Gå til innhold

Vinn ekstern harddisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at det må være volum av tettstablete disker. Og at man skal regne med at en 'typisk' disk da var av samme størrelse som en nåværende 3,5" disk (hvilke ikke eksisterte da, man snakket fort om 'fullhøyde 5,25"' mao et volum omtrent som to DVD spillere/ brennere oppå hverandre... )

 

Men, jeg vil gjerne ha en bekreftelse på at det er volum og ikke areal av et gulv flislagt med HDer (jøss, det var en kul ide!) det er snakk om før jeg svarer. 50m2 leiligheten må i så fall regnes med standard takhøyde, formoder jeg?

 

M.

Lenke til kommentar
Regner med at det må være volum av tettstablete disker. Og at man skal regne med at en 'typisk' disk da var av samme størrelse som en nåværende 3,5" disk (hvilke ikke eksisterte da, man snakket fort om 'fullhøyde 5,25"' mao et volum omtrent som to DVD spillere/ brennere oppå hverandre... )

 

M.

6449233[/snapback]

 

I 1986 var 3,5" (bredde) harddisk opfunnet - men var 1,6" høy (40mm) "fullhøyde" - mott 1" (25mm) for dagens 3,5" disker.

 

Kimmer

Lenke til kommentar
Regner med at det må være volum av tettstablete disker. Og at man skal regne med at en 'typisk' disk da var av samme størrelse som en nåværende 3,5" disk (hvilke ikke eksisterte da, man snakket fort om 'fullhøyde 5,25"' mao et volum omtrent som to DVD spillere/ brennere oppå hverandre... )

 

M.

6449233[/snapback]

 

I 1986 var 3,5" (bredde) harddisk opfunnet - men var 1,6" høy (40mm) "fullhøyde" - mott 1" (25mm) for dagens 3,5" disker.

 

Kimmer

6449341[/snapback]

 

Målene på disken du tenker på var vel 1,5" * 4,0" * 5,75" :)

Lenke til kommentar

minner meg om gamle dager dette.

 

*lete nedi skuffen - neimen, et par tre disker fra 97-99 jo*

hva i?! et ISA SCSI kontroller-kort ja... hmm

*lete videre litt lengere bak i skuffen - neimen, et par 130MB disker fra seagate. lurer på når den er ifra...*

*lete enda litt lengere tilbake i skuffen - oisann, et par mursteiner av en HD. 2 SCSI disker fra conner i 3.5" fullhøyde*

 

å ja, alle diskene er faktisk testet, og fungerer like fint den dag i dag... :D

 

får meg egentlig til å tenke på hvor mye som har kommet de siste årene. nå snakker vi liksom om TB totalt på hjemme-maskinene, mens for bare rundt 10-12 år siden eller noe var det liksom bra å ha rundt *meep*GB (kanskje ikke så lurt å røpe svarene, hehe), og for enda 5 år lengere tilbake var det vel ~80-200MB disker som var inn... :D

hva som var inn i 1986 aner jeg ikke, for da ble jeg født, hehe.

 

men lurer også på det samme som mysjkin, for er det arealet så blir det jo Veldig stort. men om det er volumet så blir det jo lettere.

Lenke til kommentar

minner meg om gamle dager dette.

 

hva som var inn i 1986 aner jeg ikke, for da ble jeg født, hehe.

 

 

6449484[/snapback]

 

Begyndte å bygge PC'er i 1986 og så vidt jeg minnes var Conner et av de fremste harddisk merker for komsumermarkedet.

 

Nyheter og tips & triks for PC'er - leste man i datidens Elektronik-blade ;-)

 

Kimmer

Lenke til kommentar

I 1986 var 3,5" (bredde) harddisk opfunnet - men var 1,6" høy (40mm) "fullhøyde"  - mott 1" (25mm) for dagens 3,5" disker.

 

Kimmer

6449341[/snapback]

 

Joda, de var oppfunnet, men mener å huske at det var litt spesielt, en normal disk i -86 var da 5,25" halv eller gjerne fullhøyde...

 

(mimre!)

 

og da 720k floppyene kom var det jo helt rått... :)

 

 

M.

Lenke til kommentar

hehe. hadde en god del conner disker på alt fra 20-60MB før. hadde vel en nermere 20-30 disker i et skap faktisk. hadde mange fra seagate, maxtor osv også. men måtte til slutt innse at jeg kunne ikke ta vare på alle, så kastet de aller fleste, og nå sitter jeg kun med et par igjen som et minne. :)

 

hvor stort er forresten arealet til en gjennomsnittlig ishall?

 

edit: etter litt utregning kan det se ut som 2 alternativer er riktig anngående fysiske størrelsen, avhengi av om det er arealet eller volumet. så er fint om HW kan fortelle oss hva det skal være (ikke svaret altså, hehe. men om det er arealet eller volumet).

anntar egentlig arealet, men.

Endret av Jannis-15
Lenke til kommentar
og da 720k floppyene kom var det jo helt rått...  :)

 

M.

6449580[/snapback]

 

 

Hehe - ja! Og hvis der er nogen, der syns at der rot i standarderne i dag - så er det ingenting i forhold til for 20 år siden.

 

Eneste 'standard' der er igen fra den tiden - er den forb*nete 4-pins molex strømkontakt :hmm:

 

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Jeg bruker Opera til vanlig, men det fungerte ikke på Opera. (Ikke aktiv)

Prøvde så Internet Explorer og det fungerte fint :p

6449170[/snapback]

Veeeel, hvilken nettleser du bruker har ingenting å si.

 

Lykke til alle sammen! Har selv lyst på den disken, men jeg får ikke delta. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...