Gå til innhold

iRiver trekker inn årene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trist at iriver forsvinner, De hadde pene og bra produkter, men i mine øyne så priset de seg ut av markedet, ihvertfall i Norge.

 

kanskje litt offtopic:

Lurer litt, på walkman mobilene til SE, kan man søke på sangene ved å taste inn deler av sangeren eller av navnet på sangen?

Lenke til kommentar

synd å se iriver gå ned. hadde gode, om en litt dyre, enheter om en ser på spsifikasjonene. er vel ikke lenge før iaudio går samme veien skulle jeg tro :(

 

men jeg tror nok nokia-sjefen ikke var så langt unna sannheten. nå kommer jo mobiler med optisk zoom og auto-fokus, 3+ MP (noe som holder for "snapshots") og etter hvert skikkelig blits (var det ikke ett firma som viste frem en ny og mindre blits med større strømstyrke på 3GSM?), og minnekort-muligheter som gjør at en har mer den nok plass for dagens musikk.

 

hvorfor ha fastmontert 4GB nå en kan ha 3-4 1GB brikker? noen av dem stua med musikk og en som en bruker når det er tid for å ta bilde. problemet er vel hvor kranglete det er å skifte disse brikkene i en fart...

 

for å si det slik, mobilen blir en alt-mulig enhet. og om en komboer den med en enhet som nokia sin 770 så har en også en passelig skjerm til å se film på farten, eller surfe skikkelige websider slik dem er ment å se ut.

 

problemet er nok batterilevetiden. med mindre en har dedikerte dekodingsbrikker inni der for musikken så kan en fint se at en kan regne telefonen for alltid i samtalemodus. det vil si at den lever høyst 3 timer...

Lenke til kommentar

Gleder meg over at iPod går samma veien som iRiver - altså i dass - om veldig kort tid. Ettersom du knapt får kjøpt en mobiltelefon uten MP3-spiller lenger... Og hvorfor i all verden skal man drasse på BÅDE iPod og mobil?

 

Det tar lengre tid før kameraet erstattes - til det er kvaliten altfor dårlig enda, men også det vil skje (ca. 2 år for kompaktkamera-typen). Etter at MP3-spiller og stillbildekamera er fullt integrert står vel videokamera for tur. Når det er på plass (om 4-5 år tenker jeg) vet jeg ikke helt hva mer som kan integreres? Det vil evt. være mobil spillkonsoll - slik som PSP, som vil fungere like bra på mobilen - men da med mindre skjerm... TV vil selvsagt også være på plass, men det erstatter jo aldri TV'n hjemme i stua. PC'n kan heller ikke erstattes - selv om man vil finne de fleste funksjonene i telefonen.

Lenke til kommentar
Gleder meg over at iPod går samma veien som iRiver - altså i dass - om veldig kort tid. Ettersom du knapt får kjøpt en mobiltelefon uten MP3-spiller lenger... Og hvorfor i all verden skal man drasse på BÅDE iPod og mobil?

 

Det tar lengre tid før kameraet erstattes - til det er kvaliten altfor dårlig enda, men også det vil skje (ca. 2 år for kompaktkamera-typen). Etter at MP3-spiller og stillbildekamera er fullt integrert står vel videokamera for tur. Når det er på plass (om 4-5 år tenker jeg) vet jeg ikke helt hva mer som kan integreres? Det vil evt. være mobil spillkonsoll - slik som PSP, som vil fungere like bra på mobilen - men da med mindre skjerm... TV vil selvsagt også være på plass, men det erstatter jo aldri TV'n hjemme i stua. PC'n kan heller ikke erstattes - selv om man vil finne de fleste funksjonene i telefonen.

6171557[/snapback]

 

hehe, personlig tviler jeg på at iPod går i dass om veldig kort tid. men den vil nok gå over til å bli mere videospiller enn den er nå. jeg vil ihvertfall ikke erstatte ipoden min med en mobil før den har innebygd minijack kontakt, og er like grei i bruk som min mini.

Lenke til kommentar
hehe, personlig tviler jeg på at iPod går i dass om veldig kort tid. men den vil nok gå over til å bli mere videospiller enn den er nå. jeg vil ihvertfall ikke erstatte ipoden min med en mobil før den har innebygd minijack kontakt, og er like grei i bruk som min mini.

6171931[/snapback]

De flest musikkmobiler har jo allerede minijack-utgang eller overgang som gjør at du kan bruke hvilket som helst headset. De er i tillegg blitt like geniale mht. bruk også som en iPod... Alt av muligheter til navigering, spillelister og oversiktlig.

Lenke til kommentar
hehe, personlig tviler jeg på at iPod går i dass om veldig kort tid. men den vil nok gå over til å bli mere videospiller enn den er nå. jeg vil ihvertfall ikke erstatte ipoden min med en mobil før den har innebygd minijack kontakt, og er like grei i bruk som min mini.

6171931[/snapback]

De flest musikkmobiler har jo allerede minijack-utgang eller overgang som gjør at du kan bruke hvilket som helst headset. De er i tillegg blitt like geniale mht. bruk også som en iPod... Alt av muligheter til navigering, spillelister og oversiktlig.

6172043[/snapback]

 

ja men jeg vil ha ordentlig minijack. ikke overgang. hadde en K750, med den fikk jeg skikkelig dårlig kontakt med de pluggene som fulgte med. dessuten så har de vel ganske laber batteritid om man hører litt på musikk hver dag + at man ringer litt og sender noen meldinger.. min mini varer i rundt 20 timer.

Lenke til kommentar
Det vil evt. være mobil spillkonsoll - slik som PSP, som vil fungere like bra på mobilen - men da med mindre skjerm...

6171557[/snapback]

Det prøvde nokia med Nokia ngage.

6172067[/snapback]

Stemmer det. Men N-gage var mer en spillkonsoll med mobil. Veien å gå er nok en mobil med "spillkonsoll". Ingen gidder å drasse på en stor kloss i lomma, så da får man heller ta til takke med litt mindre skjerm.

 

Når det er sagt er Nokia i full gang igjen med spillsatsingen - og det ser ekstremt bra ut! ;)Her f.eks. fra en Nokia N93.

Lenke til kommentar
ja men jeg vil ha ordentlig minijack. ikke overgang. hadde en K750, med den fikk jeg skikkelig dårlig kontakt med de pluggene som fulgte med. dessuten så har de vel ganske laber batteritid om man hører litt på musikk hver dag + at man ringer litt og sender noen meldinger.. min mini varer i rundt 20 timer.

6172345[/snapback]

K750 var vel en av de første skikkelige mp3-mobilene. Mye har skjedd siden da. Tror det er meget bra overganger man får nå - og du skal være god om du hører forskjell på en mobil mp3-spiller og en vanlig mp3-spiller - forutsatt at man bruker samme headset.

 

iPod har dessuten aldri vært kjent for noe spesielt bra lyd. Lyd og pris (og mangel på radio) er som regel de 2-3 tingene som har blitt trukket fram på den negative siden i de fleste tester.

 

En musikkmobil holder i ca. et døgn den også - om man bare bruker mp3-delen. Hvis den også er "connecta" holder den vel i 7-10 timer. Sjelden man hører på musikk lengre enn det i løpet av en dag - isåfall er man i nærheten av en lader. (Med unntak av om man er på en veldig lang reise selvsagt...)

 

Uansett; synes allerede at mobil mp3-spillere er kommet så langt at den dedikerte mp3-spilleren er klar for teknologisk museum. Og om enda et år er det helt avleggs...

Lenke til kommentar

Mp3 spillere kommer nok ikke til å forsvinne med en gang. Har noen tenkt over:

1. Har alle råd til en mobiltelefon som inneholder "alt"?

2. Kommer barn 12 og nedover til å ha slike dyre telefoner. Eller har veldig mange av dem telefoner i det hele tatt?

3. Hva er man mest redd for: En mobiltelefon til 5000, eller en mp3 spiller til 300 kroner? Vil man da ta mobilen med på alt?

 

Bare noen tanker angående pris o.l. I tilleg kommer batteritid, design osv. Vi vil ikke bruke en mobil på størrelse med N70 til mp3 spiller. Tror jeg. Og ingen mobiltelefoner kan i dag levere veldig god batteritid.

 

Mp3 spilleren kommer ikke til å forsvinne med det første. Ja, markedet blir mindre og mindre, men det kommer til å gå sakte nedover. det vil ikke stupe rett ned.

Lenke til kommentar

sa aldri at den ville stupe. det skjer ikke uansett hva det gjelder (og hva disse analytikerne påstår). men mobiltelefonen vil nok ete opp mer og mer plass...

 

og noe sier meg at det vil komme billige "barnemobiler" som er mer en mp3spiller med mulighet for å ringe hjem til mor...

 

for å si det slik, om vi hadde fått bort skjermen, tastaturet og kameraet fra mobilen så kunne den i dag vært litt større en batteriet den benytter.

 

har egentlig lyst til å se bluetooth bli brukt mer. slik at en har en liten mp3spiller som også fungerer som generell minnekortleser, en nokia 770 eller lignende for surfing og mail, ett digitalkamera for å ta bilder og mobilen som knutepunkt til utenomverdenen.

 

mp3-spilleren ville forøvrig også fungere som handsfree for mobilen.

 

ta bilde med kameraet, bruk 770 til å skrive en mail hvor du legger ved bildet, send via mobilen...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...