Gå til innhold

På jakt etter den perfekte laptop: Mulig litt naiv


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter den perfekte laptop for en student. Jeg er veldig lite oppdatert på hva som skjer på bærbar-fronten, men har god peiling på datamaskiner. Jeg har søkt og lest i alle trådene om bærbare på forumet her nå i en uke, og nå tenkte jeg å lage en tråd selv.

 

Kanskje disse kravene er naive, og litt for spesifike, men her er de:

- Liten.

Ca 12" hadde vært greit. Maskinen skal fraktes til og fra skolen i 3 år.

- Godt trådløst nettverkskort.

Jeg hater nettverksbrudd og dårlig dekning. Jeg har adsl2+ hjemme, og vil ikke bli begrenset av nettverkskortet.

- God batterilevetid.

Alle vil jo ha dette. Men jeg er ikke kravstor her. Er bare ønskelig at laptop'en ikke har _dårlig_ batterikapasitet - for det kan ødelegge alt.

- Støysvak

Jeg kan ikke forstyrre andre på forelesninger og i klasserommene. Så en pc med god og stille kjøling er å foretrekke.

- God skjerm.

Jeg kommer til å bruke denne mye til å ligge og se filmer og serier på sengen, så skjermen bør helst være god å se på.

- Gode høytalere

2 stykker må kunne se en film, og høre hva som blir sagt.

 

 

Ellers så har jeg noen ting som jeg ikke synes er viktig:

- Skjermkort til spilling.

Jeg kommer ikke til å installere et eneste spill på denne, så god grafikk er ikke noe jeg skal bruke pengene på.

- Det siste nye.

Jeg er ikke ute etter det siste nye innen maskinvare.

 

Bruk:

Internett, nettpoker, kraftig nedlasting på adsl2+, musikkhøring, photoshop og kanskje litt filmredigering, men jeg har også en stasjonær som fikser det.

 

Pris:

Maksimum 14 000 tenker jeg.

 

 

Til dere som kommer til å svare:

Når dere anbefaler en maskin, hadde det vært kjempe om dere gjorde en liten tekst om hvorfor den er å anbefale. Aller helst har jeg lyst å lese anbefalinger av laptoper noen her selv sitter på.

 

 

Sorry hvis det ble litt mye. Men jeg er ute etter å bruke pengene mine riktig :)

Endret av Matthiesen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med denne :

http://www.psdata.no/ps.asp?it=128982&mlevel=180801

Så oppgraderer du til dette batteriet :

http://www.psdata.no/ps.asp?it=121464&mlevel=180801

6572207[/snapback]

 

Denne så meget interessant ut. Den var liten, så jo egentlig ganske pen ut. Og har tydelig gode spesifikasjoner. Det jeg lurer på er om den er godt bygget. Om den er stabil og vil holde i 3 år.

 

Er det noen på forumet som har denne? og vil fortelle meg litt om hva de synes?

Lenke til kommentar

Dell D420! Sitter ute og skriver innlegget på denne nå.

 

Den er lett, 1,4 kg med 6cellers batteri, trådløskortet virker utrolig bra, den bruker ca. 10-15 sek på å koble seg til nettverket etter boot og det er stabilt. Batteritiden er bra (lavvoltsprosessor), tror den holder 3-4 timer på vanlig arbeid og opptil 7 timer med 9 cellers batteri. Skjermen er god(widescreen), men høyttalerene er ikke noe å skryte av, det tror jeg generelt er vanlig på 12"-ere. Prisen starter på 13500 og kommer rett under 14 med winxp pro...

 

Jeg vil anbefale pcen på det sterkeste...

Lenke til kommentar

Hvis du kommer dit hen at du vurderer en Packard Bell, så styr unna. Ja de er greie maksiner, MEN de er laget for folk som ikke setter høye krav til batteri, støy, ytelse, osv.

 

Jeg vil anbefale deg, hvis du har muligheten, så prøv maksinen før du bestemmer deg for en. Jeg har gått i den fellen og kjøpt en som på papiret ikke var så værst, men viste seg å være noe helt annet enn det jeg trengte. Blir ny laptop på meg også om ikke så alt for lenge ja.

Lenke til kommentar

Gå for en HP nc4200.

 

Grunnen er enkelt og greit at Hp's bedriftssserie PC'er er de mest stabile og driftssikre sakene på markedet så langt jeg kan bedømme. Det raser inn av Acer, Dell, Fujitsu-Siemens og annet for rep. Men så godt som ingen HP nx, nc, eller nw serie. Åja, sjølbyggmaskiner bugner det også av...

 

Det er nå min mening om den saken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...