Gå til innhold

Vil blende filmpirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

denne tendensen du nevner er skremmende, jeg ser stadig mer til den selv.

 

men egentlig, så har vi jo oss selv å skylde, på en måte både ja og nei, fordi at siden massene godtar dette, fordi de ikke bryr seg, så er det jo ikke vi som bryr oss, men det er jo vi som burde informere massene (vi som holder oss opplys om emnet)

 

slik sett så synes jeg dette var en flott artikkel :)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor mange som lar være å kjøpe en film eller gå på kino fordi de har sett en slik screener, men det er nok langt færre enn det filmbransjen vil ha det til.

 

Bare for å pirke bittelitt, men en screener er ikke noe som blir tatt opp på kino med et håndholdt kamera. En screener er en versjon av filmen som blir vist for en liten gruppe før filmen lanseres, og også blir sendt ut til de som sitter i juryen til oscarutdelingen.

Lenke til kommentar

Fin artikkel :)

 

Jeg føler det sånn jeg også. Filmbransjen og alle deres "marionetter" innfører masse forbud for å bevare interessene sine, mens de personene som forbudene er rettet mot ("piratene") finner bare en utvei. Resultatet av dette er at de lovlydige får det vanskeligere, mens piratene ikke merker noe særlig til dette!

 

Trist retning dette her tar :nei:

Lenke til kommentar
Vår søsterside, <a href="http://www.kulturo.no/omtaler/film/vil_blende_filmpirater/27100?p=blender">Kulturo</a>, skrev for noen dager siden om et system for å hindre at man brukte videokamera på kino, for å kopiere filmen. Hva annet kan en slik teknologi brukes til?

 

Les mer

6372042[/snapback]

 

Ikke bra med slike storebror-produkter.

 

Men heldigvis hjelpeløst mot digitale speilreflekser - for lukkeren skjuler jo CCD'en frem til vi trykker på utløseren.

Lenke til kommentar

Jeg er selv motstander av disse antipirat-korstogene, men akkurat dette synes jeg var et ok tiltak. Så lenge min kino-opplevelse ikke blir ødelagt, ser jeg ikke problemet med denne løsningen. Her snakker vi ikke om at livet for lovlydige borgere blir verre, men at det er utelukkende de som tar med seg videokamera som får svi. Å laste ned en film og oppdage at det er filmet i en kinosal er rimelig bittert i seg selv, så hvis den trenden forsvinner, så taper vi ikke så mye på det.

Lenke til kommentar
Ikke bra med slike storebror-produkter.

 

Men heldigvis hjelpeløst mot digitale speilreflekser - for lukkeren skjuler jo CCD'en frem til vi trykker på utløseren.

6391497[/snapback]

 

haha :)

 

hva hjelper så vel det når CCD'n blir eksponert av "spesiallyset når du skal ta bilde? og igjen, er ikke bilde-piratene de prøver å stoppe heller :p

 

men on-topic nå,

syns det er et fint tiltak. Hvor plagsomt er det ikke når du har lasta ned en film, så er den i dårlig cam kvalitet?:p

bort med de svina!

Endret av MallRaT
Lenke til kommentar

Screenere og kinorip er noe dritt. Dårligere kvalitet skal man lete lenge etter. Screenere har jo den evindelige klokka som tikker og går og masse popup tekst. KinoRip's har ofte et vanvittig overeksponert bilde g en lyd som høres ut som den er tatt opp inne i en vaskebøtte.

 

Takke meg til en skikkelig rip av DVD versjonen eller en tur på Kino for å se filmen :D

Lenke til kommentar

Men heldigvis hjelpeløst mot digitale speilreflekser - for lukkeren skjuler jo CCD'en frem til vi trykker på utløseren.

6391497[/snapback]

 

haha :)

 

hva hjelper så vel det når CCD'n blir eksponert av "spesiallyset når du skal ta bilde? og igjen, er ikke bilde-piratene de prøver å stoppe heller :p

 

6394814[/snapback]

 

Bare sånn for oppklaringens skyld - med et speilrefleks, så dekker lukkeren for CCD'en inntil vi trykker på utløseren. Så er CCD'en eksponert mens bildet taes - sånn ca i 1/30-dels sekund etc. Du får meg ikke til å tro uten dokumentasjon at de klarer å oppdage en CCD + sende en lysstråle på den i løpet av 1/30-dels sekund.

 

Jeg ville bare påpeke dette, slik at folk ikke tror at dette systemet kan misbrukes overalt. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vår søsterside, <a href="http://www.kulturo.no/omtaler/film/vil_blende_filmpirater/27100?p=blender">Kulturo</a>, skrev for noen dager siden om et system for å hindre at man brukte videokamera på kino, for å kopiere filmen. Hva annet kan en slik teknologi brukes til?

 

Les mer

6372042[/snapback]

 

Tja, det gjelder jo å se det positive, så kanskje det går an å montere noe sånt i grillen på bilen sin, og unngå plagsomme bompengestasjoner og fotobokser :thumbup: Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...