Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte på om det var noe i Norge..

8698659[/snapback]

 

Temperato holder baristakurs med sporadiske mellomrom. Specialty Coffee Association of Europe kan gi deg baristasertifisering (med 3 nivåer). Det er ganske dyrt og det første nivået er temmelig enkelt å komme seg gjennom; jeg ville heller lagt pengene i et kurs som jeg nevnte ovenfor - da får du leke deg på en proffmaskin med veldig flinke baristaer.

Lenke til kommentar

Ikke for å avspore dere i Barista-debbatten, men... Jeg har satt så utrolige mengder kaffe til livs i dag at jeg trodde jeg ikke skulle klare å drikke kaffe på mange dager. Men neida, kaffekoppen og kose kaffe (blå java) er traktet (siste rest!) og det er like godt som før.

 

Ferdig med eksamen [/zombie] [average joe] :woot:

 

(begynner å komme greit inn i data-terminologien nå eller ;)?)

Lenke til kommentar

Når det gjelder Barista kurs og slikt har jeg ett lite tips... Skaff deg en venn som jobber på Cafè. "Egle" deg innpå betjeningen, og fortell hvor kaffeinteresert du er osv. Jeg prøvde dette med stor suksess og fikk i en tid masse gode tips og triks av en god barista, samt leke meg med fancy fancy espressomaskiner... It's worth a try..

Lenke til kommentar

Kaffesmaking... nei fysj og fy.. blande jobb og hobby på den måten.. hehe. Neida - høres ut som en finfin jobb.

 

Så det evigeaktuelle spørsmålet. Hvordan er været der dere er? Jeg sitter ute i sola med lappisen... Akkurat nå er det 3 mnd til forelesningsstart igjen - og ting kan stort sett ikke bli bedre!

Lenke til kommentar
Kaffesmaking... nei fysj og fy.. blande jobb og hobby på den måten.. hehe. Neida - høres ut som en finfin jobb.

 

Så det evigeaktuelle spørsmålet. Hvordan er været der dere er? Jeg sitter ute i sola med lappisen... Akkurat nå er det 3 mnd til forelesningsstart igjen - og ting kan stort sett ikke bli bedre!

8700218[/snapback]

 

Jeg har ikke jobb før tirsdag, har selv bevegd meg ut, solen tittet frem fra skyene for ca en times tid siden. Vært på butikken og handlet inn diverse alkohol-holdig drikke og kaffen trakter i min hvite moccamaster.

 

Herlig herlig :)

Lenke til kommentar
Akkurat nå er det 3 mnd til forelesningsstart igjen - og ting kan stort sett ikke bli bedre!

8700218[/snapback]

 

Blæ. To eksamener igjen, og for en gangs skyld er det fint vær. Og jeg sitter inne, uten kaffe, og kaster bort tida på diskusjon.no mens jeg egentlig skulle lest …

Lenke til kommentar

Endelig ferdig med siste prøve og innleverings spurten på skolen nå. Ble ikke trekt opp til skriftlig eksamen så nå er jeg priviligert med en hel uke fri før det blir trekt muntlig :D

 

Appropo været, så er det knall sol men litt overskyet desverre.

 

 

 

Jeg husker når jeg ble introdusert til kaffe miljøet og kaffen selv av min Kusine fra Stavanger. Hun var på besøk i fjord her, og hun dro meg med på kaféer jeg aldri hadde vært på før, i min egen by! Hadde før den tid ikke helt sansen for kafé, og fnynset på naien når jeg hørte ordet.

 

Men så ble det til at jeg ble med hun, og fikk prøve litt av hvert av kaffe på Stjernesalen kaffe (Kvarteret Bergen). Ble kaffe frelst fra den dagen. Drakk espresso, enkel / dobbel, cappuchino, latte, vanlig svart og deres spesialiteter cocos latte, stjerne kaffe m. mer.

 

Er utrolig takknemlig for at hun dro meg med der :), ante ikke hva jeg gikk glipp av før jeg fikk smake kaffen.

Lenke til kommentar
Husker ikke når j isst

8704732[/snapback]

 

Sovnet du på tastaturet der? :ermm:

 

Riktig det med kaffen. Når eg spør noen eg kjenner om de liker kaffe, så sier 90 % nei. Har vel mer med min aldersgruppe enn noe annet da. Men når jeg spør dem om hvilke kaffe det er de har smakt, så kan det godt hende at de ikke har smakt den rette kaffen for dem. De har fått det for seg at den svidde kaffen traktet fra en trakter med centimeter lags skit innvendig har lik smak til all kaffe.

 

Slik er det nå ikke.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne begynne å drikke kaffe. Det smaker jo godt syns jeg,men vi har jo denne merkelige ettersmaken. Er rett og slett ikke vant til det. Tror det derfor er lurt å starte med en mild variant. Noen som har noen tips? :)

8705899[/snapback]

Har funnet ut at brunt sukker er ganske godt å ha i, selv merker jeg ikke så mye til ettersmaken da ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne begynne å drikke kaffe. Det smaker jo godt syns jeg,men vi har jo denne merkelige ettersmaken. Er rett og slett ikke vant til det. Tror det derfor er lurt å starte med en mild variant. Noen som har noen tips? :)

8705899[/snapback]

 

Du kan alltids ha litt kaffe-fløte i koppen. Det fjerner litt av smaken.

 

Sitter ute på verandaen nå, med en kopp kaffe, venter på at vaska skal bli ferdig..

 

 

Når det gjelder sovne på tastaturet.. kan stemme ganske bra.

Var ikke akkurat edru i går kveld.

Lenke til kommentar
Hehe, nei slik kan det gå når en bytter ut kaffen med alkohol ;)

8707581[/snapback]

 

Ja, dessverre. Ble litt mye i går, skal innrømme det.

 

Men så er det deilig å bare ligge i senga noen timer "dagen derpå" :)

 

Akkurat nå sitter jeg ute på verandaen.. men det har begynt å blåse, venter grillgjester..

 

Kald vind gjør min kaffe kald.. *sluke*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...