternativ jeg er på.

 

Håper du får fiksa dette, for dette tok seg j*vlig godt ut på telefonen! :thumbup:

Endret av joackim
Lenke til kommentar

Fin theme og passer veldig bra til N80'n, men det blir litt vanskelig å se enkelte elementer, spesielt den digitale klokka oppi hjørnet og når man skal skrive melding.

 

Samt problemet som er nevnt over med at bildene ikke skarper seg opp etter to sekunder som den vanlige bildeviseren gjør.

 

Si fra om det kommer en oppdatering :)

A

Lenke til kommentar

NeXz, Finner ikke en eneste likhet mellom denne og "Lights" :hmm: Tror du mener standardtemaet "Nokia". Hovedideen bak temaet er selvfølgelig en sort versjon av Nokiatemaet, men dette er langt fra en enkel sort-hvitt konvertering. Alt er lagd fra scratch i vektorgrafikk, og utenom bakgrunnensbilde og klokka har denne få likheter med "Nokia".'

 

joackim, Ja jeg er klar over de feilene. Den med at bilder ikke blir skarpere har jeg ikke peiling på hva skyldes, men jeg vet at det samme skjer på mange andre temaer også... Det rare er at det er ikke alle mobiler som har dette problemet. På N93 for eksempel, oppdateres bildene helt fint. Det andre problemet skal jeg prøve å fikse, men det gjør at jeg må endre ganske mange ellementer for å få det til.

 

tulling03, Jeg bruker Theme Studio 3. Et elendig program egentlig men det er det eneste som lar meg endre (nesten) alt.

 

are@tallak, Synes ikke den digitale klokka er så vanskelig å se egentlig, men skal se hva jeg kan gjøre.

 

Takk for alle tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
NeXz, Finner ikke en eneste likhet mellom denne og "Lights" :hmm: Tror du mener standardtemaet "Nokia". Hovedideen bak temaet er selvfølgelig en sort versjon av Nokiatemaet, men dette er langt fra en enkel sort-hvitt konvertering. Alt er lagd fra scratch i vektorgrafikk, og utenom bakgrunnensbilde og klokka har denne få likheter med "Nokia".'

6807715[/snapback]

 

Jeg ser jo at det er andre ting. Men bare sa i fra for å passe på :) Vet jo ikke hvordan bråk man kan få med stor selskaper.

 

Men hvorfor ikke lage en annen bakgrunn også? Sette litt mer egen stil på det? kanskje i en ny version? :) Så ser det jo bare enda bedre ut. For dette ser faktisk veldig bra ut :) små prik som folk har påmerket, men dette er vel lett å fikse :)

 

Forresten fant jeg en liten feil til feks. når du er inne på themes og går igjenom dem så ligger noen på minne kortet. Det lille minnekortet til høyre er svart og burde være hvit/grått. Ser det bedre da :)

Endret av NeXz
Lenke til kommentar
Forresten fant jeg en liten feil til feks. når du er inne på themes og går igjenom dem så ligger noen på minne kortet. Det lille minnekortet til høyre er svart og burde være hvit/grått. Ser det bedre da :)

6811235[/snapback]

Desverre er den fargen umulig å endre :no: Nokia har "glemt" å gjøre den skiftbar i temaer, så fargen er sort uavhengig av temaet. Det samme gjelder "play" ikonet ved siden av sangen som spilles når du går gjennom playlisten.

 

Jeg har allerede begynt å planlegge nye versjoner, men vil vente til Pearl Black er HELT ferdig får jeg går løs på Pearl White, Pearl Red, Pearl Green osv. Vil også lage noen temaer med orginale bakgrunner, ja :)

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er det beste temaet jeg har sett til dags dato, men det er to ting som irriterer meg:

 

1) På stort sett alle undermenyer som oversikt over themes/meldinger osv, er det en hvitstiplet linje til venstre og ned langs skjermen og tvers over til høyre nederst. Denne er ikke på originaltemaet.

 

2) Glow på klokketekst i ventemodus, dette er vel bare min subjektive mening, men ventemoduset får et "billig og hjemmesnekra" preg av denne glowen (trenger dessverre den digitale klokken for å få nøyaktig tid).

 

Edit: Punkt 2 kunne også fint vært løst med streker ved hver time slik at man raskere kan se hva klokka er.

 

Jeg hadde vært evig takknemlig dersom punkt 1) kunne vært fikset:)

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

jeg likte den! men du kunne vel ikke lage de neste til Nokia N70 også, siden du har laget til N73 og de andre?

Det kunne ha vært veldig bra! :) Håper du kan gjøre det.

 

Men jeg har samme programet som du bruker men jeg skjønner ikke noe av det. :cool: :!:

Går det ann å lage egne iconer også?

Endret av ibrar
Lenke til kommentar

Dubster, har aldri prøvd å lage SE themes før men jeg kan jo ta en titt på programmet.

 

Pinglebolle, 1) Hvis det er flere som også synes jeg burde fjerne den hvite linjen, så gjør jeg det. Under beta-stadiet så prøvde jeg både med og uten men jeg syntes egentlig at den så bedre ut med. Den ga temaet bedre kontraster på en måte. Og det ble litt tomt uten. På den annen side har temaet forandret seg mye siden det. Men som sagt, hvis flere er enige så kommer jeg til å fjerne den.

 

2) Enig, dette skal fikses i neste versjon

 

ibrar, Under beta-testingen var det mange som raporterte at temaet ikke fungerte ordentlig på N70 og N90. Mange deler var helt hvite. Jeg har ikke klart å finne noen måte å fikse dette på, så derfor har jeg stoppet å lage N70 versjonen, desverre. Og ja, det går ann å lage egne ikoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...