Gå til innhold

Streng spamlov i Hong Kong


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes at hele verden er pa trynet. Greit, spam er plagsom og odelegger for mange, men 10 ar i fengsel? Et par maneder siden ble en vennine som jeg har kjent godt skutt og drept av kjaeresten sin pga sjalusi. Han avfyrte 6 skudd og 4 traff, hun dode pa sykehus. Resultatet ble at han fikk 9 ar i fengsel for mord. Hvor er rettferdigheten i verden? For a spamme kan en person fa opptil 10 ar i fengsel og 130k dollar i boter... For a ta livet av en uskyldig og ung person som hadde hele livet foran seg far man 9 ar?

 

Er det bare meg som syntes at det er noe seriost galt her?

Lenke til kommentar

Hele verden er ikke på trynet. Hva er straffen for mord i Hong Kong? Tipper øverste strafferammen er dødsstraff ettersom dette er en del av Kina.

 

Da vil jeg heller stusse på straffene her i Norge. 9år for drap er altfor lite ja. Men å klage på Kina/Hong Kong fordi de har orden på sakene der nede hjelper ikke.

Lenke til kommentar

Straffene i Norge er jo en vits. De korte straffene avskrekker ingen fra å begå kriminelle handlinger, og dessuten ser de heller ikke ut til å gjøre slik at kriminelle blir gode samfunnsborgere etter å ha sonet. 9/10 saker er det jo en kjenning av politiet som er innblandet.

Skulle ønske Svalbard ble fangekoloni :D

Lenke til kommentar
Eneste som er galt her er at morderen fikk 9 år og ikke 90.

6454053[/snapback]

Eneste som er galt er hele lovverket i "verden", syntes at det er helt absurd. Sant, det er strengere straff for mord i andre land (livstid i fengsel, dodstraff) men uansett sa er 10 ar og 130K $ i boter for spamming ikke proporsjonellt med forbrytelsen. Merker at loven har en tendens tli a bli mildere for voldtekt, mord osv og strengere for "datakrim".

Lenke til kommentar

tja det spørs. Hva er strafferammen for voldtekt i kina? Du må se alt i sammenheng med systemet rundt. Kina har ikke akkurat vært kjent for å være det mest rasjonelle landet i verden når det gjelder slike ting. Her er det snakk om å statuere eksempler vil jeg tro.

 

edit: ved nærmere ettersyn var voldtekststraffene i kina lettere enn først antatt, hvis man ser bort ifra disse:

II. Rapists will be punished with imprisonment from 10 years to life imprisonment, until death penalty under following circumstances

 

    a) Raping women or minors viciously;

 

    b) Raping more women and minors;

 

    c) Raping women in public;

 

    d) Raping in rotation by more than 2 offenders;

 

    e) Causing death or serious consequences.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
tja det spørs. Hva er strafferammen for voldtekt i kina? Du må se alt i sammenheng med systemet rundt.

6454084[/snapback]

Tok dette fra en rapport lagt av Human Rights Watch om fengsler og straff i Hong Kong(1997)

 

"Murder and other very serious crimes, mostly those punishable with at least twelve years' imprisonment..." Syntes at "at least twelve years" hortes for lite ut.

Lenke til kommentar

Det er vel litt i overkant å si at hele verden er på trynet :cry:

 

Det er mange ting som ikke "henger på greip" i samfunnet, men det er ikke noen grunn til IKKE å gjøre noe. Blir for dumt å si at siden straffen er så lav for voldtekt/drap kan vi ikke gjøre noe med spam osv....

 

Et sted må man begynne, ikke sant?

For mitt vedkommende må de gjerne sperre de inne, og kaste nøklen. Syntes overhodet det ikke er for strengt med opptil 10år og 130K$ i bot. enkleste hadde vært å avlivet dem :thumbup:

Endret av paal_erik
Lenke til kommentar
det står minimum.

6454119[/snapback]

Jeg er klar over at det star minimum (engelsk er morsmalet mitt). Det jeg mente var at minimum 12 ar er for lite i mine oyne. Vi trenger ikke sammenligne dette med mord og voldtekt, men poenget er at du kan gjore noe mye verre enn a spamme og fa en lignende straff.

Lenke til kommentar
Straffene i Norge er jo en vits. De korte straffene avskrekker ingen fra å begå kriminelle handlinger, og dessuten ser de heller ikke ut til å gjøre slik at kriminelle blir gode samfunnsborgere etter å ha sonet. 9/10 saker er det jo en kjenning av politiet som er innblandet.

Skulle ønske Svalbard ble fangekoloni :D

6454077[/snapback]

 

Forskning viser jo ganske klart at strenge straffer for feks drap og annen grov vold har så og si ingen effekt på hvor mye av det som skjer. Se i USA feks, i stater der dødstraff har blitt innført har ikke antallet mord gått ned (snare tvert imot).

 

Jeg synes folk bør basere sine argumenter på rasjonalitet, ikke synsing om ditt og datt fører til avskrekking.

 

Ellers må jeg nesten spørre om hvordan folk som mener at dødstraff er passende for spam moralsk forsvarer en sånn holdning.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
De burde absolutt innføre Dødsstraff i norge..Da ville det blitt slutt på klagingen på mangel på plass til fanger..Mange fanger som faktisk slipper straff pga av plass.

 

Mordere,Pedofile burde fått dødsstraff...

6454229[/snapback]

Jeg er 100% imot dodstraff og skal forklare deg hvorfor. Det kan skje i noen fa tilfeller at den som blir straffet er uskyldig eller skyldig i mindre grad. Syntes du at du ville klart a sove roligt hvis noen som fortjente ikke a do ble domt til doden?

 

Syntes at dodstraff burde blitt fjernet og byttet med livstid i fengsel, da har den "skyldige" sjansen til a vise at han er uskyldig eller skyldig i mindre grad.

 

Jeg syntes at vi trenger litt mer balanserte straffer og litt mer kontroll, men ikke sa ekstremt at det ligner pa Orwell's 1984.

Lenke til kommentar
Syntes du at du ville klart a sove roligt hvis noen som fortjente ikke a do ble domt til doden?

 

Selvsagt så bør rettsystemet være tilrettelagt for folk som blir dødsdømt og rettsgangen er nøye gjennomgått før folk blir dømt til døden og at det er absolutt ingen tvil om at personen faktisk har begått ugjerningen...

Lenke til kommentar

mennesker er mennesker, og det vil alldrig være mulig å være helt 100% sikker i en sak. Jeg mener, tenk på vitner og hvor upålitelige de kan være både bevisst og ubevisst... Feil i DNA tester, mixing av DNA prøver... det har vært flere undersøkelser i USA ang. dødstraff og de fant ut at skremmende mange saker hadde alvorlige feil i saken.

 

Av den grunn er dødsstraff ikke moralsk forsvarlig... selv om man i enkelte tillfeller vil være ekstremt fristet...

 

Spam er mye mer alvorlig en hva folk her inne virker å forstå. "Pytt, det er da ikke så alvorlig, jeg sletter mine hver dag jeg"... vel, det er vel og bra, men tenk på de indirekte kostnadene forbundet med traffikken, plassen det tar opp av ulike nett-ressurser (som ellers ville kommet oss alle til gode)... og for bedrifter er det jo krise! -Spam filter er ikke ufeilbare, og for en bedrift kan det å manuelt gå gjennom spammen og stole på ett filter være forskjellen på en lukrativ kontrakt eller ikke, eller iallefall forskjellen på fornøyde kunder og kunder som -ikke- er fornøyde... meget kostbart.

 

Om man ser på tid og penger som spam koster personer, bedrifter og samfunnet hver dag, så er ikke 10 år urimelig... det som ER urimelig er straffe utålingene i Norge. Vårt retts-system er så skadet at det i flere tillfeller er fristende å ta loven i egne hender... En god venn av meg sin lillesøster ble "tatt" av en eldre kar... han tillstod til politiet men ble ikke dømt... wtf? -For ikke å snakke om alle de stakkars sinnsforvirrede... de må vi ta ekstra godt vare på! gåtur i parken er sikkert bra... jada. -Noen år tilbake så stakk en dømt øksemorder av fra rehab senteret sitt, rake veien hjem å drepte foreldrene sine, også med øks. -slike folk må vi ta godt vare på, de hadde sikkert en grusom oppvekst... FUCK THAT SHIT. Begår man mord har man i de fleste tilfeller oppvist en slik total forakt for liv og normal tanke-gang at det burde være livs-tid.. ikke noe av dette "åpen anstalt psyko terapi" pisset. Såklart er de ikke helt friske, men det er da bare EN grunn mer til å låse de inn, ikke dulle-dalle med de og ta de på tur i parken! aarrrrgh... skal holde kjeft nå, men var det EN eneste ting jeg kunne enndre i norge, så skulle det være de fantastisk meninsløse og helt utav kontrol straffe utmålingene.. straffene for mord, voldtekt, pedofili og andre grove handlinger er så latterlig utav proposjon med andre straffer her i landet at jeg får helt angst!!

 

 

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrgh!

Lenke til kommentar
*snip*

 

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrgh!

6455410[/snapback]

 

100% enig. Rettssystemet i Norge har glemt det enkle faktum at det er til ikke bare for å rehabilitere forbryterem, men også, og det er i mine øyne den viktigste funksjonen, beskytte samfunnet fra disse urehabiliterte kriminelle.

Lenke til kommentar
Strenge straffer er bra siden det vil nok skremme en del fra å gjøre slik. Det hadde blitt veldig fint å bli kvitt spammen, men heldigvis er GMail så smart at den filtrérer bort 99% av spammen. :yes:

6456308[/snapback]

 

Så sant, så sant.. Og er vi heldige filtrerer Outlook bort den siste prosenten :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...