Gå til innhold

Computex i bilder - del 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva går digitale høyttalere egentlig ut på? Er det selve overføringen eller selve høyttaleren som er digital?

6292497[/snapback]

Sikkert berre at dei har støtte for digitale lydsignal, coax eller optisk. Ser ein digital inngang og utgang på baksida av subwooferen, digitalt optisk så vidt eg kan sjå.

Lenke til kommentar
Hva går digitale høyttalere egentlig ut på? Er det selve overføringen eller selve høyttaleren som er digital?

6292497[/snapback]

Sikkert berre at dei har støtte for digitale lydsignal, coax eller optisk. Ser ein digital inngang og utgang på baksida av subwooferen, digitalt optisk så vidt eg kan sjå.

6292650[/snapback]

Jeg så det jeg også. Men om det er alt som skal til for å kalle de digitale høyttalere, så er det mange andre som også er det.
Lenke til kommentar

Kommentarer om side 1:

Mulig jeg har litt sær smak, men jeg synes det var overraskende mange stygge kabinetter. Jeg så ingen som jeg vil påstå var pene.

 

Kommentarer om side 2:

Wireless USB kommer tydeligvis sent men godt.

 

MSI sine mp3-spillere likte jeg. Kanskje ikke helt min type design det heller men det er glimrende at det kommer alternativer til en viss annen flashspiller med både kapasitet og omtrent samme størrelsemessige utforming. MSI kan ha en vinner i flere av de der. Også liker jeg veldig godt konseptet med utbyggbart minne i form av ekstra minnekort. (Dog det kunne gjerne vært for SD-kort i full størrelse)

 

Utformingen av Coolermaster Space Navi likte jeg. Den ser effektiv ut.

 

Jeg stusset litt på det med digitale spenningsregultatorer, er ikke det vanlig allerede? Altså at spenningsregulatorene slår av og på spenningen helt for hvert 0,1 millisekund eller noe i den duren og glatter spenninga via spole + kondensator. Hensikten med denne teknikken er i hvertfall å minke varmetapet i spenningsregulatorene (enten ~null spenning over dem eller ~null strøm) Problemet tidligere har vært mye elektronisk støy, men det har de kanskje løst på en smart måte? Kanskje ved å legge lederene for jord og spenning tett ved siden av hverandre gjennom hele kretsen?

Digitale spenningsregulatorer brukes i hvertfall i en rekke andre områder. Blandt annet i PSU'er og frekvensomformere for motorstyringer. Uansett ser det ikke ut til at Foxconn har løst varmeproblemet med å innføre digital spenningsregulering siden de fortsatt trenger en kjøleribbe på dem.

Lenke til kommentar
"Vifter med rullende tekst og grafikk!"

6292622[/snapback]

Er det noen som har en prinsippskisse over virkemåten?

6293285[/snapback]

 

gjetter meg til at en har en rekke med dioder på noen av bladene. disse blinker så av og på etter hvert som viften spinner slik at den som ser på oppfatter det som tekst. en form for optisk illusjon rett og slett...

Lenke til kommentar
"Vifter med rullende tekst og grafikk!"

6292622[/snapback]

Er det noen som har en prinsippskisse over virkemåten?

6293285[/snapback]

gjetter meg til at en har en rekke med dioder på noen av bladene. disse blinker så av og på etter hvert som viften spinner slik at den som ser på oppfatter det som tekst. en form for optisk illusjon rett og slett...

6293308[/snapback]

Jeg tror også det er noe sånt. F.eks en rekke med 8 dioder som skrur seg raskt av og på. Men hvordan får de ledningene og LEDs helt ut på viftebladene? Eller gjør de det på en helt annen måte?
Lenke til kommentar

JEg for min del tror det er motsatt, alle har vel sett de nattbordsklokkene som har en pinne som beveger seg fort frem og tilbake så blir det kastet et lys på dem som vi kan lese tiden av.

 

Jeg tror det er lys som blir kastet ned på vifta...men om det er riktig vet jeg ikke :)

 

 

Med mindre informasjonen blir "projektert" fra baksiden av vifta? Det er jo trossalt åpning mellom viftebladene, så det er kanskje her "bilde" slippes forbi?

 

Frankie

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar
"Vifter med rullende tekst og grafikk!"

6292622[/snapback]

Er det noen som har en prinsippskisse over virkemåten?

6293285[/snapback]

gjetter meg til at en har en rekke med dioder på noen av bladene. disse blinker så av og på etter hvert som viften spinner slik at den som ser på oppfatter det som tekst. en form for optisk illusjon rett og slett...

6293308[/snapback]

Jeg tror også det er noe sånt. F.eks en rekke med 8 dioder som skrur seg raskt av og på. Men hvordan får de ledningene og LEDs helt ut på viftebladene? Eller gjør de det på en helt annen måte?

6293750[/snapback]

Lysdiodene sitter ikke i bladene, men i rammeverket til viften, etter det jeg har forstått. Etter det så er det som su sier, en sere med dioder som slår seg av og på. Lyset blir "dratt med" ut i viftebladene, og effekten skapes.

Lenke til kommentar
Kanskje noe ala denne.

6294261[/snapback]

 

den der ser ut som den har en rekke med dioder som roterer bak selve viftebladene...

 

må da gjøre ett og annet med selve luftstrømme det...

 

edit:

 

hmm, nei dem er vist foran vifebladene (det jeg trodde var blader var bare en finurlig festeanordning i klarplast).

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...