Gå til innhold

EA lager rollespill igjen (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette MÅ jo være et RINGENES HERRE-spill

 

Artworken på nettsia viser en sal i Moria, edoras, en ork, en statue i Mordor og et huletroll - sånn cirka :w00t:

 

I tillegg så hang det en LoTRplakat bak utvikleren i videoen i diveloperscorner.

 

Håpert det ikke blir et erkeamerikansk actionspill - men heller at lisensen blir brukt på en verdig måte

 

GLEDER MEG! :dribble:

Endret av ssolbergj
Lenke til kommentar
EA skal lage et spill som krever nesten 2 års utvikling?!

5979240[/snapback]

Ser ut som de har holdt på en stund også. I alle fall med pre-developement. Står at core utviklerene har drevet med dette spillet i 2+ år. Dev vil vel si at spilelt får totalt nærmere 4 år i utvikling. Ikke gærnt.

 

Dette MÅ jo være et RINGENES HERRE-spill

5979466[/snapback]

Ja det er flust av hint:

- Konsept bildene

- Navnet

- EA eier lisenser

- Den elendige videoen: plakat, Nazgul-concept art

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar
På spillets offisielle nettsted fortelles det at EA har samlet sammen et team med rollespillutviklere fra hele verden for å lage et uslåelig rollespill. Vi loves optimal grafikk og animasjonsteknologi, den beste kunstige intelligensen til nå sett i sjangeren og en kraftig ny måte å fortelle historier på.

 

Oversatt fra "EAsk til Norsk":

 

EA har samlet en gruppe mennesker som kanskje har hørt om RPG før, bare de klarer å klistre sammen noe så er EA fornøyd. Grafikken blir samme som alt annet, kanskje litt dårligere, animasjonene blir så-som-så og kunstig intelligens og historie, hva er det?

 

Jeg fikk slik deja-vu av det som ble sagt før. I Gudfaren ble vi jo lovet det ene og det andre, deriblant god grafikk, men det fikk vi jo tydeligvis ikke (ettersom jeg har lest av X ant omtaler, deriblant Gamer.no sin).

 

Nei tror dette blir et typisk EA spill, hvor det vi får ikke er i nærheten av hva som er lovet. Det blir typisk opphypping rundt spillet slik at når det kommer blir det solgt og skrøte av, uten at det er noe nyskapende og bra.

 

Jeg stiller meg meget pesimistisk til dette spillet. Jeg stiller meg for så vidt pesimistisk til alt som EA skal lage. Blir det bra så blir jeg i det minste overasket, men det blir jeg jo og forsåvidt når EA klarer å lage noe nyskapende. Har ikke skjed på noen år nå, så en gang må de nå klare å treffe spikeren.

Lenke til kommentar
Igjen? Hva var det forrige rollespillet EA har lagd? Eller hvilket spill tenker dere på egentlig?

5980055[/snapback]

Hehe, poeng! De har ikke lagd noe RPG såvidt jeg kan se. Men de har utgitt ET! Ja et helt et, Freedom Force. På en annen side har jo selskapet spist opp mange utviklere som til dels lagde RPG før måltidet til EA.

Lenke til kommentar
EA har samlet en gruppe mennesker som kanskje har hørt om RPG før, bare de klarer å klistre sammen noe så er EA fornøyd.

5980475[/snapback]

Er ikke så pesimistisk jeg, særlig med tanke på tiden de har fått til design. Men det er litt urovekkende at de to navnene som gis på siden, Producer Steve Gray og Creative Director Chris Tremmel har null RPG erfaring. Eller dvs. de har jo begge jobbet på The Lord of the Rings: The Third Age. Og jeg blir ikke overasket om EA klarer å definere det som RPG... hehe...

Lenke til kommentar

Kanskje litt off topic, men hvorfor kan ingen lage RPG med en ny vri? Alle spillene er jo stort sett "det samme". Det befinner seg i en eventyrverden med alver, dverger, magi, potions, osv. Er det ikke mulig å finne på noe nytt? Jeg spiller OB og synes det er fett, men er det mulig å lage RPG av andre type spill?

 

I Spellforce blandes jo RTS og RPG litt, System Shock og Deus Ex har et FPS, med et lite snev av RPG, men hadde det vært mulig å dra den litt lengre? Skytespill med oppdrag i en stor verden hvor du kunne kjøpe deg våpen, øke skills innen feks sniper, demolition, assault , stealth/recon osv, eller er det bare en teit ide?

 

Noen som har andre ideer til "nye RPGspill"?

Lenke til kommentar
Kanskje litt off topic, men hvorfor kan ingen lage RPG med en ny vri? Alle spillene er jo stort sett "det samme". Det befinner seg i en eventyrverden med alver, dverger, magi, potions, osv. Er det ikke mulig å finne på noe nytt? Jeg spiller OB og synes det er fett, men er det mulig å lage RPG av andre type spill?

 

I Spellforce blandes jo RTS og RPG litt, System Shock og Deus Ex har et FPS, med et lite snev av RPG, men hadde det vært mulig å dra den litt lengre? Skytespill med oppdrag i en stor verden hvor du kunne kjøpe deg våpen, øke skills innen feks sniper, demolition, assault , stealth/recon osv, eller er det bare en teit ide?

 

Noen som har andre ideer til "nye RPGspill"?

5980601[/snapback]

 

Hovedgrunnen er vel at det er mye større risiko å lage utradisjonelle ting, man kan jo tape penger da må vite! Derfor blir det mest vanilla fantasy og iblant sci-fi i rollespillene... Finnes dog noen unntak (Vampire:Bloodlines f.eks)

 

Enig i at det er synd, det er jo nok av ideer å ta av. Bare sjekk alt det som finnes av ulike verdener til tradisjonell pen and paper rpg.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Hm, kan det tenkast at EA har skjønt at kvalitet (WoW og Oblivion) og ikkje kun kvantitet òg kan gi pengar i kassa?

5979216[/snapback]

 

Lov å drømme :roll:

 

Skytespill med oppdrag i en stor verden hvor du kunne kjøpe deg våpen, øke skills innen feks sniper, demolition, assault , stealth/recon osv

5980601[/snapback]

 

GTA San Andreas er vel noe av det nærmeste vi har vært

 

Ellers er jeg egentlig ikke sikker på om jeg er så stor fan av diverse skills system.

Lenke til kommentar
Skytespill med oppdrag i en stor verden hvor du kunne kjøpe deg våpen, øke skills innen feks sniper, demolition, assault , stealth/recon osv, eller er det bare en teit ide?

5980601[/snapback]

 

Stalker er et slikt spill som kommer "snart", eller så har vi Boiling Point som også har disse elementene men desverre er veldig buggete.

 

Forutenom dem så har vi jo GTA-spillene og et spill som ikke har kommet enda ved navn Just Cause, som vertfall vil inneholde noen elementer...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...