Gå til innhold

Siste sjekk: Passer disse delene sammen?


Anbefalte innlegg

Jeg har forhørt meg litt rundt på diverse deler av forumet, og har kommet frem til følgende oppsett for oppgradering av PC (deler merket "oppgradert" er naturligvis de jeg oppgraderer; de andre beholder jeg):

 

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 4200+ (oppgradert)

Hovedkort: MSI K8N Neo4-F

RAM: 2 GB Corsair Value Select PC3200 (1 GB oppgradert)

GPU: Sapphire Radeon X1900 XT (oppgradert)

SPU: Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic

Systemdisk: Western Digital Raptor 74 GB

Stæsjdisk: Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

Optisk drev: NEC DVD-recorder 3520A

Kabinett: Lian Li PC-7B (oppgradert)

PSU: Tagan Easycon 580W (oppgradert)

Annet: Floppy-frontdeksel (oppgradert)

 

Haster litt, ettersom kabinettet er ukens tilbud på Netshop, og jeg også bestiller prosessoren derfra samtidig (delt frakt). Jeg er ganske sikker på at alt er fastsatt for godt nå, men jeg må være helt sikker. Et par positive tilbakemeldinger er alt jeg trenger. :)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSUen som står i listen skal være veldig bra, Tagan er et toppmerke..

(Tagan, Mist og Seasonic er alltid mine anbefalinger, alle pga mye kraft med lite støy)

 

Raptor harddisken vil ikke gjøre maskinen bedre i f.eks spill, kun loadetider blir raskere, så med tanke på pris vs ytelse vil jeg si Raptor er oppskrytt (selv om det er litt status å ha da).

 

Du skal ha skikkelige høyttalere for å få noen WOW opplevelse av så dyrt lydkort, om dette kun skal brukes til vanlige pc-høyttalere så glem det og bruk heller det som er innebygd i hovedkortet.

Om du derimot kobler til et skikkelig stereo/surround-anlegg så er det et godt valg.

Lenke til kommentar

Merker stor forskjell på X-Fi og innebygde lydkort selv med billige høyttalere/headset.

 

Har brukt mitt Audigy 2 ZS i snart 3 år, og jeg kunne aldri i livet tenkt meg å bruke onboard igjen. Bruker et Sennheiser HD555 nå, men merker stor forskjell selv med billige headset til 2-300 kr samt stereoanlegg fra 1996.

 

IMO er det bare papplyd i innebygde lydkort.

 

Tagan er en flott PSU, behold bare den du.

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar

nahojdat: Les nå posten - jeg oppgraderer verken raptoren eller lydkortet, jeg har dem fra før av.

 

Lydkortet gir meg bedre ytelse i spill, og gjør at jeg kan aktivere ting som EAX. Dessuten har jeg hodetelefoner til 2000,-. ;) (beyerdynamic DT-770 Pro)

 

LenniZ: Takk. :)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
nahojdat: Les nå posten - jeg oppgraderer verken raptoren eller lydkortet, jeg har dem fra før av.

 

Lydkortet gir meg bedre ytelse i spill, og gjør at jeg kan aktivere ting som EAX. Dessuten har jeg hodetelefoner til 2000,-. ;)

 

LenniZ: Takk. :)

6658323[/snapback]

Ahh, om du har fra før så ok.

 

Lydkortet vil nok bli bra på såpass dyrt headset (akkurat ytelses delen ville nok blitt mer merkbar ved å legge pengene i andre komponenter av maskinen)..

Lenke til kommentar
Tell me, da - hva er galt med PSUen jeg har valgt? Er ikke den av ypperste kvalitet? Godt med ampere på 12V-railen, nok watt...

6658208[/snapback]

 

Lastly, it was really disappointing to see this power supply struggling to keep up with its competitors on the +12V rail. Although the +12V rail was still within the specification, it was recorded below 11.60V.

 

Du kan läsa mer här..

http://www.pcmoddingmy.com/e107_plugins/co...p?content.342.1

Lenke til kommentar
Tell me, da - hva er galt med PSUen jeg har valgt? Er ikke den av ypperste kvalitet? Godt med ampere på 12V-railen, nok watt...

6658208[/snapback]

 

Lastly, it was really disappointing to see this power supply struggling to keep up with its competitors on the +12V rail. Although the +12V rail was still within the specification, it was recorded below 11.60V.

 

Du kan läsa mer här..

http://www.pcmoddingmy.com/e107_plugins/co...p?content.342.1

6658440[/snapback]

Dette gjaldt kun under klokking om jeg ikke husker feil..

Om du sjekker andre reviews på nettet så ser du at de ikke har dette problemet, er nok en mulighet for at de testet et "mandagsprodukt"

Skal visstnok ha kommet ny versjon (revisjon?) etter den tid også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...