Gå til innhold

Trenger Tips Til Krigsfilmer


Jernlov

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hold deg unna windtalkers, det er ikke en krigs film, men en action film som tilfeldigvis tar sted under ww2. helt urealistisk og bare teit,(IKKE KRIGS FILM)

 

Tae Guk Gi: The Brotherhood of War dette er en VELDIG trist film, kanskje den tristeste jeg har sett, utrolige effekter(veldig like BOB)

 

Battle of Britain veldig fin film som gir et greit historisk perspektiv om slaget om england, syke fly stunts som de aldrig ville fått lov til å gjøre i dag.

 

The Longest Day utrolig bra film som viser hele d-dag(airborne, Amfibiske,) fra england, frankrike, usa og tysklands side.

 

A Bridge Too Far kanskje min yndlings krigsfilm og en av mine yndlings filmer skjenerelt,

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Platoon - Handler om Charlie Sheen i Vietnam, i troppen hans er det store splittelser mellom de to generalene (Dafoe og Berenger). Utrolig realistisk. En klassiker.

 

Where Eagles Dare - Clintern og Burton som skal redde en major (?) oppe i en nazihøyborg på vintern. Et must  :cool:

6336926[/snapback]

Begge er nå notert. Selv om jeg kanskje vil få problemer med å ta Sheen seriøs.

 

The Thin Red Line - en veldig estetisk, vakker film, på grunn av dette er det noen som hater filmen og noen som elsker den.

 

Patton - Film om den smågale generalen Patton, og hans opplevelser og virke under den andre verdenskrig.

 

The Great Escape - Om noen allierte soldater som vil rømme fra en tysk fangeleir, og hvordan de prøver å klare det.

6336996[/snapback]

Alle er notert.

 

hold deg unna windtalkers, det er ikke en krigs film, men en action film som tilfeldigvis tar sted under ww2. helt urealistisk og bare teit,(IKKE KRIGS FILM)

 

Tae Guk Gi: The Brotherhood of War dette er en VELDIG trist film, kanskje den tristeste jeg har sett, utrolige effekter(veldig like BOB)

 

Battle of Britain veldig fin film som gir et greit historisk perspektiv om slaget om england, syke fly stunts som de aldrig ville fått lov til å gjøre i dag.

 

The Longest Day utrolig bra film som viser hele d-dag(airborne, Amfibiske,) fra england, frankrike, usa og tysklands side.

 

A Bridge Too Far kanskje min yndlings krigsfilm og en av mine yndlings filmer skjenerelt,

6337017[/snapback]

Så Windtalkers er ikke verdt ca to timer av mitt miserable liv? Alle er notert, er litt tvilsom på den Battle of Britain men.

 

Henger meg på Tae Guk Gi: The Brotherhood of War og Platoon. Du må selvsagt få med deg Das Boot.

6337102[/snapback]

Das Boot notert.

 

Også noen av Wh1te's forslag er notert. Takk for alle forslag, gleder meg til å kose meg med krig i en god tid framover.

Lenke til kommentar
Jarhead og Black Hawk Down  :thumbup:

6337697[/snapback]

Jarhead Notert, Black Hawk Down er sett.

 

The Deer Hunter. Tidenes beste, best spilte og mest emosjonelle krigsfilm.

6337994[/snapback]

Notert.

 

Mange gode er nevnt... hvis du kan se serier også er vel "Band of Brothers" et must!

6338006[/snapback]

Står i førstepost at den er sett.

 

NRK skal sende krigsfilmer hver mandag hele sommeren. :fun:

6338673[/snapback]

Stilig, skal prøve å få med meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...